6 994 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Bauknecht vitvaror
Vi är i full gång att planera inför helrenovering av vårat kök. Vi var in på Elon och fastnade för Bauknechts vitvaror (induktionshäll, inbyggd pyrolysugn, och diskmaskin). Är det någon som har någon erfarenhet av dessa?
Jag har bara erfarenhet av en av deras tvättmaskiner. Har haft den ett tag nu och jag hade problem med en hängd lucka men eftersom de har hela 5 års garanti är det inga problem.
Redigerat:
Va själv inne på elon och tittade på vitvaror.. Frågade vad som gjorde Bauknechts så bra, fanns inget svar på det utan säljaren (Ägaren av butiken) sa att visst 5 års garanti men hade jag vart du så skulle jag ta bosch alla dagar (Som dessutom va billigare på det jag tittade på)
Jag hade satsat på ett paket av några av dom större leverantörerna istället!
Electrolux
Electrohelios
Husqvarna
Siemens
Bosch
Miele
Kostar några tusenlappar med, men det får du igen i kvalitet i varorna!
Välj en enklare ugn utan 100tals extra funktioner, oftast så finns där så mycket mer i ugnarna än vad man använder, och det drar upp dom i pris!
Kan tipsa dig om några fina paket om du lägger iväg ett PM och berättar på ett ungefär vad du är intresserad av att ha för funktioner och bredder på dina vitvaror!
Electrolux
Electrohelios
Husqvarna
Siemens
Bosch
Miele
Kostar några tusenlappar med, men det får du igen i kvalitet i varorna!
Välj en enklare ugn utan 100tals extra funktioner, oftast så finns där så mycket mer i ugnarna än vad man använder, och det drar upp dom i pris!
Kan tipsa dig om några fina paket om du lägger iväg ett PM och berättar på ett ungefär vad du är intresserad av att ha för funktioner och bredder på dina vitvaror!
Vi har en diskmaskinsom vi har haft två år nu och den är vi mycket nöjda med. Att det var 5 års garanti var nog en del i köpet. En konkurrent till stället där vi köpte (elgiganten) ville inte vi skulle köpa B just av den anledningen. Han sa att de går sönder så mycket och därav den långa garantin, men alla jag har snackat är supernöjda och så även vi.
Hmm det där med lång garanti pga av att dom går sönder mycket låter motsägelsefullt tycker jag.
Vågar man ge lång garanti borde väl prylarna hålla, eller??
Hej
Har haft Bauknecht tvättmaskin och kondenstorktumlare i sex år nu de bara tickar och går. För egen del utifrån mina erfarenheter skulle jag definitivt kunna tänka mig att köpa Bauknechtprodukter till köket också.
Lycka till med valet!
/Ronnie
Har haft Bauknecht tvättmaskin och kondenstorktumlare i sex år nu de bara tickar och går. För egen del utifrån mina erfarenheter skulle jag definitivt kunna tänka mig att köpa Bauknechtprodukter till köket också.
Lycka till med valet!
/Ronnie
Klicka här för att svara