3 009 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vilket paket? Val av induktionshäll + ugn
Hej,
står och väljer mellan dessa två paket:
Siemens HB330550S/EH775501E
http://www.tretti.se/vitvaror/paketerbjudanden/inbyggnadspaket/siemens-hb330550s-eh775501e
Husqvarna QCE7318X/QHC6504P
http://www.tretti.se/vitvaror/paketerbjudanden/inbyggnadspaket/husqvarna-qce7318x-qhc6504p
Någon som har erfarenhet av dessa? Kanske vill höja ett varningens finger för något som man inte alls tänkt eller visste om?
Det som verkar bra på hällen från Husqvarna är att man justerar värmen med en "slider" istället för att så och toktrycka på +/- knapparna.
Å andra sidan har jag bara hört gott om Siemens, speciellt deras induktionshällar som inte ska "låta/tjuta" lika mycket som andra hällar.
Vad gäller ugnen tror jag det är hugget som stucket ...
Ös gärna på med kommentarer!
står och väljer mellan dessa två paket:
Siemens HB330550S/EH775501E
http://www.tretti.se/vitvaror/paketerbjudanden/inbyggnadspaket/siemens-hb330550s-eh775501e
Husqvarna QCE7318X/QHC6504P
http://www.tretti.se/vitvaror/paketerbjudanden/inbyggnadspaket/husqvarna-qce7318x-qhc6504p
Någon som har erfarenhet av dessa? Kanske vill höja ett varningens finger för något som man inte alls tänkt eller visste om?
Det som verkar bra på hällen från Husqvarna är att man justerar värmen med en "slider" istället för att så och toktrycka på +/- knapparna.
Å andra sidan har jag bara hört gott om Siemens, speciellt deras induktionshällar som inte ska "låta/tjuta" lika mycket som andra hällar.
Vad gäller ugnen tror jag det är hugget som stucket ...
Ös gärna på med kommentarer!
Hej! Bytte kök för ett år sedan. Vi har en samma Simens-häll så i paketet och liknande ugn, men med pyrolys. Vi är jättenöjda både med hällen och ugnen. Tycker inte att det är ett problem att man måste klicka på + och -. Finns snabbval: dubbelklick på + ger 9 direkt och + - ger 4.
På Power-läget kokar hällen vatten fortare än vår vattenkokare.
På Power-läget kokar hällen vatten fortare än vår vattenkokare.
När vi köpte vitvaror för tre år sedan kollade vi på olika märken. För oss blev det Siemens på inbyggnadsugn och kombi/mikrougn. En av anledningarna var Siemens goda rykte, men en annan var att på Siemens ugnar så är allt i rostfritt. Jag tänker då på handtag, knappar, vred mm. Det ger en gedigen känsla.
På Husqvarna är ugnshandtaget i målad plast, likaså vred och knappar (har jag för mig). Inte alls lika roligt. Jag kan jämföra med vår helintegrerade diskmaskin där av/på-knappen är i målad plast. Där har den målade ytan tappat nästan all färg så att den vita plasten inunder syns.
Dessutom tycker jag att Siemens ugn är snyggare, men det är ju en smaksak förstås.
På Husqvarna är ugnshandtaget i målad plast, likaså vred och knappar (har jag för mig). Inte alls lika roligt. Jag kan jämföra med vår helintegrerade diskmaskin där av/på-knappen är i målad plast. Där har den målade ytan tappat nästan all färg så att den vita plasten inunder syns.
Dessutom tycker jag att Siemens ugn är snyggare, men det är ju en smaksak förstås.
Klicka här för att svara