Kanske fel forum, men chansar ändå.
Ska flytta till lägenhet=1fas (230volt) och behöver en ny spis och tänkte välja en traditionell spis med keramikhäll.
Nu till det jag behöver hjälp med:
Utbudet blir något begränsat när det är en 230v-spis och min favoritgryta är en oval "Le Creuset"-gryta. Jag vill ha en så bra spis som möjligt. Måste man ha en oval del på hällen eller kan man med gott resultat använda den på den stora "stekpanne"-delen på hällen?
Mvh
Magnus