L
Leila Ismail: Hej! Har en bordsskiva som behöver lite kärlek. .. gillar bordet och vill inte bli av med det.... skivan har lite repor och märken fån kaffekoppar. Material/ trät heter tyligen Ekbetsad akasia.. Hur gör jag? Tacksam för alla tips 😊
0 svar · 1,6k läst
M
McStewart: Vi använde Diapol (http://diapol.se/) Vi köpte en granitskiva men de har även marmor vad jag kan se på deras hemsida. Det är ett baltiskt företag. Vi blev helnöjda, även om man de inte pratar perfekt svenska.
1 svar · 5,4k läst
T
T0gge: Vi skall köpa marmorskiva till vårat kök och köksö. Jag tänkte höra om någon har något tips på vart man kan köpa måttbeställd marmor billigt gärna med länk, jag köper gärna från utlandet. Vänliga hälsningar Marcus
0 svar · 1,7k läst
T
thomasx: [citat] 6-7 cm.
6 svar · 5,8k läst
·
P
Pysslarn: Bryggaren (!) kanske kan tänka sig att släppa ett par fönster för att inte hela projektet ska gå i stå? Taskig kundservice annars i mina ögon. //Ronnie
3 svar · 1,9k läst
·
jonmo
jonmo: [citat] Förlåt, jag tror jag läste lite slarvigt tidigare och svarade på något annat än du frågade. Jag är inte säker på att det går att få den där typen av lucka självstängande, åtminstone inte med tillräcklig kraft för att stänga ett kylskåp. Det enda jag kan tänka mig är att justera in kylskåpet så att det lutar bakåt. Sorry för missförståndet.
7 svar · 23,3k läst
·
J
Johnson: Har precis installerat ett Samsung RFG23. Varit i drift kanske 2 veckor. Än så länge är vi supernöjda. Bra pris på elgiganten.
3 svar · 2,9k läst
P
Pagno: Det kan vara lite vad som helst, Corian som Marlen skrev, Jag tycker att det ser ut som granitskiva och den längst ner till vänster en betongskiva. http://www.stenskivor.se/ Titta här så har du många förslag. Mvh P-A
2 svar · 3,8k läst
·
M
Mikeyland: Jag drog ut kylen nyss ska visa hur det ser ut mer får ni er en uppfattning. Köpte även en väggplatta men ska man fästa den får man ju köra typ PL2000 eller vad det där superlimmet heter och limma fast den på överskåpskanten och sedan i diskbänken en halv cm och sedan dra silicon i kanten och nederkant. - Det är svårt att flytta kylskåpet mer åt vänster eftersom överskåpen vid
9 svar · 6,5k läst
·
findus42
findus42: Förskjut stommen tills d stämmer. Har d en låda under ugnen så kan montören flytta ut den. Det finns typ tjugo monteringshål extra i stomprofilerna som han kan använda för att flytta beslaget 3-5 mm utåt. Mvh Findus
10 svar · 1,6k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Här och där med inkoppling av diskmaskin. Vad annars?
9 svar · 16,7k läst
·
D
DFYD123: [citat] Elektroskandia är ett grossistföretag som äger varumärket Cylinda. Dom har ingen egen vitvarutillverkning utan sätter sitt varumärke på vitvaror inköpta från andra företag. Bla köper dom fläktar från Franke.
36 svar · 9,4k läst
S
snowjim: Aldrig skulle jag tro men precis som han skriver så slits kök och det är väl inte helt omöjligt att man råkar komma åt och repa ytan. Jag vet inte vad som är okay och inte okay men det är märkligt att skillnaden är så stor mellan liknande produkter från samma företag. De lackeras ju troligen på samma ställe på liknande vis(samma maskin?). Detta är såklart inget som stoppar oss
2 svar · 5,5k läst
Charlie2
Charlie2: Av erf är ikeas nya kökssystem bättre än Sentens. Tibro! Ingen erf. Du får mycket kök för pengarna på Ikea. Men jämför så mpnga du orkar så du blir nöjd.
1 svar · 3,3k läst
arneri68
arneri68: [citat] Tallrikar, bestick och glas placeras i diskmaskinen. Formar etc behövs inte för du äter bara snabbmat. Flingor, kaffe och te placeras under ugnen. Medicinerna ryms i toalettväskan.
7 svar · 3,3k läst
·
S
snowjim: [citat] Det hade varit fint om det faktiskt funnits snabb kommandon som du säger. Men är det så att det inte finns merän vad manualen säger d.v.s man måste stega var man än ska så känns det tyvärr som ett nedbyte. Nej, har redan varit runt i samtliga butiker, det förvånansvärt lite fläktar uppsatta faktiskt även i de stora kedjorna och oftast är det lite äldre och mer beprövade
2 svar · 2,9k läst
Charlie2
Charlie2: Måttbeställd så fräser du inget själv, utan monterar ihop med medföljande beslag o silikon mellan skivorna. Besök ngt kök show room alt ikea och se olika lösningar. Du är ju i shlm....har ju några att välja mellan.
