thomas33
thomas33: Imkanalen är inte lämplig att använda! Det finns en stor risk att ditt matos kommer in i andra lägenheter. Därför brukar det vara förbjudet att stoppa in annat än kolfilterfläktar i lägenheter.
5 svar · 1,9k läst
·
R
renewahner: Snyggt, men varför är det tomrum under ugnen?
37 svar · 29,8k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Isolera även väggen så du slipper en resonanslåda
4 svar · 10,0k läst
T
thomasx: [citat] Å håll hårt i sågen! Testa på några provbitar först ;) Sent from my GT-I9300 using Byggahus
10 svar · 6,6k läst
Ogredani
Ogredani: Som en uppföljning så blev det mycket riktigt att plocka loss befintligt gips och sätta dit nya plattor. Sen var det inte konstigt att det gick sönder så lätt. De tidigare ägarna hade nämligen gjort exakt samma sak innan. Däremot hade de gjort det långt ifrån lika bra. De hade t.ex. på ena sidan satt upp två extrareglar...som bara var infästa i ena änden. :rolleyes: [bild]
12 svar · 13,1k läst
·
Lolle
Lolle: [citat] Egentligen endast vid nyinstallation och möjligtvis om någon vill vara nitisk vid byte av blandare men den tolkningen skulle jag överklaga. En branschnorm gäller alltid från utförandedatum så en gammal installation i sig är godkänd dock med ett högt åldersavdrag.
15 svar · 6,3k läst
·
L
LillaMini: Färgen på luckorna är ju ganska enkelt att ordna om du bara hittar rätt modell. Du kan ju lämna in dem på sprutlackering där du får välja exakt den nyans du vill ha.
1 svar · 2,1k läst
M
MMR: Jag gillar också gjutjärn och skulle gärna prova dessa lättviktsvarianter, skall visst ha alla goda egenskaper från vanligt gjutjärn fast bra mycket lättare, försäljningssnack, kanske? http://www.ronnebybruk.nu/se-sv/Products/Category/33?name=ULTRA%20LIGHT%20ORIGINAL%20L%C3%A4ttviktsgjutj%C3%A4rn
9 svar · 4,2k läst
·
B
basmannen: Ett prisvärt stilrent kakel som kan passa finns hos Bauhaus för 99kr/kvm. Sätt gärna stående utan synlig fog. Ev får du kapa om du har standardavstånd mellan vägg och bänkskåp. http://www.bauhaus.se/snowwhite-blank-30x60cm.html
2 svar · 2,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Såga till takanslutningen och ställ upp den på skåpen och skruva inifrån skåpen upp i takanslutningen med t.ex 3,5 x 30mm skruv med försänkt skalle. Så monterar både jag och alla andra i branschen takanslutningarna. :)
2 svar · 8,4k läst
J
jonne72: Regla lagom tjockt och sätt gips så du får en slät vägg.
2 svar · 2,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Tejpa och lägg silikon och sen använd en sprayflaska med diskmedelvatten och duscha silikonet... Sen e de bara å dra bort och jämna till utan att det kladdar. Dra bort tejpen och fukta fingret med såpavattnet och släta till kanterna som bildas av tejpen. Detta tycker jag är det smidigaste och man har bra känsla i fingret med. Att dra bort utan såpavatten gör jag ALDRIG om för det bara
7 svar · 38,8k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Gör du jobbet själv?
