M
Monterat: Elgiganten säljer en skiva som heter Avonite, integrerad ho med rostfri botten och osynliga skarvar
10 svar · 1,9k läst
H
Ugn
hempularen: Jag har städat upp i den här tråden, frippe har bett om ursäkt så många gånger att han slipper varning.
10 svar · 1,6k läst
·
Z
zewe: ok tror ändå jag ska köra på en skiva på ena väggen iallafall då det är ganska stor glipa mellan vägen och bänkskivan så fäster jag denmed fix. kaklet är 20x40
6 svar · 2,6k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Finns en tråd här med någon som platsgjöt skivan ovanpå bänkskåpen.
8 svar · 3,7k läst
H
Hithtwig: Tusen tusen tack för att ni tar er tid! Litar på att det är björk nu:) blir bauhaus imorrn och kolla in sortimentet!
14 svar · 3,7k läst
·
D
Daxzorce: Smart, det har jag inte tänkt på. Bra ide. :) Kakla lådan kan nog bli snyggt, får se vilken lösning det blir.
2 svar · 10,1k läst
·
SSSS
SSSS: [citat] Tack för tipsen! Angående din första fråga är det nog ärligt talat mest för syns skull och för att få en diskmaskin. :p Håller med om att det hade blivit bättre med mer bänkyta mellan häll och ho, men vet inte hur jag ska lösa det, fläktens hål ut sitter ju där det sitter... Och kan inte bygga nått mer höger om diskmaskinen då det blir för tajt mot matbordet. Slänger
9 svar · 2,7k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Nu tycker jag iofs inte att du framstått som någon "nervös paragrafryttare" men jag är (motvilligt ;)) beredd att hålla med det gröna trollet, det är inget kärnkraftverk utan riv på.
21 svar · 37,0k läst
·
N
NilleGBG: Efter att i höstas köpt drömlägenheten beslutade jag och min sambo oss för att installera ett nytt kök. Efter många om och men bestämde vi oss för att skräddarsy ett kök från Ballingslöv. En lång historia kort: C:a 50 mail, dubbelt så många telefon samtal, försenade leveranser, en inkompetent underentreprenad, en VVS:are som ber OSS åka till IKEA och köpa vvs delar som saknas,
0 svar · 4,3k läst
S
steve5432: Har mycket bra erfarenhet av HTH och deras GDS. Stor fördel att man kan blanda GDS och deras vanliga sortiment, om man behöver något speciellt... Bra leverans direkt in i garaget av glada danskar. Tog ca 5 veckor att få hela köket, inte en skruv saknades... fick bra hjälp av HTH kökssäljare också att få till de sista smådetaljerna. /S
4 svar · 4,3k läst
A
Atom: Ska bygga enligt ritningen. Till vänster bakom väggen skall SBS kyl placeras. 2 rörfläktar. Uppe i taket blir även några lampor. LED eller halogen. Bör jag ändra några mått? Bygga fram baldakimen? Framåt? [bild]
0 svar · 1,4k läst
·
E
etiol: Hej Tänkte mer på att få en helhet och mera luft i köket , men du kan köra som du gjort på ritningen ..den lösningen är helt BRA .. Nej jag har bara Paint, det var därför jag frågade. Lycka till med köket. Eti..
12 svar · 2,8k läst
·
A
Angelin: Det blev riktigt bra, tummen upp :)
12 svar · 6,5k läst
·
F
FredrikLarsson: Hej ! Nær min kunskap inte ræcker till længre så vænder jag mig till de mer rutinerade. Jobbar med reklammationer på ett føretag som håller på med montering av inredning / køk & vitvaror. I detta caset har en av våra montører varit ute på ett jobb før att montera en spisplatta. Spisplattan sitter direkt till høger om diskmaskinen. Montøren har hær alltså sågat i skåpvæggen
0 svar · 1,5k läst
tårtkennet
tårtkennet: Tänkte att jag skulle inhandla sådana täckskivor från biltema som det länkades till lite högre upp. Hoppas det hjälper lite.
18 svar · 14,3k läst
·
snuttjulle
snuttjulle: Är det en knall ibland tycker jag spontant utan insikt hur dessa skåp ser ut att det borde bero på att något rör sittel lite för hårt eller löst som rör sig när det byter temperatur och då hoppar i sitt fäste och då smäller till.
