Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Där brukade man förr sätta en trälist i lämplig färg/utseende som passar med inredningen i övrigt.
Björk/vitvaxad björk/bok eller annat.
Det var då "allt" kakel var 15x15 cm och överskåpen "alltid" satt 50 cm över bänken,
så det "alltid" blev 5 cm över.
Kan det vara en möjlighet?
Men det ser ut som nästan en hel "sten"-bredd skulle få plats, så att fylla upp med samma panel vore ju snyggast.
Går det att skarva på en smal bit, eller byta hela panelen mot en bredare?
Eller kan du sänka skåpen?
Det var då "allt" kakel var 15x15 cm och överskåpen "alltid" satt 50 cm över bänken,
Men det ser ut som nästan en hel "sten"-bredd skulle få plats, så att fylla upp med samma panel vore ju snyggast.
Nej, går inte skarva panelen på höjden va? Inte snyggt iaf.. om det är ikeas Fastbo som jag tycker mig känna igen..KnockOnWood skrev:Där brukade man förr sätta en trälist i lämplig färg/utseende som passar med inredningen i övrigt.
Men planhyvlad furu eller nåt foder med rätt bredd borde ju kunna funka.. då får du dessutom nåt att fästa saker i..
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Just det!jkarlberg skrev:
Där måste ju vara någonstans att sruva i alla krokarna för att hänga upp alla vispar, korkskruvar och annat.
Bra motiv för att inte ta upp panelen hela vägen!
Måste man inte vara ganska kort för att se det där?
Men, för att vara lite mer seriös, vill du inte ha en trälist, sätt ingenting där.
Vill du kunna hänga upp saker i krokar, sätt en trälist (kakellist).
Annars så tror jag inte det är något andra stör sig på... (men jag vet hur det är när man gör saker åt sig själv..)
Men, för att vara lite mer seriös, vill du inte ha en trälist, sätt ingenting där.
Vill du kunna hänga upp saker i krokar, sätt en trälist (kakellist).
Annars så tror jag inte det är något andra stör sig på... (men jag vet hur det är när man gör saker åt sig själv..)
Det är Fiober-Trespos Kitchen board, kostar 500kr per skiva så det är inte alls Ikeas grejer 
Smart förslag att sätta en foderlist eller kakellist...då kan man som sagt fästa grejer i den..
finns ju hundratals olika lister, en kakellist, är det en list som delvis går utanpå kaklet? eller sätter man den precis inntil övesta kakelplattorna? mina skivor är 8mm tjocka så vet inte om en kakellist passar då kakel väl är något tunnare?
Smart förslag att sätta en foderlist eller kakellist...då kan man som sagt fästa grejer i den..
finns ju hundratals olika lister, en kakellist, är det en list som delvis går utanpå kaklet? eller sätter man den precis inntil övesta kakelplattorna? mina skivor är 8mm tjocka så vet inte om en kakellist passar då kakel väl är något tunnare?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är rätt yupin,
kakellisten har en fals så skarven till kaklet täcks.
Den fula överkanten på kaklet syns alltså inte.
kakellisten har en fals så skarven till kaklet täcks.
Den fula överkanten på kaklet syns alltså inte.
Okej, men går det att skarva dessa skivor på höjden snyggt?yuphin skrev:Det är Fiober-Trespos Kitchen board, kostar 500kr per skiva så det är inte alls Ikeas grejer
Ja nån form av list lär väl bli billigast, sen behöver man juj självklart inte hänga upp sina vispar och korkskruvar på som knockonwood gärna vill
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, dagens köksmode är ju att man inte skall kunna hitta något.jkarlberg skrev:
Var är glasen, var är knivarna, var är kylskåpet? Bara vita luckor överallt.
Helst skall väl köket se ut som en obduktionssal :x
Men det är jäkligt praktisk att hitta konservöppnaren utan att behöva rota runt i en massa lådor
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, Byggmax har ju inte allt. Det är en lågprisaffär som för de vanligaste grejerna.yuphin skrev:
Men t.ex. Beijer har:
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=39921