Hej,

Sitter med det sista inför köksrenoveringen och har några saker som jag inte riktigt löst ännu, hoppas någon kan hjälpa mig!

Jag har ett L-kök där ena sidan ska ha bänkskiva (troligen ek) och den andra en diskbänk. Bänkskivan ska gå hela vägen in i hörnet i L:et. Mina frågor är:

1. Diskbänkens kortsida möter långsidan på bänkskivan. Långsidan på bänkskivan är väl normalt fasad på något sätt, bör den vara helt rak där den möter diskbänken?

2. Jag ska ha kakel ovanför diskbänken, då måste jag väl placera diskbänken en bit ut från gipsväggen för att kaklet ska komma ner snyggt mot den någon upphöjda bakkanten? Annars misstänker jag att den bakre upphöjningen döljs av kaklet. Är det så?

Tack på förhand!

//Jocke

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Du har helt rätt i dina frågeställningar men hur bänkskivan ser ut vet ju inte jag...
Det spelar ingen roll om det är en liten fasad kant då du ändå bör lägga en liten minimal sträng transparent silicon där som då fyller ut fasningen.

Sen om det inte går att släppa ut den rostfria lite så gör det ju inget om kakeln står på kanten (med 3mm springa naturligtvis) och däremellan lägger du sen en transparent silicon in i springan.

Tack för snabbt svar!

Då känns det som jag har koll på läget.

//Jocke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.