M
mattias4815: Försökt hitta Kiilto Kakelskydd både i flera olika affärer, men ingen har haft det hemma. På Bauhaus hade de ingen aning om vad det var även fast de säljer en massa produkter från Kiilto. Var på Fredells idag och de hade inte heller kakelskydd, men rekommenderade Klinkerolja från LIP (http://www.lip.dk/?ID=665&WEBID=3). Vad säger ni? Fungerar det lika bra?
9 svar · 14,6k läst
·
v-g
v-g: Ska man in under blir det nog vanskligt men intill går nog rätt bra.
1 svar · 1,2k läst
L
Lena&Henrik: nej vad tråkigt MobbA! vi va iväg igår vi och köpte vårat kök, kändes som det inte fanns så mycket tid att invänta då vi har en liten en som ska passas in med barnvakt och jobb ska varvas med annat...så nu har vi vårat efterlängtade kök i huset, dock ej uppsatt, men ändå ;0)
3 svar · 1,4k läst
S
somelvis: Ikea är billiga om man har i åtanke att de lämnar 5 års garanti.
2 svar · 841 läst
bygga_bo
bygga_bo: Det finns väggstosar som löser problemet, tex http://www.fresh.se/index.php?show=85166_SWE&lastpage=85366&id=994&table=PRODUCT_58394&page_anchor=http://www.fresh.se/p85166/p85166_swe.php?lastpage=85366&id=994&table=PRODUCT_58394 (finns förstås i olika rörstorlekar).
1 svar · 1,0k läst
V
veasel: Man kan ju tänka sig att ha en 80x13-front övers som "blindfront" och 40x57 luckor som utdrag, så blir inte påfrestningen så stor. Förutsatt att man har låda + utdrag bredvid för helheten, förstås.
5 svar · 978 läst
C
Christer_123: Roligt att du gillade det, Japp Alloc skeppsgolv ek vitlaserat
32 svar · 4,3k läst
·
J
Jan-Å: Vad man har rätt till får väl juristerna svara på, borde stå i köpeavtalet annars, men som kund kan man kräva att det man köper nytt är målat som det ska och inte skadat tycker jag. Har ingen aning om Vedum vare sig pris eller kvalitet men vi köpte HTH och 2 av dom luckorna (hårdtryckslaminat har jag för mej materialet kallas) fick fettfläckar av embalagetejpen. När säljaren kom
2 svar · 2,0k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Hej, hittar ingen återförsäljare, men det borde finnas. Någon på forumet som vet? När jag letade på nätet så hittade jag två konkurrenter till, nämligen BottleStone och IceStone. Sen finns det även Paperstone när det är återvunnet och ekotänk som gäller :) http://www.vetrazzo.com/ http://www.bottlestone.com/countertops.shtml http://www.icestone.biz/
28 svar · 6,6k läst
I
improwise: Håller på och planerar ett nytt kök i lägenheten, och har 2 möjliga alternativ. Det ena är ett typiskt "bänkar efter väggarna" kök med ett matbord i mitten, det andra är en lösning där köket och matrummet (eller snarare matbordet, vi snackar inte någon "finsalong" här) hamnar i angränsande rum. Nu behöver jag bestämma mig för vilken av dessa jag ska satsa på. Första
0 svar · 1,6k läst
Y
yps: Jepp, det blir barförråd under överhänget. Men ska man kunna sitta ordentligt som en arbetsplats så behövs minst 30cm skulle jag tro utan att slå i knäna. /Magnus
3 svar · 2,5k läst
Y
yps: Prova och lägg skärbrädor på höjd på ett bord i samma höjd och se hur det känns, kan ju vara väldigt individuellt. /Magnus
3 svar · 2,6k läst
AstaS
AstaS: Min man och jag satte i midsommarhelgen upp kakel över diskbänken i vårt kök. Det var första gången. Det var lite funderande innan man kom igång, och det gick förmodligen inte lika fort som för en expert, men det blev jättefint. Och då hade vi ändå tre olika hörn att hantera. Kakelsnöre är en väldigt bra uppfinning! Det blir rakt och jämt och man får nästan ingen fix i fogarna.
4 svar · 2,3k läst
S
Sambuccashake: 30x40 säger Google men Lidl säljer ugnsplåtar med följande inställningsbara mått: 41-51x33 cm. Så det borde gå ner kan man tycka. Enklaste är väl att testa när du är på IKEA nästa gång.
