Hej

jag bygger ett kylrum i anslutning till köket. Detta byggs i en gammal toalett där gamla fuktspärren är borttagen och gips/trä framme.
Jag tänkte köpa kylblock för att bygga väggar samt tak. Det kommer att sitta ett splitt kyl aggregat med kompressor i källaren och kyl delen där elen är framdragen (denna vägg är enda yttervägg, resten är innervägg) det gamla trä innertaket är målat med fuktspärrs färg
grovt layout:
Kylrum.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvet är uppbyggt enligt nedan, kylen ska stå på mellanplan och vilar på betongvalv mot källare.
Jag har satt miniarit skivor på väggarna innan jag flytspacklade, dvs dessa går ner i flytspacklet och står på golvspånskivan.
Återstår fuktspärr för golv, väggar, vatten genomföringar, golvbrunn mm mm för att få ett tätt ytterskal mot resten av huset

golv och vägg.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fråga:
Jag hade tänkt att ställa kylblocks väggarna (10 cm isolering) till innerrummet direkt på klinkergolvet med 5 cm luftspalt mot ytterväggar. bygger kylrummet enligt rum i rummet teorin. De flesta ritningar jag sett har man satt luftspalt mellan golvet och inner rummet (kylen). kan detta skapa problem ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.