A
andersmc: Är köket motsvarande grad bättre då? Det är inte bara dyrare?
3 svar · 1,0k läst
F
Froddan: Jag kan inte ha en extern fläktmotor tyvärr. Men hur funkar det där egentligen med en takinfälld köksfläkt, hur fångar den upp oset, är det en extra kraftig fläkt? Normalt har man ju en rekommenderad maxhöjd från hällen upp till fläkten.
6 svar · 6,6k läst
·
M
Martok: Tack för tipset, tyvärr har jag redan köpt en som är en halv gång till så dyr :-(
2 svar · 1,3k läst
E
eobet: ...är det någon som fått den att fungera? Den skulle vara bättre än pyrolys från ett energi perspektiv eftersom den inte behövde slösa ström på att köra upp ugnen i 500 grader, utan låg och puttrade på låga 90 grader istället. Men det enda som vi märkt händer är att botten blir randig, eftersom endast de ställen där den ribbade mattan som man skall blöta och lägga i
0 svar · 2,4k läst
K
Kimp: Ja jag gjorde det, där nere var det enkel gipsskiva på 1.5 mm, fast ca 5cm ovanför originalhålet så var det spånskiva som jag var tvungen att såga i. Jag hoppades då att det var en OSB skiva som dom satt ovanför just för att man ska ha nåt att skruva upp väggskåpen i. Men där jag ska sätta upp väggskåpen så verkar det vara gips.. Den är dessutom 4cm tjock (kände när borret
4 svar · 1,4k läst
J
JF.: Hittade en blandare på blocket som de står att de är en lågtrycksblandare? De har jag aldrig hört talas om innan. Är de någon form av strypning som sitter i blandaren? De var en hansgrohe blandare.
0 svar · 1,6k läst
S
Snylen: ... jag kan ge 100:- och porto för den :-)
1 svar · 4,9k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Japp om du drar ut de kablarna helt från röret och använder dom istället till den nya kpplingen (rörutloppet) är det OK. Kablarna måste alltså avlägsnas från det rör som går till en avslutad dosa. Och pricken över i är om du dessutom lägger igen öppningen lite halvpermanent för slangen/VP-röret som går till den dosa du vill kakla över. Den vita tråden är en
9 svar · 6,9k läst
·
T
Trämannen: Slipa alltid ordentligt, produkten behöver plats för att det skall bli så bra som möjligt. (jag har det på både golv o bänkskivor sedan flera år. Använd nästan mindre produkt än vad som står på burken. Skaka o rör om ordentligt, stark lukt kan komma av att man rört om dåligt har jag fått till svar av tillverkaren o även själv konstaterat. Stryk tunt, lägg aldrig på mer än
8 svar · 18,4k läst
pjodden
pjodden: Fläkten i ugnen var inget vi tänkte på eftersom vi inte använde ugnen när vi upptäckte att man kunde steka bacon på utsidan ;) Vi använde inbyggnadsugnen istället. Micron är Jättebra och föredömligt enkel att använda, utom att ställa in klockan. Men det är ju aldrig enkelt... Inbyggnadsugnen har inte pyro-regering så det vet jag inte hur den är. Sent from my GT-I9100 using
26 svar · 35,6k läst
Hagenblad
Hagenblad: Du måste ju ha en jämn yta på nåt sätt, så bort med fogen och laga putsen. Jämn yta - på med fix och nytt kakel. Mvh Calle
3 svar · 9,8k läst
·
Sophie
Sophie: Har också utanpåliggande och liksom en del andra här ovan är det inga som helst problem. Kollade också innan och jag stod aldrig med tårna under iallafall. Kan däremot hålla med om det Cederbusch skriver att den blir smutsigare. Jag känner inte att jag har valt mellan funktion och estetik i det fallet. Tycker att det fungerar precis lika bra med utanpåliggande i detta köket som det
13 svar · 10,8k läst
·
E
Ec1: Hej och tack för tipsen. Har dock varit runt på de flesta stora byggmarknader och de har inga lister för ändamålet eller som passar. Bor i stockholm så göberborg är liite långt bort. Siliconfog var det jag hade tänkt från början men tror att det blir svårt att få snyggt eller att sitta kvar mot tapeten. Glasskivorna är 2,5 respektive 3meterlånga samt 13cm höga.
