Hej igen,

Jag förstår din misstänksamhet Mikael, men jag är inte någon företagsrepresentant. Förutom att vi beställt vårt kök på Noblessa har jag inga kopplingar dit eller till någon som arbetar där. Anledningen till att jag valde att posta inlägget är för att jag själv letade runt och försökte skapa mig en bild av Noblessa (och andra kök). När jag sedan mest såg negativa kommentarer som var flera år gamla och som inte alls stämde överens med det köp vi gjort ville jag bara dela med mig av mina erfarenheter.

Nimajeb: Man kan säkert applicera det jag skrev på alla kök, och det är väl bra om det är så oavsett var man köper sitt kök. Min kommentar grundar sig som sagt på att tidigare kommentarer på forum säger tvärtom. Jag ville bara berätta om vår erfarenhet. Sen är jag helt övertygad efter att ha monterat detta köket att det skiljer sig i kvalitet jämfört med exempelvis ett IKEA-kök. Men med det inte sagt att ett kök från IKEA inte är bra. De är säkert jättebra! Men som jag skrev tidigare; för mig är detaljerna viktiga och du får detaljer på ett Noblessakök som du inte får på IKEA.

Precis som ett märke på ett par år kan bli giriga, skära ner på kvaliten och öka vinsten, kan ett företag såklart vakna till åt andra hållet och bättra sig. :)

soraya skrev:
Jag kan lätt säga att vi har ett av de snyggaste och bästa köken på marknaden :)
Jag tycker att det är en säljares ordval och inte kundens ....
gaia

Mikael_L
Jag för min del tror att alla kök är relativt likvärdiga.
Åtminstone väldigt mycket mer likvärdiga än vad priset antyder.

Men gör man som vi och väljer IKEA (eller något annat enklare billigare alternativ) så försvinner först och främst en massa modul-storlekar och möjligheter att anpassa till egna specialmått. Man får hålla sig till den mainstreamstandard som erbjuds.
Själv fick jag såga till och bygga om en bänksskåpsstomme så den blev 20 bred.
Det var förvisso gjort på en halvtimme, så det kändes inte så jättejobbigt.

Men nu finns det å andra sidan ingen matchande lucka heller, och det är ett lite knivigare problem.
Men vi kör nog med ett öppet skåp där då.

Viktigast av allt är ju att man är nöjd, oavsett sitt köp.

Gaia; Nej jag är inte en säljares ordval, det är mina och dem står jag för. Jag är verkligen supernöjd! Och precis som man ska berätta när man är missnöjd tycker jag att man ska berätta att man är nöjd.

För att få ett slut på diskussionen huruvida jag faktiskt är kund eller inte så bifogar jag en skärmdump där ni ser ett mail på en orderförändring.

Hur som helst så tycker jag att det viktigaste av allt är att man är nöjd, oavsett var man köpt och hur man köpt. Mikael, det finns en del företag som skräddarsyr luckor som även fungerar till IKEAs kök. Så det är ju bara att googla runt, de kan säkert göra en lucka som ser ut som de ni har.

• Skärmavbild 2012-05-06 kl. 21.26.13.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
soraya skrev:
Mikael, det finns en del företag som skräddarsyr luckor som även fungerar till IKEAs kök. Så det är ju bara att googla runt, de kan säkert göra en lucka som ser ut som de ni har.
Ja den där stommen känns inte som något akut problem. Det är mest typ en bred passbit så inte diskmaskinen ska stå så nära väggen, så man skyddar väggen lite mot matstänk och vattenånga.
Vi funderar på en öppen hylla för ... handdukar, brickor eller vinflaskor t.ex.
Eller vad vi nu kan hitta på.
Eller så sågar jag ut en lucka ifrån en bit täcksida eller bredare lucka, men få lite lackningsproblem på en kant då.

Jaja, det där ligger lixom på 5-årsplanen.

Men jag gläder mig att ni gillar ert nya kök. Jag hoppas vi också kommer vara nöjda.
Jag får väl se om bottnarna i IKEA-lådorna ramlar ur när jag ställer ner alla tallrikar. :x

Hej på er.
Angående Noblessa så ligger det till såhär.
Noblessa är ett säljbolag som säljer Nobiliakök i Sverige och Noblessa har inget med kvalitén att göra.
Nobilia är en av Europas största producenter av kök
http://www.nobilia.de/home/de/#/home

Vi köpte kök från en köksfirma i Tyskland, de jobbade med flera märken och vi valde Nobilia.
Vi är väldigt nöjda med skåp och luckor och den service vi fick i Tyskland.
Så håll i sär Noblessa som säljer i Sverige och Nobilia som producerar och bestämmer kvalitén.

Att det kan bli förseningar tror jag säkert handlar om att de försöker sammköra transporter till det avlägsna landet i norr. Vi fick hämta vårt i tyskland då de inte fick exportera till Sverige, säkert på grund av Noblessas förmodade säljrättigheter.
/S

• Gilla
Ronnya65
  • Laddar…
Noblessa har kampanj nu, kampanjen heter Vi matchar allt!!

Kollade detta med Noblessa eftersom de alltid brukar ha skumma kampanjer, fick detta svar:

Kampanjen innebär att vi matchar alla offerter. Dvs att vi i vårt segment av kök kommer att garanterat vara billigast. Med andra ord vi matchar offerten hos alla jämförbara kökstillverkare.
Vi matchar gällande:
Pris
Kvalitet
Service
Vi har en väldigt hög kvalitet och jämför oss inte med de kökstillverkare som säljer kök i platta paket. Hos oss kommer skåpen alltid monterade/hela vilket är en del i den kvaliteten som inte går att uppnå vid platta paket.

Vi matchar allt betyder alltså att man inte matchar den absolut största köksbutiken i landet men inte heller tex HTH flatpack eler Epoc eller Kvik.

Nobilia i Tyskland har en del fina kök men jag tycker fortfarande att Noblessa verkar vara ett skumt företag som jag aktar mig för.

Coss! Skulle man kunna få lite mer info angående köpa nobiliakök i Tyskland? Vi är väldigt inne på det då priserna skiljer sig avsevärt. Har du någon kontakt? Var i tyskland har du handlat?

Väldigt tacksam för svar.
/evelina

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.