Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Beroende på... Cylinda säljer t.ex inga lösa gummilister utan man måste köpa en ny dörr vilket är dyrare än ett nytt skåp :(
1 svar · 4,8k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: "valnöts"-bets för att dölja boken?
1 svar · 7,0k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Konradssons 3213 RICORDI Lite svårt att se så visar den i annan kulör gul
1 svar · 2,0k läst
A
Arne999: Ska kakla överdiskbänken. Kaklet är avlånga bitar som sitter ihop typ 5-6st per karta. Dessa är förskjutna så det är ingen rak kant på sidan (nästa karta passar i den gamla osv ). Så antingen kapar jag första sidan så det blir en rak kant (och får spilll direkt) när jag börjar eller så sätter jag utan att kapa och får då flera små gluggar som jag sedan fyller med bitar. Båda
0 svar · 1,7k läst
J
Jonastostared: se bara till att ha en luft spalt BAKOM kyl/frys luft spalt som du har ritat på bilderna tycker jag är onödigt,du har ju dels galler el liknande i "botten" på kylen/frysen sedan stiger värmen och om du inte bygger in dom bomtätt skall det inte vara några problem, men tänk på att det skall vara hyfsat lätt att dra fram dom så dom kan rengöras på baksida.
1 svar · 8,5k läst
·
Milkshaken
Milkshaken: Nu hade vi precis splirrans nytt kök när vi flyttade in för exakt 4 år sen... Ingen köksÖ.... men det kan jag lova att det kommer det bli om några år när jag kastar ut detta polska ek-kök som är byggt..... KöksÖ med både spis, stekbord, fritör, huggkubb och en stor blank fin spiskåpa..... En större stämningshöjare får man nog leta efter i ett kök...
4 svar · 3,0k läst
·
E
elmont: En spis står ju nästan alltid mot trästommar och spånskivor, så värmen är det inga problem med.
7 svar · 2,7k läst
T
Tessok: Lägger in en genomskärning av planmonterad spishäll med facett.
8 svar · 4,0k läst
·
Bezt
Bezt: Samma för mig men det berodde på att jag öppnade luckan på glänt då den torkar dåligt så det blir vattenfläckar kvar på glas och liknande. Dock så försökte jag aldrig att få det på garanti då jag tyckte att jag orsakat det själv. Nu för tiden är luckan antingen stängd eller helt öppen efter disk.
4 svar · 1,5k läst
T
Tessok: Se till att du inte får den tunnare varianten som saknar alla rördelar och ventiler. Det finns att köpa endast en tunnare plåt och resten (som kostar lika mycket som diskhon) får du köpa separat. Finns förresten även här i Sverige på vissa byggvaruhus.
7 svar · 2,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jodå... finns visst... ;) http://www.theofils.se/product.aspx?prodfamid=60301000&searchvalue=skena
1 svar · 3,9k läst
M
MÅLLGAN: Kolla med vilken rörfirma som helst brukar vara standardmått på dom där grejorna.
3 svar · 1,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag hade då valt att kapa rören typ 100mm över golvet och sedan tätat under det skåpet där de finns. Sedan hade jag dragit förlängningar därifrån UNDER skåpen och fram till det nya vaskskåpets placering och rakt upp i detta och där räcker det då att täta inne i skåpet.
5 svar · 2,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Man ska alltid skydda skivan ovanför om den är av trä eller annat material som kan ta skada av fukt. Dessutom ska man undvika det stora misstaget som många gör... Låt diskmaskinen bli helt klar och svalna innan den öppnas. Alternativt om man har bråttom ska man öppna den helt och dra ut båda korgarna så att all ånga strömmar ut i hela rummet och inte bara lite grann upp mot skivan.
1 svar · 6,2k läst
T
tjena: köpte svart granitho i tyskland till halva svenska priset ungefär.. http://networkkuechen.com/ prata med Dieter Hofemeier där han är bra att ha och göra med..
