14 363 läst ·
3 svar
14k läst
3 svar
Problem med djupmått på nya kylskåp
Medlem
· Västra Götaland
· 10 inlägg
Vi är på gång att renovera vårt kök. Det är ett parallellkök från 1980 och ganska trångt. Avståndet från bänk till bänk är 116 cm alltså mindre än vad som är rekommenderat. Detta kan vi dock leva med, men problemet kommer när vi ska köpa nya vitvaror. Vi vill ha raka, enkla, rostfria kyl och frys. Vi tycker att Siemens och Bosch är snygga - men de är 65 cm djupa. Vi är rädda för att utrymmet upplevs som trångt samtidigt som de kommer att sticka ut framför bänkskiva som vi har bredvid.
Är det någon som har ett tips på hur man kan lösa det - det finns ingen annan plats för kyl och frys. GRAM har kyl och frys som är 60 cm - men jag känner inte till märket. Googlade att det tidigare varit danskt och att det nu är polskt. Har någon erfarenhet av GRAMs vitvaror? Hur är deras induktionshällar, ugnar mm?
Är det någon som har ett tips på hur man kan lösa det - det finns ingen annan plats för kyl och frys. GRAM har kyl och frys som är 60 cm - men jag känner inte till märket. Googlade att det tidigare varit danskt och att det nu är polskt. Har någon erfarenhet av GRAMs vitvaror? Hur är deras induktionshällar, ugnar mm?
Skriv Gram i rutan för Sök här ovanför så kommer det fram massor med trådar om vitvaror från Gram.
Personligen har haft den gamla modellen av Grams kyl och frys och dem var jag väldigt nöjd med. Små och nätta och bra och praktiskt inredda. Men jag är osäker på om det stämmer för de nya.
Personligen har haft den gamla modellen av Grams kyl och frys och dem var jag väldigt nöjd med. Små och nätta och bra och praktiskt inredda. Men jag är osäker på om det stämmer för de nya.
Medlem
· Västra Götaland
· 10 inlägg
Min fråga är väl också - är 65 cm "det nya" 60 cm. Jag trodde 60 cm var standard för bänkskivor och skåp. Varför har då varken Bosch eller Siemens kylskåp med det djupet? Är tanken att dörren ska sticka ut? Bosch vinkyl har också ökat från 60 till 65 cm i den nyare versionen. Om jag väljer att behålla den gamla kylen kommer jag då inte att kunna hitta en 60cm kyl om några år när den måste bytas ut. Kommer det då bara att finna 70 cm skåp som side-by-side-varianterna. Vad är trenden?
Klicka här för att svara