T
Tompa01: [citat] Vore skoj med några bilder
8 svar · 1,7k läst
R
Raukas: Gamla undergolvet som är gran, slipat vitlutat och lackat med hård golvlack. Så hård att golvet inte rör sig mellan planken utan på vissa ställen istället srruckit mitt i plankan! Men som tur är bara på ett fåtal ställen och detta har även gått att fixa till med trälim mm.
11 svar · 2,4k läst
·
thewolf
thewolf: Vårat fönster sitter ca 10 cm ovanför diskbänken och vi upplever inga bekymmer med det. Tycker inte att fönstret blir så skitigt, fast nu har vi iofs en till diskho där vi slabbar mer (den andra är bredvid diskmaskinen). Sen att fönstret öppnas inåt på andra våningen. :p jag får inte gå upp för mycket i vikt för då når jag inte hela fönstret och blir tvungen att ta stegen
8 svar · 17,1k läst
janneo64
janneo64: [citat] Har hört talas om paraffinolja och att man ska olja in sin ekbänk med det om man ska lägga livsmedel direkt på bänken, kan det stämma??
8 svar · 3,8k läst
F
flouee: Extremt ljusa och mörka golv är opraktiska eftersom allt syns. Låna hem en golvbit och lägg ut i köket, så kan man få en uppfattning av hur det blir.
9 svar · 4,1k läst
P
pernie: Någon som har en helkaklad vägg med kaklet Old tradition från Golvabia? Jag skulle så gärna vilja se fler bilder på hur det kan se ut. Alternativt annat vitt, blankt kakel med lite handgjort utseende. Bilder välkomnas!!! //PE
0 svar · 2,1k läst
M
Matsen: Nu finns det ju inte alltför ånga renodlade kakelbutiker dom närmsta 25 milen som det känns, likväl lyckades jag, det har sålts på bauhaus men finns inte längre i deras sortiment,. Så nu blir det väl till att annonsera och hoppas på att nån har några plattor liggandes nånstans
3 svar · 1,0k läst
R
robbanonline: jag köpte andrasortering på bauhaus, stavlimmad ask, blev fint. tyvärr var lägenheten uthyrd ett halvår till några idioter som inte torkade av bänken när de spillt vatten på den, så det såg inte så kul ut efter det, fibrer som rest sig och allmänt risigt skick. Efter en slipning och oljning så blev det helt ok igen.
5 svar · 7,3k läst
F
flouee: Japp, de har bara enfas till lägenheten. Sedan har åtminstone en lägenhet gjort någon slags koppling bredvid elskåpet som min sambo inte riktigt förstår, just för induktionshällen, men det borde ju en elektriker ha koll på.
15 svar · 28,1k läst
P
pernie: Jo, jag vet. Men om man tittar runt på olika kakeltillverkare så har många plattor just den storleken, och ibland bara den och inte 7.5 x 15, därför skulle jag gärna vilja se en kaklad vägg av denna storlek. //P
2 svar · 1,7k läst
B
Bele: [citat] Gammal tråd men allt är kanske inte glömt? Hoppas köket blev klart till bröllopet... Har själv fått en offert från Faringe och blev lite fundersam över deras betalningsvillkor. 100% vid order ska de enligt säljaren alltid ha kört med. Var detta med i din gedigna upphandling att jämföra dina leverantörers betalningsvillkor? Att betala en del vid beställning av köket kan jag
17 svar · 3,0k läst
T
Tompa01: [citat] Men om träskivan ska ligga mellan en diskbänk och en stenskiva? Då finns inget kakel att dölja springan med, kan man då kapa skivan exakt? Den borde inte röra sig i fiberriktningen? Och hur behandla ändträt här, räcker det med Osmo hårdvaxolja på ändträt?
3 svar · 1,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Finns ju inga problem med höjderna på väggskåp när man inte blandar in högskåp i uppställningen. Det är ju när högskåp är inblandat som de får styra höjden på väggskåpen och således mellanrummet mellan bänk och väggskåp... I annat fall kan man ju göra som man känner för...
10 svar · 66,3k läst
Misse
Misse: Är det någon som har en uppfattning vad gäller kvalitet om man jämför Canadaköket med t.ex Lidhults och Kvänum?
