Jag är på jakt efter en Corian-dubbelho 850, som kostar ca 11 000 SEK. Har skickat ut lite förfrågningar och fick just en offert från Tyskland på samma ho: 272 euro plus VAT och frakt vill de ha, dvs mindre än halva priset i runda slängar!
Jag undrar nu bara... vad är haken? Det är ju lite för bra för att vara sant liksom! Så jag tänkte att jag skulle kolla med er här på forumet om jag kanske har missat någon viktig detalj som gör att jag inte bör beställa den från Tyskland helt enkelt. :confused:

"Haken" skulle väl vara att det är en plastvask och inte ens värd halva priset ;-)

Tysk moms är väl 16% har jag för mig (för uträkning), ta reda på exakt vad frakten kostar. Leveranstid?

N
Jag tycker också du ska försöka jämföra äpple med äpple, kolla en speciell produkt från en speciell tillverkare och kolla även att det verkligen är samma material. Det kan vara skillnaden. Däremot är en hel del grejer inom köksbranchen verkligen mycket billigare i Tyskland.

Tack för svaren! Jag har inte riktigt bestämt mig ännu... Precis som Tessok påpekade så tar det emot att beställa en plastho... men eftersom jag vill ha en vit plan- eller underlimmad vit vask så finns det inte så mycket att välja på.
Jag har jämfört äpple med äpple, dvs exakt samma modell och fabrikat.

är mycket billigare i tyskland..
har själv köpt en diskho från tyskland..halva priset ungefär..
varför betala mer i sverige...jag jämför alltid olika länder när jag ska handla nåt...
köpte hos network kuchen..

tjena skrev:
är mycket billigare i tyskland..
har själv köpt en diskho från tyskland..halva priset ungefär..
varför betala mer i sverige...jag jämför alltid olika länder när jag ska handla nåt...
köpte hos network kuchen..
Hur sköter du en reklamation till Tyskland?
Själv har jag handlat från England, Tyskland, Holland och t.o.m. Kina men slutat då det alltför ofta inte varit helt OK.
Att i efterhand få någon rättelse är kört :(
Eller har du haft tur och inte råkat ut för något fel?

Hur stor är risken att en diskho inte skulle vara OK? Beställde en Silgranit-ho från Blanco för 1/3-del av priset från Tyskland och skulle gladeligen ta den risken igen. Om den första skulle vara defekt kan man beställa två till innan man är uppe på svensk ockerpris-nivå.

jmw skrev:
Hur stor är risken att en diskho inte skulle vara OK? Beställde en Silgranit-ho från Blanco för 1/3-del av priset från Tyskland och skulle gladeligen ta den risken igen. Om den första skulle vara defekt kan man beställa två till innan man är uppe på svensk ockerpris-nivå.
Jo, det är sant. En av anledningarna att jag köpte elektronik från Kina var att priset var en bråkdel mot exakt samma vara i Sverige.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.