Hej
Vårt kylskåp har gått sönder och vi kommer därför att köpa ett större.
I samband med detta behöver vi även byta skåpen ovanför till en mindre variant.
Faktum har som bekant utgått men vi har fyndat stomme på blocket.
Hur i hela världen ska man montera bakstycket?
Det ser ut som om man ska skruva upp skåpet på väggen först och sen skjuta in masonite skivan och fästa den i nederkant på något vis.
Hur ska masonite skivan isåfall fästas?
Spika fast den blir svårt då utrymmet för hammaren är minst sagt begränsat.
Är det någon av er som monterat dessa skåp och som kan berätta hur man gör.
Vi är också i behov av ett galler mellan skåpet och kyl/frys.
Då kyl och frys står bredvid varandra skulle det vara bra med ett 120 galler men något sådant har jag inte hittat.
Någon här som hittat galler?
Fredrik
 
Halloj. Vi hadde samma problem med öppningen och hittade en leverantör som tillverkadecefter mått. Jag kan leta upp länken under morgondagen.
Lägger upp en bild imorgon med
Andreas
 
  • Gilla
Fredrik Å
  • Laddar…
P
Om ni har fyndat på blocket borde ni ha fått med dom två små vinkeljärn man sätter fast från undersidan för att fästa så masonitskivan inte ramlar ner.....
Man köp vilken litet vinkeljärn som helst,,

För galler.. Sätt dit en träskiva och gör hål för ett standard galler...
Jag tog en bit en skåpsockel så vi fick samma yta..
 
  • Gilla
Fredrik Å
  • Laddar…
Aha.nä några vinkeljärn ingick inte.Men det är lätt fixat.Tack för hjälpen! !!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.