Är i renoveringstagen av vårt kök.
Idag är det bokstommar och vita luckor med bokkanter.
Detta kommer målas i en bruten vit kulör (kallades Fredrika, hos vårt Färgtrend).
Vi har tänkt att även måla vår panel i samma kulör.
Panelen är 1.30 hög, och ovanför ska vi ha en grön borosantapet med dillkvistar (eller va e de för nåt tro?).
Samma tapet har vi funderingar på att sätta bakom en glasskiva som stänkskydd över bänken.

Golvet vi tänkt använda oss av är tarketts laminat suade sherwood oak.
En ljuslaserad ekplanka.

Våra köksmöbler är "allmogegröna" på ben och ryggstöd, och furu på skivor och sitsar.
Låter väldigt gammalmodigt och fult kanske men det ser lagom modernt ut...

Tyvärr vet jag inte hur man bifogar bilder som inte redan finns på nätet....men jag provar mig fram...(Om bilderna funkar så är köksbilden från vårt gamla kök, men visar våra möbler iaf)

Men kan någon tipsa om någon vettig bänkskiva?
Vi har 3 barn, så de får gärna vara något praktiskt, men snyggt!

• borosan7816.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • suedeoak.jpg
  • koksmobler.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kanske inte bör blanda in något ytterligare träslag iallafall. (Vad är det för fel förresten på det befintliga golvet? Jag tyckte det var jättefint och får köket att hänga ihop med hallen, dörren och trappan..? Ett varmt och skönt intryck.)
Men jag förstår att bokstommarna/kanterna på köksskåpen känns utdaterade.

Kanske en grå laminatskiva i virr-varr-mönster, heter det så? Kanske åt det mörkare hållet, så känns det som om det hänger ihop med hallgolvet.
Kanske en sådan här: http://www.dfi-geisler.com/content/view/144/117/lang,SE/#top2
Eller nåt som ser ut som sten http://www.dfi-geisler.com/content/view/81/103/lang,SE/#top2

Vet inte va du menar med det gamla golvet.
Idag har vi ett hemskt utslitet plastgolv.
De som är på bildern är det hus vi bode i förut...
Idag har vi hemsk plastmatta i kök och hall.
Så det ska ut och in ska de golv som jag lagt upp en bild på ovan.

Vi har kikat på en mineralmönstrad laminat i samma färgkombination som golvet.
Lite osäker på om de blir för ljust, men de lutar iaf åt det hållet.

Hoppsan, jag missuppfattade och tolkade "vårt gamla kök" till att bilden föreställde ert befintliga som ni nu ville byta golv mm på :) Det var ett fint kök ni hade på gamla stället iallafall.
För ljust? ..funderar.. Ni har ju iallafall köksmöblerna som har lite karaktär i färgen. Tar ni upp den med några fler gröna detaljer kan det nog bli jätteläckert till det ljusa gråvita. Möjligen skulle jag välja en något mörkare bänkskiva, samma ton/färgskala, men aningen mörkare. Dels för att få lite variation till allt det jätteljusa på skåpen, och dels för att smulor syns lite mindre. :) Bra när man har småbarn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.