2 svar · 3,2k läst
T
thomasx: Det beror lite på diametern på klingan, men det räcker säkert, bara klingan är skarp. Du kan ju göra som någon föreslog och köra en testsågning först i den delen av skivan som kommer att bli spill efteråt (om du har någon sådan bit). Glöm inte att använda någon form av linjal som är styv som du kan köra efter så du får ett rakt snitt. Pressa inte sågen hårt framåt utan
8 svar · 17,2k läst
J
Jenny_L: NI som har upphöjd diskmaskin, hur mycket glipa har ni fått vara tvugna att ha till lådan under? Har förstått att olika märken på diskmaskin kräver olika mycket. Själv ska jag ha maskinen i vanlig nivå, däremot med framdragen sockel så problemet borde vara samma. Skulle vara kul o klura ut vilket märke som behöver minsk glipa.
0 svar · 3,0k läst
P
penrik: Sitter med tätlist, låter det vara så, är ju inte omöjligt att flytta på den i framtiden.
2 svar · 1,7k läst
Linska
Linska: Hittade igen det inlägget med bilder. Scrolla ner en bit! http://www.byggahus.se/forum/byggnadsvard/61989-farg-till-kok-inredning-2.html
4 svar · 10,5k läst
Linska
Linska: Räddade precis 2008 års Ballingslövskatalog som jag igår lade i papperssamlingen (alltså den i mitt hem, hihi går inte och plockar saker ur pappersåtervinningen) Om du beskriver den borde det vara lätt gjort att hitta igen luckan! Beskriv på!!!
2 svar · 8,9k läst
C
catwalkqueen: Jag tipsade bara om tandkräm för att många som sagt att det funkar bättre än ugnsrengöring. =)
16 svar · 51,8k läst
·
Linska
Linska: Jädrans, vad bra det blev!!! Hatten av =)
11 svar · 12,5k läst
·
M
Martok: [citat] Tack för ett seriöst svar och goda råd. Jag förstår precis vad du menar.
5 svar · 14,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: ofta kan man ju använda en täcksida till många passbitar så jag kan inte tycka det är något problem ;)
20 svar · 65,9k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Det dystra svaret är: Ja det är definitivt konstigt. Det är väl det som är radhusens avigsida: Man har grannar på två sidor, så det blir bara två sidor kvar för fönsterväggar. Då får man snåla och ransonera. Lägg rummen där man är mest mot fönsterväggarna. Dvs ej badrum och tvättstuga. Men köket är man mycket i, så det skall naturligtvis ha fönster! Egentligen
2 svar · 4,4k läst
prototypen
prototypen: Epoxi blir för hårt, ramen och plåten utvidgas olika och bryter sönder epoxin. Själv använde jag PU-lim. Silikon är ju elastiskt och fäster bra på plåten och hyffsat mot trä. Protte
2 svar · 3,4k läst
Lolle
Lolle: Helt rätt Anders samtidigt som jag ändå måste säga att de riktigt yrkesskickliga och samtidigt vettiga hantverkarna (enkelt sunt förnuft och social kompetens) ofta har en rätt stor kundkrets så de även i en vändande konjunktur har gott om jobb. De jag helst samarbetar med har de 15 åren jag har erfarenhet från haft ett fulltecknat schema under alla de åren. Deras återkommande kunder
12 svar · 31,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Instämmer med att det med stor sannolikhet är dessa från Ikea då vi hade sådana på vårt gamla Ikeakök som åkte ut för ett par månader sedan, men tyvärr sparade vi inte handtagen. :(
6 svar · 4,2k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Lägger en vass gissning på att du skruvat dit renoveringsgipsen och då har du i så fall ett svar på varför detta hänt då den INTE ska skruvas dit utan limmas. ;) Är den skruvad följer den nämligen med när spånskivan rör på sig vilket den inte gör om den är limmad med rätt lim. :)
7 svar · 8,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det är precis tanken med denna men jag använder själv aldrig denna oavsett vika kök jag monterar utan föredrar ben i bakkanten med då jag tycker det gå smidigare. Ofta har man ändå kablar, rör, diskmaskin, spis och annat ivägen så det blir en massa småbitar man får fästa på väggen och beroende på vad väggen är av för material så är det ibland bara jobbigt att få dit den
3 svar · 2,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Precis som Consensus skriver så ska man ha distanser på baksidan av skåpet så inte det kommer för nära väggen och sådana följer med alla nya maskiner man köper idag... så använd dessa :)
8 svar · 36,1k läst
T
Tompa01: Håller på att bygga en spiskåpa till fläkten. För att förbättra uppsamlingen av os tänkte jag bygga en grund volymkåpa, men hur djup behöver sen vara för att göra skillnad? Märker man av någon skillnad med en 5 cm sarg runt? Har tyvärr inte utrymme att göra den för djup.
0 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.