Hej! Jag sitter med ett köksbygge och funderar på vad jag skall göra med väggen bakom vask och spis. Ett förslag som dök upp är att putsa väggarna och ha kvar den lite råa betonliknande färgen/strukturen, såsom på denna bild:
Dock känns denna ytan känslig för fett och vatten! Jag har varit i kontakt med Murma angående en vattenfast multiputs, men jag vet inte om detta räcker?
Vet någon om det finns någon sätt att behandla väggen och ändå har kvar färg/strukturen som jag gillar?
Mvh Henrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dock känns denna ytan känslig för fett och vatten! Jag har varit i kontakt med Murma angående en vattenfast multiputs, men jag vet inte om detta räcker?
Vet någon om det finns någon sätt att behandla väggen och ändå har kvar färg/strukturen som jag gillar?
Mvh Henrik
Ja det kanske är ett alternativ! Men då jag gillar putsens naturliga färg och nyansskiftningar så vill jag gärna behålla dessa. Kanske finns det en matt polyuretanlack, färglös, som man kan strycka på?
Det har du såklart rätt i! Men det får nog bli trade-offen för att få väggen att se bra ut!
Hitta rykten om att Roomservice på kanal 5 skall ha gjort något sånt här, men hittade inte klippet dessvärre!
Hitta rykten om att Roomservice på kanal 5 skall ha gjort något sånt här, men hittade inte klippet dessvärre!
Klicka här för att svara