Vi håller precis på slutför vår köksrenovering och jag är förbannat nöjd över det mesta. En detalj stör dock oerhört mycket, ett högt jobbigt ljud som kommer från den nya side på side kylen.
Ljudet kommer endast när kylen kör sitt program, typ 10 min var 30 min eller så. Jag har lyckas härleda ljudet till att det kommer under skåpet. Det jag helt sonika gjort nu, för att bli av med oväsendet, är att kila in en frotéhandduk mellan golvet och kylen. Ljudmässigt är detta en dröm, den är tyst.
Men det jag undrar, är det någon fara med att göra detta? Kan det vara brandfarligt eller liknande? det kändes nästan som det var någon form av utblås av varm luft under den....