0 svar · 8,1k läst
Misse
Misse: [citat] Så här skriver Strand: Alla produkter är tillverkade i äkta rostfritt stål 304. Inte i förnicklad mässing eller i s.k. ”rostfritt utseende”
7 svar · 10,4k läst
S
strevert: Jo jag har ventiler i varje rum i källaren. Jag kör nog en fläkt på mellan 800 till 1000 och testar. Finns ju som du skriver en möjlighet att sätta in en ventil i köket ifall det inte skulle räcka till.
4 svar · 3,9k läst
·
R
Rolle85: Hej, Har just satt upp kakel i köket ovanför diskbänk etc. Jag skulle vilja ha en list i nederkant och undrar vad man ska ta för list där. Behöver vara i plast eller aluminium tänker jag då den utsätts för väta. Aluminium helst. Vilka byggfirmor har?
0 svar · 1,6k läst
F
flouee: Du vill inte ha en helintregrerad då? Köp en billig lucka från IKEA tills vidare, och sedan byter du till rätt luckor när du byter kök.
5 svar · 3,2k läst
N
Niklasfixaren: Hej! Som nybliven husägare så hugger jag direkt in i några stora projekt. Nytt badrum och nytt kök ska in. Köket är 4x4 meter (408cm egentligen) och huset ligger på landet. Huset är renoverat 89/90 med ny fin träpanel osv och är i gott skick. Men hur ska man tänka ang köket? Jag har skissat lite på Ikeas köksplanerare:
0 svar · 2,2k läst
P
pyro: [citat] Ifö har några modeller med sil. Tror dom ligger rätt skapligt i pris också. Ta en titt på deras hemsida, där står priser också.
5 svar · 5,6k läst
sir_daniel
sir_daniel: ja man kan få bort det (målade fel sida först, så har provat det... *mutter mutter* har hål taget för eluttag i en av skivorna och tyckte jag målade på rätt sida...) ett rakblad så går det bra plus t-röd eller liknande för att torka bort sista resterna. men funderar man på att man ev. i framtiden vill byta färg så skulle jag måla på väggen. tänk på att om du inte har
9 svar · 7,4k läst
M
Martok: Har någon erfarenhet av RENLIG DWTI6. Hur upplevs ljudnivån? Torkar den bra? Hur lång tid tar det vanligaste använda programvalet? Fungerar Mieles och andra tillverkares diskmaskiner i IKEAs inbyggnadsskåp för diskmaskiner?
0 svar · 4,8k läst
U
ullver: Skönt att höra att det verkar vara fler än jag som föredrar papper o pennaa!:D
5 svar · 3,5k läst
A
Avemo: Det sitter en specialformad bricka över hålet. Rören passerar genom denna bricka. Det är dock både uppifrån och nerifrån som skivan kollapsar. När man tittar och känner efter är det uppenbart att blandaren sitter nere i en grop i skivan. När vatten samlas där och rinner ner till spånskivan så förvärras det hela.
4 svar · 11,0k läst
S
sjudubbel: Vore oerhört smidigt med en diskmaskin, diskningen tillhör ju inte direkt favoritsysselsättningen! Den kombinerade ugn/diskmaskinen från Candy verkar ju onekligen mycket smart. Men är inte Candy ett lite budget-aktigt märke? Någon som känner till mer kvalitetsvarianter av denna smarta kombo? Anna_H: till höger i bilden är fönsterbräda och ett fönster.
7 svar · 2,3k läst
Misse
Misse: Ilve har en del (vi har tänkt köpa en sådan som är 90 cm) men jag vet inte hur prisläget är i jämförelse med Fjäråskupan. Du hittar en hel del olika modeller på www.luftbutiken.se (har dock ingen erfarenhet hur de är att handla från då jag bara tittat på hemsidan).
1 svar · 1,6k läst
S
steve5432: [citat] Hej! Jag förstår inte riktigt problemet. Du har ju någon form av skåp innan diskmaskinen. Sen kommer diskmaskinen. Därefter kommer en täcksida från golv till tak, därefter kommer din kyl/frys. Gör som så att du fäster bänkskivan med fyra st vinkeljärn, möbelvinklar. Två st måt väggen och två st mot täcksidan. Täcksidan är ju i sin tur fäst i golv, tak och vägg med
13 svar · 33,6k läst
·
D
dsub: Jag köpte en relativt billig på k-rauta som var hyffsat smal.
4 svar · 5,1k läst
·
Misse
Misse: [citat] Tack! Där fick jag allt lite idéer!
4 svar · 2,8k läst
·
L
Lenasv: Sök på nätet där hittar du allt mellan himmel och jord !
13 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.