stiga
stiga: Är den oljad så olja in den ytan igen. Troligtvis har du frilagt fibrer som inte påverkats av ljus, luft, smuts etc och de kommer att mörkna ikapp med tiden.
2 svar · 1,9k läst
stiga
stiga: http://www.wittsverige.se/Witt_Design/Witt_flaektkaapor/Bordsflaekt Där har du en till att kika på.
3 svar · 2,4k läst
D
dhanjel: Låter bra, då får det nog bli en sned!
3 svar · 2,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Om du menar de vanliga faktumstommarna? ... så gick jag och mätte på en av mina nu. 580 mm.
1 svar · 1,5k läst
stiga
stiga: Vet inte om du hittar en mattvit som standard men Fjäråskupan kan fixa det du vill ha. Kom ihåg att köra en med fjärrkontroll eller en nedflyttad trådkontroll då en så hög skorsten blir ranglig vem som än bygger den.
1 svar · 1,6k läst
stiga
stiga: Thermex, fjäråskupan och Franke har alla ett flertal. Alliance heter systemet det låter som att du har. Kolla artikelnummer på befintlig fläkt så kan du få hjälp att få rätt modeller att välja mellan.
2 svar · 1,3k läst
stiga
stiga: Du behöver definitivt inte köpa ett helt kök. Du kan köpa en skruv till ett gångjärn om du vill, om inte de vill sälja enbart en bänkskiva så är de mycket märkliga.
2 svar · 3,5k läst
H
hreg: Tack Anders!! Det är nog mest tålamodet jag måste upprätthålla! pianotråd och mattkniv ska införskaffas. Möjligt att jag återkommer!
2 svar · 2,2k läst
B
BertStL: Vi hade en säljare här från Absoluta kök idag. Tyvärr kom han inte på någonting revolutionerande, förutom möjligen att han tyckte att vi skulle satsa på golvvärme i vart fall i tamburen (där golvet är kallt) och kanske även köket (där golvet är hyfsat varmt). I vart fall hade han ingen lösning för att "rädda" nischen, utan gick direkt på att den borde flyttas till tamburen.
29 svar · 5,8k läst
·
N
nenne68: Hej, Jag har också funderingar på Pax väggskåp och vill kombinera dessa med vanliga Pax garderober. Men nu hittar jag inte Pax som väggskåp på IKEA.se. Någon som vet om dom fortfarande säljs som väggskåp och hur man i så fall hittar dem? Tacksam för hjälp
6 svar · 9,3k läst
Johanlidman
Johanlidman: Hej, vårat kök vi planerar gör att vi inte kan ha en normalfläkt som byggs in i vägghörnskåpet, utan vi måste ha en fläkt som vi kan montera under skåpet och ska vara utdragbar samt kolfilter. Har någon på detta forum några tips på en sådan fläkt (gärna svart)?. Jag har sökt runt men jag har inte så stor erfarenhet av fläktar över huvudtaget.. Hälsningar Johan Lidman
0 svar · 1,2k läst
pelpet
pelpet: Skulle det fungera att ta ett 90 cm brett underskåp och modifiera? Dvs såga ner höjden och ta bort sockeln och förstärka det med reglar så att det går bra att väggmontera istället för att ställa på en sockel. Att det ser lite schabbigt ut på undersidan gör väl inget eftersom ni ändå bör ha ett ventilgaller och luftspalt ovanför kylfrysen.
7 svar · 18,7k läst
·
Oldboy
Oldboy: Absolut tveklöst bitumenmattor från någon bilaffär.
13 svar · 10,4k läst
F
Felde: Uppdatering: Har idag kaklat i köket. Det blev ju tillslut ett Marbodal kök. Vi är mycket nöjda med alla delar. Leverans på prick på dagen. En lucka var skavd och den reklamerades utan någon som helst diskussion. Fått bra stöd under processen. Har inte byggt något kök tidigare så är väldigt svårt för mig att jämföra med andra leverantörer, både kvalitet och hur svårt/lätt
23 svar · 22,6k läst
MB77
MB77: Absolut första alternativet, det andra kommer att se knepigt ut. Lycka till med kaklingen.
