Vill gärna byta ut vår trälist som sitter mellan kakel och köksskåp. Hur ser utbudet ut vad gäller sådana här lister? Vill helst ha ek eller i värsta fall vit list.
Notera på bilden att det är som en liten kant som går över kaklet. Höjden är 5,5 cm.
Är inte så bevandrad på byggvaruhus. Vad exakt är benämningen på dessa lister, och var brukar man hitta dem på varuhuset? Letade lite på byggmax hemsida men hittade inte någonting. Förmodligen eftersom jag inte vet vad jag skall söka på..
Tack för hjälpen!
Notera på bilden att det är som en liten kant som går över kaklet. Höjden är 5,5 cm.
Är inte så bevandrad på byggvaruhus. Vad exakt är benämningen på dessa lister, och var brukar man hitta dem på varuhuset? Letade lite på byggmax hemsida men hittade inte någonting. Förmodligen eftersom jag inte vet vad jag skall söka på..
Tack för hjälpen!
Du har ingen mindre brädgård i närheten? Jag brukar köpa bulkmaterial på byggvaruhusen och gå till den mindre firman när jag behöver specialare, det är oftast inget problem att såga/fräsa/hyvla virket precis som man vill ha det.
Speciallist är ett klockrent exempel, ta med den gamla och be dom fixa till likadana i ek.
Speciallist är ett klockrent exempel, ta med den gamla och be dom fixa till likadana i ek.
Den list Du visar på bild, är en kakellist, och ser ut som på bilden, finns i lite olika storlekar. Beijers t ex bör ha den på lager
http://www.eb-hedlund.se/produktion/lister/kakellist.htm
om du söker på kakellist, här på Forumet, får du säkert fler tips
http://www.eb-hedlund.se/produktion/lister/kakellist.htm
om du söker på kakellist, här på Forumet, får du säkert fler tips
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Inte för att vara Tjalle Tvärvig men kakellister är ju nästan ute numera då i princip varenda svensk vill ha kakel ända upp till skåpen så det är inte alltför enkelt att hitta dem i affärerna faktiskt.
Dock går i princip allting att skaffa fram om man vill.
Dock går i princip allting att skaffa fram om man vill.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Klicka här för att svara