1 svar · 1,8k läst
AstaS
AstaS: Lägg ut dem på golvet i det mönster ni vill ha dem så ser ni om ni tycker det ser bra ut.
1 svar · 2,0k läst
T
tjena: tog svart,antracit ho, ska ha svart granitskiva ,har inte bestämt vilken än.gör det när dom kommer och mäter från diapol. dom skulle ha med prover på granit blir en vanlig kran här.. köpte min ho här http://www.networkkitchens.com/cms/shop/ hittar du inte den du vill ha där..så maila till Dieter hofemeier@networkkuechen.com; han kan säkert ge pris på den du vill ha
6 svar · 1,4k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Du får trösta dig med att inlärning med denna sura metod med största sannolikhet innebär att du aldrig kommer att göra om misstaget ;) Alla har vi den vägen vandrat... Oavsett vilket var det bra att det löste sig.
6 svar · 1,7k läst
T
Tompa74: Visst, det är ganska snyggt och praktiskt...ända tills man ska rengöra. Det samlas alltid en massa "skit" runt sånt. Men orkar man med det så är det ju fint!
2 svar · 1,4k läst
E
elinoran84: Om det är Ikeas vita stommar så kommer du inte se någon skillnad även om du inte har NCS-koden och målar det vitt. Ljuset återger färgen annorlunda beroende på vilken vinkel ytan befinner sig i. Därför kommer det inte synas om du målar hela den ytan vit. Annars kan du säkert fråga IKEA på deras live-chat om NCS-koden.
31 svar · 12,0k läst
·
N
netta: Har tillsammans med gubbe och son bestämt att allt blir vitt, tak, vägga och kök. Vi behåller köket i sig och målar snickerierna vita, sedan byter vi ut bänkskivor och kranar, ho (hade tänkt porslinsho Domsjö, men har läst en tråd om detta nu nyligen:)) så ny vet jag inte? Köpte 40 liter färg i går, samt kvistlack så ny är det bara att köra på. Är det ngn som har satt upp
3 svar · 1,9k läst
L
Linisen_01: Dåligt att den inte kan dras ut, trodde det var grejen med denna utifrån utseendet. 7310070025302> Förlåt men hur menar du? Låter intressant men jag förstår inte riktigt poängen och funktionen.
7 svar · 11,2k läst
·
T
Tisse07: Ska byta köksfläkt, men ser nu att den gamla är fäst i en kvadratisk eternitkanal. Hur löser man detta smidigast, tips? Kanalen går rakt upp ca 2 meter till takhuv. Mvh
0 svar · 1,8k läst
M
Marcus123: Precis som fredrik säger så är det bara att såga av den passbiten som är med lite så går både ugn och micro dit. Har också boschprodukter i vårat nya kök. Tvekade också lite inför microköpet med så här i efterhand så är det helt klart värt det i mina ögon. Syns lite av inbyggnadsskåpet på den här bilden.
5 svar · 3,4k läst
·
G
gaia: [citat] samma här ...vi som testat det .... vet att det är ingen hit :) . gaia
7 svar · 1,2k läst
·
E
evvo: Hmmm... jag behöver alltså med andra ord inte silikona upptill nästa gång? eller? Vi har inga eluttag i vår skiva. Räcker det att sätta fast skivan med lite glassilikon i två-tre klickar eller två två-tre centimeterstora alulister upptill? Några mera förslag på minimalistisk lösning? Ja.. först och främst ska vi få ner den hel.... :(
4 svar · 7,2k läst
S
Sambuccashake: Ispåsar is teh shit. Vi har ett Gaggenau-skåp med ismaskin och grejer som nu börjat strula. När detta åker ut så kommer ersättaren ICKE ha några finesser såsom ismaskin, vattendispenser eller dito.
13 svar · 7,6k läst
L
Lena&Henrik: Lägger ut en ny tråd med bilderna, är ju rätt ny här och har inte lärt mej hur man gör på nåt annat vis...
21 svar · 2,9k läst
·
T
tank77: Skulle du inte plocka ner skåpen och göra om?
11 svar · 2,0k läst
AstaS
AstaS: Orsaken till att jag skrev det var bara för trycka på att även om någon tog fram 12 mm granit till dig så skulle den inte hålla. Det är för tunt och den skulle spricka.
4 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.