9 svar · 2,2k läst
·
M
monica89: Vi har tittat runt på flera kök i olika prisklasser, jag har fastnat för ett kök på epoq och ett på lijo, vi har ännu inte lämnat in om offert men tror att de är i ungefär samma prisklass. Jag vill höra om det är någon som har erfarenhet av lijo eller epoq? Köper vi på lijo kommer vi köpa separat bänkskiva då deras såg så "billiga" ut. Tacksam för svar!
0 svar · 2,1k läst
F
Fixar_Krille: Hus-fix
1 svar · 1,0k läst
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: [citat] Kolfilter funkar men inte lika bra. Med en kanalfläkt ventilerar man bort överskotten av fukt och värme som uppstår vid intensiv matlagning, något ju en kolfilterfläkt utan utblåskanal ju inte klarar.
3 svar · 2,0k läst
R
Rick: [citat] Tack för informationen. För mig var detta relevant då jag mycket väl vet att det är väldigt stor skillnad mellan IKEA och Kvänum. Därför tyckte jag att priset inte alls var så högt som redovisades då jag ligger på runt 50-60 för ett IKEA kök och skulle inte ha något emot att lägga 130 för ett kvänum, men med en faktor 5-6 så blir det nog lite för dyrt för min del då
7 svar · 3,5k läst
H
Humper: [citat] Hej, ursäkta att de tagit så länge. Varit bortrest en sväng men nu är jag back in action. Riva den lilla väggen låter som en grym idé, ska se om de finns möjlighet till det. Då skulle jag få plats med ett fullstort kylskåp på andra sidan. En fullhöjd diskmaskin och de som jag tidigare skrivit. Tror de kan bli riktigt bra. Ska försöka fixa 2 olika och korrekta ritningar på
13 svar · 4,9k läst
Carl_Elvis
Carl_Elvis: [citat] Du kan ju köpa delar för tiotusen och sen komma tillbaka och köpa fler delar till köket för de där tvåtusen. För jag antar att du ska ha grejer för mer än så?
5 svar · 1,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: En bild hade underlättat bedömningen ;) Finns speciella verktyg i bygghandeln för att skära bort merparten av siliconet och sen är det en skrapa med rakblad som man ofta har till fönster eller spishällar typ... Finns också siliconremover att ta bort sista skitet med... Men bered dig på ett drygt arbete ;)
1 svar · 867 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Självfallet, men att byta ut ett kök utan att blanda in elektriker och rörläggare är ju inget alternativ i min värld iaf ;) Dessutom ska man ju se till så rören kommer upp snyggt och prydligt i vaskskåpet så att man kan täta genomföringarna enligt branschreglerna "säker vatten"...och för att kunna göra detta när man sätter in ett nytt kök så behöver man i 9 fall av 10
27 svar · 37,0k läst
·
D
dhanjel: Får ta och kontakta hustillverkaren imorgon när det är arbetsdag igen och se vad som gäller.
5 svar · 3,6k läst
F
Felde: Absolut, skall jag försöka komma ihåg! :) vi körde en tovenco slide fläkt (60cm). Inga extra funktioner alla, men led belysning och efterskriv och bra motor. Tyvärr känns reglagen väldigt budget, men den hade ett bra pris :) ugn är en svart bosch - HBG761660S - snygg och många funktioner. Viktigt för oss var pyrolys och stektermometer samt digitalt visad temperatur. Var väldigt svårt
3 svar · 1,5k läst
G
Gurkan_1963: [citat] Anpassa lådan så att köksskåp en går emot. Sen gör du den djupare än skåpen och sätter in ett gäng led downlights. Så gjorde jag i köket när fläkten flyttades.
2 svar · 2,2k läst
·
E
Evelinaw: Okej, där har det hänt grejer alltså! Men finns skåpen tillgängliga fortfarande då? eller vad menade du? :)
5 svar · 19,3k läst
·
T
Tompa01: Jag byggde egen kåpa i plywood. Fläkten köpte jag från Fjäråskupan. Inte gratis, men mycket bra.
4 svar · 15,0k läst
Johanlidman
Johanlidman: Hej, tack för tipset men kändes liiite dyrt för ca 20500kr. Har någon något annat tips om hur man kan lösa detta?. Hälsn johan
2 svar · 4,8k läst
·
B
breakman: Jag satte överskåp på golvet för att få en mindre djup köksdel.
1 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.