1 svar · 4,6k läst
·
J
jimih: Hej, Inför ett stundande stambyte i mitt kök (bostadsrätt, liten 1:a) ska jag ha ett möte med entreprenören och gå igenom mina önskemål om tillval och extaarbeten. Det som ingår är bara stambytet i sig, och återmontering av allt som fanns tidigare (förutom blandaren, som blir ny). Jag har en del tankar och idéer som jag kommer ta upp med entreprenören, men tänkte även kolla här
0 svar · 3,7k läst
D
danielandersson: Köpte precis från Andrews Granite... Du ser bilder längst ner här http://www.byggahus.se/forum/kok/211383-granitbankskiva-6.html Har tidigare köpt av Diapol och även då varit nöjd, men Andrews var billigare nu. :)
2 svar · 2,1k läst
H
Helioz: [citat] Skivan kan omöjligt ge en optisk förstoringseffekt då den fungerar som en inte lins eftersom den är platt, dock kommer man märka att den inte sitter tätt mot tapeten. Funkar det inte att sätta renoveringsgipsen från underkanten på bordsskivan till underkanten på överskåpen? Det borde bli smidigast och du kan då montera glasskivan tätt mot tapeten som du tänkt. Skivans
8 svar · 5,3k läst
ullberg
ullberg: Sök lite på forumet, jag tycker mig ha sett en del trådar om trasiga/krånglande vitvaror på sistone. Själv skulle jag satsa på Siemens snarare än E-lux, eller snarare, jag har främst siemens i mitt eget kök. På jobbet gjorde vi om köket för ung. ett år sedan, och det sattes bland annat in tre mikrovågsugnar från E-lux, alla dessa har bytts ut minst en gång under det år de suttit
1 svar · 6,9k läst
bjolo360
bjolo360: Vi har ett litet "strulig" kök på så sätt att vi kommer försöka möblera längs två väggar med stora fönster, så det får bli väldigt lite överskåp. Min tanke är att ha åtminstone ett vanligt överskåp bredvid ett av fönstren, men det är risk att det kommer ligga väldigt nära. Se ritning. Måtten är inte exakta och det blir spis i ena hörnet och hörnskafferi i andra. Det
2 svar · 6,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Rita upp lite lätt med blyerts var skåpen ska hamna... Ta en multimaster och såga upp i gipsen. Fäll in kortlingar och skruva tillbaka gipsbitarna. Denna operation döljs ju av skåpen sen. Garanterat snyggast och säkrast.
2 svar · 1,9k läst
·
C
celox: Tackar. Bättras måste det eftersom repan är nu grå och det syns verkligen på vitt. Stort kontrast
3 svar · 4,5k läst
K
Anonymiserad 137805: Torpens är i flera fall överlägset
24 svar · 129,3k läst
Carl_Elvis
Carl_Elvis: Jag har en bänkspis som jag inte behöver. (Vi hade den i vardagsrummet medan vårt kök hade en skada och renoverades, funkar jättebra.) Du kan få köpa den för 350 kronor, jag såg att du finns i Stockholmsområdet. Skicka ett PM om du är intresserad.
3 svar · 6,3k läst
B
brumbjorn: Pyro hann före. Tunnt gummi eller tejp bör lösa problemet. Väggfäste kan också funka, men var varsam med ljudproblem. Vill plussa för skydd under kyl o frys. Hade en frys som gick sönder. Köttsaft rann ut... Lite rann fel. Lukten var inte så nice. Det gick att åtgärda, men nu finns skydden där.
6 svar · 32,1k läst
W
wedin: Täcksidan på höger sida om bänkskåpet, mot kylskåpet, såga av den horisontellt och flytta bänksskåpsstommen täcksidans tjocklek till höger så den står dikt an mot kylskåpet. Ta sedan täcksidan och sätt på vänster sida mot spisen. Du får ju flytt bänksskåpsstommen också. Samma totalbredd, men du har plats för diskmaskinen! Jag har fäst täcksida mot golvet och bänksskivans
11 svar · 26,9k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Men kom då ihåg att använda våtrumsfärg och inte vanlig väggfärg. Vi har vit våtrumsfärg även i vår tvättstuga, fungerar lika bra där. Du kan besöka en färgbutik och titta på provbitar med våtrumsfärg o vanlig färg. Då märker du att våtrumsfärgen är tålig och blankare. Blankheten tonas ner när man målar. Vi har fyra hörn (två inner- och två ytterhörn) där den
8 svar · 21,4k läst
Snigla
Snigla: Sån där blåsmoj man har till tangentbordsrengöring då? en "burk" med sånt kan man nog köpa på nått kontorsvaruhus och prova med (tryckluft på burk).. nu när andra tipsar om att just blåsa rent menar jag.. Lycka till oavsett! MVH Sandra
23 svar · 21,6k läst
·
bonnier
bonnier: Tack, så kan man ju också göra :)
3 svar · 1,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Det stod inte något på oljeburken om att man skall torka av överflödig olja efter 15 minuter (till exempel)? Det är nog inga problem att montera skivan. Du kan sickla av överflödig olja när den är på plats.
1 svar · 2,9k läst
T
thomasx: [citat] Du har uppenbarligen aldrig druckit från en love me ; ) funkar utmärkt och är enklare och behagligare än vanliga eftersom vattnet kommet mer emot dig och rinner mer naturligt, mer som att dricka som från en drickfontän :) Sent from my GT-I9300 using Byggahus
15 svar · 14,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.