4 svar · 4,8k läst
P
Pexi: Tråkigt i ett nytt kök, hoppas det löser sig. Tänk på att "mätta" båda sidorna i skarven med silicon innan ni trycker ihop det. Dom där skivorna sväller tyvärr ifall vatten letar sig ner i skarven vilket resulterar i att laminatet lyfter i kanten. Ni kanske redan har gjort det eller så är inte det problemet, bara det första som slog mig, lycka till!
11 svar · 12,6k läst
·
LillaHon
LillaHon: Hej, vi sätter in bänkskiva med klassiska virrvarrmönster, laminat. Svart/antracit. Hade tänkt måla istället för att kakla och har valt att fånga upp den grå färgen på virrvarrsträcken. Men... Letar oxå tapet, men det är svårt att kombinera med den bänkskivan känns det som. Inget av mönstren får ta överhand av varandra.. Ngn med förslag på tapet mot en virrvarr bänkskiva?
0 svar · 2,3k läst
J
josa100: Kan bara instämma. Har ett husqvarna skåp (super kabinett) med självavfrostning och det är en fläkt som går i princip alltid (avfrostningsfunktionen?). Öppnar man dörren så tystnar fläkten. Ställer man frysen mitt av köksgolvet så går fläkten mer sällan. Verkar som den normala luftspalt på 10cm som är inbyggt i vårt kök inte räcker... Oerhört besviken på att en frys på
23 svar · 33,7k läst
T
thomasx: [citat] Gött å höra att det löst sig så smidigt :)
4 svar · 5,0k läst
D
DFYD123: http://www.subzero-wolf.com/sub-zero/full-size-refrigeration/builtin-refrigerators/48-inch-built-in-side-by-side-refrigerator-freezer
14 svar · 7,3k läst
R
Revan Rafael: Hej sann jag har tagit bort mitt kakel och lagt våtrumspackel istället för husfix. Funkar det eller måste jag igen slipa bort alla väggarna? Är tacksam om nån har bra lösning ?
13 svar · 24,3k läst
S
snowjim: Ser ut som vi valt att köra på Steel Gray på 30 mm, den matchar det rostfria fint och bryter av bra mot de vita frontarna. [bild] Det vi gillade med stenen är att den ger ett djup, man kan se en bit ner i den på visst ställen.
6 svar · 7,5k läst
S
snowjim: Efter lite om och men så har vi bestämt oss för att montera häll och ugn i samma skåp. Det finns 4 vis enligt IKEA att hantera problemet om hällen kommer för nära ugnen : 1. Höj hällen något (NEJ TACK!) 2. Ta bort nedersta lådan och flytta ner ugnen, fäll in en borstad metall bit över och under ugnen (NEJ TACK) 3. Såga av 1 cm på nedre lådan och sätt list(som IKEA har), detta
27 svar · 10,9k läst
·
S
snowjim: Var i kontakt med IKEAS köksavdelning igen och de ansåg precis som du Ögonfröjd att vi bör välja 80 cm efter som det blir lättare att montera och täckskivan längst upp behöver inte bli merän 6-7 cm. Vi mätade också våra skåp och kunde konstatera att IKEAS överskåp är ganska mycket djupare precis som du sa. Vår slutsats är att höga skåp går att få till men det krävs en hel
9 svar · 3,8k läst
F
Fummel: Ta bort brytaren och ersätt med en trådlös som kan placeras var som helst (även klistrad på en kakelplatta om så önskas.) Då borde man kunna antingen tapetsera över, sätta ett lock (kapat i kakelkant), eller helt enkelt placera reläet i en annan dosa. Finns ju olika, men här är en:
7 svar · 6,6k läst
·
N
Niels Elmeskov: Lite sent svar. Men såhär e det. Spegelluckor ska dom alltid informera om att det finns en betydande risk med att det spricker i skarvarna. Själv har jag jobbat som lackerare i 25 år nu och visst jag har målat om luckor som som jag lackerat för 10-15 år sen som fortfarande inte spruckit. Men jag har åxå lackerat spegeldörrar som spruckit innan kunden komm it och hämtat dom. Saken är
18 svar · 14,3k läst
·
E
erimos: Nej det har du helt rätt i. Redogjorde kanske inte riktigt för alla omständigheter. Köket delar vägg med ett rum som jag ska fixa ytskikten i så småningom. Väger fortfarande olika alternativ mot varandra, nytt kök vs. fixa delar. Kommer sälja lägenheten snart så det hela beror lite på vad som blir bäst på bostadsmarknaden.
5 svar · 3,9k läst
D09
D09: [citat] Fan av giriga dom är ;)
4 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.