5 697 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Trasigt trinettkök
På jobbet har vi ett gammalt trinettkök där kylen börjat krångla och vi behöver dessutom större frys än det lilla igenisade frysfacket.
Nån som vet om man bara kan "slita ut" kyldelen och fortsätta använda spisen och ist göra om kylskåpet till ett vanligt förvaringsskåp? (Vi har en kyl/frys vi kan ställa bredvid ist). Blir ju dyrt att riva ut hela trinetten och byta ut den.
Visst kan vi "bomma igen" kylskåpet och ställa en ny kyl/frys bredvid - men då är ju utrymmet under spisen helt bortkastat.
Nån som vet om man bara kan "slita ut" kyldelen och fortsätta använda spisen och ist göra om kylskåpet till ett vanligt förvaringsskåp? (Vi har en kyl/frys vi kan ställa bredvid ist). Blir ju dyrt att riva ut hela trinetten och byta ut den.
Visst kan vi "bomma igen" kylskåpet och ställa en ny kyl/frys bredvid - men då är ju utrymmet under spisen helt bortkastat.
Vill minnas att kylen oftast är väl integrerad och utgör bärande delar i konstruktionen. Men det är ju bara att försöka lyfta ur kylen så ser nu ju det illa kvickt 
Ta upp några ventilationshål och använd den som skafferi i alla fall
Ta upp några ventilationshål och använd den som skafferi i alla fall
Kylen sitter skruvad med ca 10-12 skruvar ifrån skåpet bredvid och några via ventilationsgallret innanför plattorna.
På ett av mina tidigare jobb (på camping) så bytte vi ut över 60 kylskåp under mina fem säsonger, kommer inte ihåg hur det såg ut vid kanten, jag tror att den hängde löst, om den gör det så måste du göra någon "vägg" om den inte står mot någon vägg redan, då räcker det med någon kloss under bänken.
På ett av mina tidigare jobb (på camping) så bytte vi ut över 60 kylskåp under mina fem säsonger, kommer inte ihåg hur det såg ut vid kanten, jag tror att den hängde löst, om den gör det så måste du göra någon "vägg" om den inte står mot någon vägg redan, då räcker det med någon kloss under bänken.
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Klicka här för att svara