3 svar · 3,2k läst
mangen5
mangen5: [citat] Bok används bl. a till glasspinnar, men även i gjutformar för konfektyr och liknande främst för att träslaget är det som minst avger smak och lukt och på så sätt påverkar livsmedlet minst. Däremot inte sagt att t ex ek skulle vara mer ohygieniskt i avseendet större risk för bakteriell kontaminering. Så inte folk börjar byta ut sina ekskivor i dessa bakterienojatider menar
5 svar · 5,5k läst
·
L
LillaMini: [citat] Haha, nä det hade inte vi heller! Men så flyttade vi hit ut, insåg att det behövdes vedförvaring och carport samt lite smålagningar på huset, vindskivor och sånt... Så vi (sambon) byggde ett vedhybble för två år sedan, och ifjol sommar restes stommen till en carport på 12x9? meter med hjälp av 2x Svärfar och min bror.
10 svar · 2,5k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Som jag skrev, du måste byta ut både skivan i vasken och beställa en sådan färdiglimmad enhet om du fortfarande vill ha underlimmat
5 svar · 21,8k läst
A
Anders47: Hittade hela listan på en Australiensisk site: http://melbcity.net.au/2012/12/ikea-color-codes/
15 svar · 17,7k läst
tårtkennet
tårtkennet: Har just fått hem svarta Siemens vitvaror. Tycker, som någon påpekar, att kylen låter på tok för mycket. När fläkten drar igång låter den lite som ett propellerflygplan, naturligvis inte lika högt, men samma ljud. Låter även som den "gnäller och knackar" lite lågt ibland. Tycker inte att det är ok när de är helt nya. Någon annan som upplevt det? Kanske skulle funka att byta
9 svar · 13,0k läst
N
NinaE: Hehe kul att göra någon glad! Ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga om att elektrikern behöver 4 dagar på sig... Helt klart är det iaf att det företaget blir det inte!
39 svar · 8,1k läst
·
Y
Yrrol: Nu skrämmer vi liv i den gamla tråden som folk hänvisar till. 2013... Några nya produkter bör ju ha kommit... Har ni några nya tips? Eller är det Kolsyrat vatten, Wurt och MP52 som leder än? :) //Testade medlet som jag har till glashällen... det blev flammigt och kasst.. haha//
157 svar · 60,6k läst
·
Wide Glide
Wide Glide: Det finns ingen fals på en vask som är ämnad för underlimning. Fastsättningen är annorlunda eftersom den hänger undertill. Det går säkert att improvisera och få det att fungera ändå :thumbup:
5 svar · 2,8k läst
·
H
Hus-kvarna: Hej.. Vi har börjat planera nytt kök med diverse nya maskiner osv. Vi letar spis med dubbelugn och helst vit och induktionshäll. Finns det bra alternativ under 20.000 kr? Det ska självklart vara nåt som håller och kan repareras av normalkunnig tekniker. Ang diskmaskin, vad ska man ha ? En nära släkting har i hela sitt liv jobbat med att utveckla diskmaskiner, men pensionerad sen 6 år.
0 svar · 957 läst
ginnfilt
ginnfilt: Nu, drygt ett år efter trådstart, håller köket på att ta form! [bild] Titta gärna in i byggbloggen: http://nummeriv.blogspot.se/
21 svar · 4,4k läst
·
N
Niklas_1: Det blev en beställning från http://www.nordic-tech.se/ efter besök och hjälp från Electrolux Home. Pris och specifikationer verkar bra, återstår att se hur det blir i verkligheten. Tack för alla tips!
7 svar · 2,8k läst
S
steve5432: Hej! Vi håller här hemma på att göra om ett vanligt 40-väggskåp (HTH) till ett vinställ, och har googlat runt lite efter olika lösningar. Köket är i stil modern med handtagslösa vita högglansluckor samt några vitrinluckor i alu-tech med klarglas. Det är två olika som vi har fastnat för http://www.styleroom.se/image/scaled/normal/j1s6/1/294326-k%C3%B6k.jpg Den uppe till höger
0 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.