M
Monterat: Här använde vi våtrumsskiva. http://monterat.se/koek/epoq-koek-2
5 svar · 4,8k läst
L
Lizzin: Har precis flyttat till ny bostadsrätt och ska börja renoverera köket inom snar framtid. Idag sitter det en kolfilterfläkt installerat av förra ägaren men tycker i överlag att dom är otillräckliga. Eftersom det finns en del bestämelser kring fläktar beroende på hur ventilationen funkar skickade jag ett mail till föreningen och frågade. Man får ha köksfläkt med motor tydligen
0 svar · 2,9k läst
Y
yuphin: Lim kanske fungerar i detta fallet, normalt ska man inte behöva ta bort sockeln, tack!
2 svar · 3,7k läst
M
Martok: Tack för rådet. Jag försöker själv.
2 svar · 1,4k läst
A
agaton sax: Montering och underhåll avgörande Trä är ett naturmaterial som fortsätter att leva även efter avverkningen. Träet strävar konstant efter att hålla samma relativa luftfuktighet som omgivningen och krymper vid låg luftfuktighet och sväller vid hög luftfuktighet. En normal fuktighetsgrad inomhus ligger på ca 50-60 procent vilket för en bänkskiva brukar medföra en rörelse med ca 1-2
8 svar · 6,0k läst
T
toker78: Ja ni har nog rätt! Tack så mycket!
3 svar · 4,1k läst
·
Bricco
Bricco: Det finns tydligen en regel för att Miele överlever inlandsisen men finns det en regel för att resten inte överlever samma period? Glöm inte att varumärkets vikt när ni räknar år här. ;)
9 svar · 2,3k läst
S
shadowfire: Oj, det var inte mycket utrymme inte, hade på ett sätt varit bättre nästan om ni hade haft mer utrymme för enklare montage. Jag har 10cm iaf och kör med golvsocklar, dvs samma ytskikt o färg som övriga köket. Sidostyckena skruvar jag fast med vinkeljärn i väggen, sedan spänner jag upp ben för sockel/stomme mellan överskåp och tak. Frontstycket sätter jag fast precis som en
9 svar · 27,2k läst
F
Fabian: Lämnade in flaskan idag, säljaren var väldigt förvånad och hade aldrig varit med om ngt liknande. Ingen explosion, alla glada.
7 svar · 4,1k läst
C
cecar33: Dörren kan du kolla så de är en springa i bakkant (gångjärns sidan) när dörren är stängd, för att få dörren tätare upptill så drag ut luckan ner till (justera på gångjärn) följ efter med det i mitten. Lådans fästanordning är en fjäderbelastad hake som måste vara öppen när man sätter dit fronten och då skall den snäpps fast av sig själv, men om den redan slagit över
4 svar · 3,3k läst
·
M
matte2k: Är i planerna för ett nytt kök i klassisk stil och har blivit väldigt sugen på en sådan här: http://www.nackabyggnadsvard.se/p/kok/kokskranar/oxford-koksblandare-2438.html Idag har vi en rostfri diskbänk med vanligt blandare som sitter i bänken. Således rör upp i golvet in i bänkskåpet och upp genom bänkskivan. Hur gör man nu smidigast och säkrast (!) för att få in rören i
0 svar · 2,0k läst
Mackin
Mackin: Gjorde det innan sidan blev omgjord, men då fick jag inte bara träffar på det specifika sökandet. Har inte testat den nu när sidan är omgjord. Men tack för tipset! :)
4 svar · 1,2k läst
R
reginald: Tack för tipset! Erbo
4 svar · 3,4k läst
F
flouee: Vi har grannar som valt vita luckor, mörkt golv och bänkskiva samt svart kakel, och det tycker jag blev alldeles för mörkt. Det var ffa det svarta kaklet som blev "too much". Om du ritar upp det i Ikeas planeringsverktyg så kan du få en känsla för det hela. Jag skulle nog valt något ljusare, speciellt med tanke på att du har ekluckor? Fast det beror så klart på hur rummet ser ut i
2 svar · 1,7k läst
T
TurboDanne: Ska kolla med electrolux home, det vart ju snyggt det där!
2 svar · 2,4k läst
·
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: [citat] Du skulle inte möjligen kunna dela med dig ett tips om vilken arkitekt du anlitade - lät ju väldigt intressant!
30 svar · 39,7k läst
M
myrstack: De flesta stora byggvaruhus som säljer per löpmeter har upp mot 4 meter skivor, sen om det är det du är ute efter är en annan sak
3 svar · 6,0k läst
X
Xixi: Nu är det färdigt - så när som i alla fall. Gasen inte är inkopplad, ett uttag måste rättas till samt att en golvlist måste sågas lite för att anslutningen till dörrfodret ska bli snygg. När jag har tittat på dem har de jobbat - eller kliat sig i huvudet och sett vilsna ut. Många gånger har jag fått släcka "bränder" eftersom det varit på väg att bli lite tokigt. Som exempelvis
8 svar · 7,9k läst
L
Lenasv: Glömde säga att oftast är det andra och tredje sortering, (B,C) på lågprisvaruhusen men det är det inte många som informerar om.
2 svar · 1,4k läst
Y
yuphin: Det är dom breda så fram med pennan blir det nog
9 svar · 8,3k läst
Y
yuphin: Här kommer en lite nyare bild :-)
20 svar · 3,8k läst
·
G
gubblurven: Ja!! Gör gärna det så jag får se lite! 96 + 50 lät inte så tokigt.
3 svar · 2,2k läst
mexitegel
mexitegel: Nej, men jag antar att syftet med dem är att minska risken för diverse oljud och att det kommer smuts mellan DM och skåp.
5 svar · 3,2k läst
L
Lenasv: Vi köpte våra bänkskivor på Agelito. De har olika material, tjocklek, och djup. Fick nyhetsbrev från dem i går och där stod att om man handlade nu så betalade man i slutet av augusti, helt räntefritt. Det kanske kan vara något :)
3 svar · 2,3k läst
B
bjorn_s: Hejsan, hur gick det?
2 svar · 2,2k läst
B
bjorn_s: Hej, hur gick det, köpte du någon av dom här produkterna och isåfall, har du något att säga om dom?
1 svar · 1,3k läst
B
bjorn_s: Vi testade precis osmo 3062 ofärgad matt på en amerikansk valnöt och det ser väldigt bra ut. Absolut inte lackat/högblankt. Ju skulle nästan säga att den blev mattare än innan. Jag vet inte varför dom inte rekommenderar den på mörka träslag, jag läste det också. Man kanske borde kolla det med dom?
2 svar · 3,3k läst
L
Lenasv: Om du tänkt byta bänkskivor och så om 2-3 år så tänker du ju rätt.Då räcker Ikeas kvalitet :)
28 svar · 19,3k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Försent ... här iaf ... :o ;)
33 svar · 22,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.