Byggahus.se
Har en Electrolux Proclean som har börjat krångla. Några gånger har den visat felkod i30 (tror jag det var) och det har varit lite vatten i plasttråget i botten av maskinen. Översvämningspumpen(?) har då gått för att försöka pumpa ur vattnet. Nu senast visade den if0 och den spillde ut vatten ur luckan. Det låter inte helt otroligt att det skulle vara stopp någonstans i slangen till avloppet men jag kopplade lös den och stoppade i en hink istället. När maskinen pumpade ut vattnet kom den en rejäl mängd vatten på kort tid och det kändes inte som något stopp i slangen. Tacksam för tips hur jag går vidare!
 
A
Indikerar nivåfel
Täpta silar vanligast
Annars är det renovering av nivåsystemet som gäller
Kör du mycket eco program?
Har du garanti?
 
Tack för svar! Silen är tvär-ren. Iallafall den som sitter i botten i maskinen. Finns det flera? Ibland tömmer den jättebra och ibland är det mycket vatten kvar.
Vi kör nästan alltid 50-minutersprogrammet.
Ingen garanti kvar tyvärr :( Den är 6 år gammal.
 
A
50 minuters programmet år väl inte upp mer än 50C, dvs man får åderförkalkning.
Silen som är vikigast är ju den finmaskiga.
Har du pnc produktnummer?
 
Ja, det låter troligt.
Var sitter den?
pnc: 911438009/04
 
A
Silen är ju den du tar upp och det mesr finmaskiga är ju runt om.
Din maskin skulle behöva ha ett lavemang.
Sker gem att ta bort socklen fram
Ersätta slangen grå eller transparent med en längre som man kan koppla till varmvattenkranen
Sedan spola lite stötvis
Kolla inuti om det kommer fam en massa gegga.
 
Aha, ok. Trodde du menade något annat. Silen och hålet den sitter i är väldigt ren.
Menar du de gråa här? De ser ut att vara några översvämningsrör? Tog bort klämringen runt den svarta slangen till pumpen och där såg det rent ut också.
Ren installation under diskmaskin inklusive sil, rör och svart slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Det är den grå slangen som skymtar högst upp i bilden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.