9 svar · 6,0k läst
·
H
hempularen: OK, då gäller det att leta byggmarknad här på rivieran. Såg ett lite allvarligare fel som jag skall påpeka för syrran när hon kommer hit ikväll. Vid spishällen har de lagt en skarv precis mitt i urtaget, så det sticker ut en ca 35cm lång "stav" ca. 5-6 cm bred med granit från varje håll, sedan finns det inget stöd alls under vid skarven. Det finns infräst armering i staven. Nån
3 svar · 944 läst
R
RoughChuck: Va kul att det gick bra! :)
6 svar · 13,5k läst
·
J
jarlhov: Jadu, Anna jag vil inte säga imot dig men de flesta av bristerna du nämner kan inte uppstå på de aktuella modellerna då de har ändrat materialval. Här jag bor finns en byggherre som har ca 700 lägenheter , de kör uteslutande Bosch/Siemens och har haft nästan inga reklamationer eller problem de senaste 10 åren. Detta gäller www.jakri.se . Ps det låter helt sjukt att ha plast på en
7 svar · 9,5k läst
E
emigrating: Tycker det gamla planeringsverktyget var mycket bättre. Ett tips är dock att använda sig av Google Sketchup istället, visserligen ger det inte en inköpslista som Ikea kan jobba efter men själva planeringen blir mycket enklare (slutresultatet blir också fotorealistiskt om man vill).
8 svar · 7,8k läst
·
M
matte_h: Är det dumt att satsa på en inbyggd motor i en frihängande fläktkåpa? Jag förstår att en extern motor går tystare och ger ett kraftigare utsug, men jag är främst intresserad av om konstruktionen riskerar att bli mera "instabil" med en inbyggd motor!? Ex vibrationer etc...
0 svar · 1,2k läst
Niteowl
Niteowl: Var i kontakt med Kvik och de föreslog värmebeständig silikon. Tack för svaren. Måla var ett dumt ordval. Det stod täta men det var en pensel på bilden :)
4 svar · 1,8k läst
J
-Johan-: Hejsan! Jag satt och googlade lite angående kök och hittade en oberoende köksarkitekt och ritat Ikea och Epoq kök, perfekt för alla oss som ritat timtal i deras ritverktyg :P www.alicekok.se
0 svar · 3,0k läst
J
jimih: [citat] Tack för tipset. Det ser ut att passa bra ut till detta. Och med ben så blir nog höjden lagom. Vi tar nog en tur förbi IKEA nästa vecka. :D /Jimi
2 svar · 7,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Kan ju bara undra varför man kaklar innan man lägger bänkskiva och sätter inredningen... Snacka om bakvända "hantverkare"...
2 svar · 1,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det finns en hel del på byggmarknaderna...
4 svar · 7,0k läst
P
peperoni: Har börjat riva ut ett tak som på femtitalet försetts med treetex-skivor för att ovanpå detta hitta först spännpapp och sedan spontade släta bräder som tyvärr verkar angripna av trämask (huset är från 1808) Tanken är att det skall bli pärlspont. Kan man riva ur alltihop, sen isolera mellan bjälkarna, sen glespanela och till sist sätta pärlsponten? Skall man ha plastfolie mellan
0 svar · 1,8k läst
A
autodidakt: Som rubriken lyder: Ska man ha ett läckageskydd till inbyggnadsbänkdiskmaskin? Typ samma modell som denna: http://www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/bankdiskmaskiner/electrolux-esl2450w
0 svar · 1,3k läst
N
Neta: Jag tänkte inte ha målat på väggen utan tänkte ha målad glasskiva, skrev lite otydligt. :) Någon annan som vet vilket som är bäst, plastfilm eller målad glasskiva? Eller är det samma lika.
2 svar · 943 läst
J
jmon: Ok, tack för alla svar :)
5 svar · 2,9k läst
·
N
Neta: Har du med slippning av kanter? 2000 kr/kvm inkl. montering låter väldigt billigt. Det pris jag har fått är 2380 kr/kvm inkl slipning och urtag. Sedan tillkommmer montering på 1875 kr. Härdat skall du ha.
1 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.