Vill inte ha kakel ovanför bänkskivan.
Men har problem med att hitta lämplig anordning
till att montera glasskivan mot väggen.

Har ni tips?

Paul-Staffanstorp
Skruva t.ex en snygg list i trä eller aluminium upp mot skåpens undersida så den klämmer fast glaset mot väggen.
Tänk bara på att lägga någonting som tar upp ojämnheter i väggen bakom glaset...

För 2-3 år sen hade IKEA alu lister till detta. Nu har dom utgått. Idioti.
Ska till Hornbach närmaste dagar. Kanske hittar nåt lämpligt. Är orolig att smuts kommer att tränga bakom via skarvarna.
Vad tror du om att använda fönster tättningslister i silicon som dämpare/utjämnare mot vägg?

Min glasmästare sa jag skulle använda sättlim och det blev mycket bra.

Går det att "själv" borra 70mm hål i glaset?
/Du vet, eldosa...

Paul-Staffanstorp
Låter helt kanon kamilenski...

Nackdel att limma dem om man ångrar sig...

Många vill ha dem löstagbara så de kan ändra bakomvarande tapet, målning eller annat.

Hade en kund för några år sedan som skulle ha transparent glas och kunna byta saker efter årstiderna.
Typ blommor, blad, foto m.m...
Lite lustigt men i rätt hem kan det vara en häftig grej kanske.

Paul-Staffanstorp
kamilenski skrev:
Går det att "själv" borra 70mm hål i glaset?
/Du vet, eldosa...
Hade iaf inte jag gett mig på...
Lika lätt att be glasmästaren som skär till glaset att göra det med till dig.
Alternativt flytta upp eluttaget till en hörnbox under väggskåpet istället och få en ren yta.

haavard skrev:
Min glasmästare sa jag skulle använda sättlim och det blev mycket bra.
Vi vill kunna montera bort det. För att byta/skifta motiv bakom.

Ok. Själv har jag färgat glas. En kusin har genomskinligt, men det blev inte så kul när insekter hittade in bakom.

Silikonlister! Läs hella tråden är du snäll.

Nä, du ord delar och då orkar jag inte läsa allt

Paul-Staffanstorp
haavard skrev:
Nä, du ord delar och då orkar jag inte läsa allt
Personligen tycker jag det stod ganska så i klartext att han tänker sätta tätningslister i silicon, men du verkar vara av en annan mening... :rolleyes:

kamilenski skrev:
För 2-3 år sen hade IKEA alu lister till detta. Nu har dom utgått. Idioti.
Ska till Hornbach närmaste dagar. Kanske hittar nåt lämpligt. Är orolig att smuts kommer att tränga bakom via skarvarna.
Vad tror du om att använda fönster tättningslister i silicon som dämpare/utjämnare mot vägg?

Paul.
Haavard är trött. Ibland missar jag med...

Huvudsaken att nu vet jag bör leta efter. Tre huvuden är mer än en elefant ;-)

Paul-Staffanstorp skrev:
Personligen tycker jag det stod ganska så i klartext att han tänker sätta tätningslister i silicon, men du verkar vara av en annan mening... :rolleyes:
Vad jag vände mig mot var kamilenskis otrevliga ton, men du kan tydligen inte heller läsa.

Paul-Staffanstorp
haavard skrev:
Vad jag vände mig mot var kamilenskis otrevliga ton, men du kan tydligen inte heller läsa.
Är det någon som kör med otrevlig ton så tycker jag ju det är du med inlägg likt detta ! q(;^;)p

Ingenstans anser jag att kamilenski har använt en otrevlig ton i denna tråden utan bara påpekat för dig att du borde läsa hela tråden så du visst vad du svarar på...
DET anser ju inte jag vara otrevligt iaf.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.