Kök
Homerunner: Inbyggd/integrerad kyl/frys kan ha tunnare väggar då omgivande isolerar, så det blir mer plats inuti. Men ingen har en vanlig dörr, man ska sätta på en egen fasad. För att få en vanlig dörr ska man köpa fristående och ställa in. Det skriver 3 säljföretag. Ingen större skillnad kanske men de flesta byggs nog in och ventilationen kanske skiljer. Vill de flesta ha ett eget skal på
FredrikB: Tack Birgit, ser djup i din länk men fann inte själv detta i filtret
Deathtrip2000: Jag har besökt Cosentinos fabrik i Spanien, där de tillverkar bl a Silestone. Skivorna bakas i ugn under högt tryck i ca 120 grader. Man kan gissa att högre temperaturer än 120 grader kan skada skivan. En kastrull med kokande vatten är varmare än det på undersidan. Jag rekommenderar att man använder grytunderlägg. Det finns kompositmaterial som klarar högre temperaturer.
TF83: Tacka så hemskt mycket för tipsen vi fått! Har hjälpt mycket, nu är vi betydligt nöjdare!! :)
esbjornofsweden: Hej undra om någon har erfarenheter av kök från novecta? Verkar svårt att hitta någon information om dem på nätet.
huggan: [citat] Pratar du med mig? Håller med, men man brukar köra full lastbilar som räcker 1-2 veckor's montage. Den största risken att dom skadas är givetvis vid transport, inte vid lagring på byggarbetsplatsen.
Immobil: Lägg gärna in en bild och tag mått på anslutningen. Troligtvis behöver du en hatt.
Hemmakatten: Himle Kök har tillverkat all vår fasta inredning inklusive kök, garderober, bad- och tvättrumsmöbler. De tillverkar i de mått du vill ha. De håller till på västkusten, vi bor i Sthlm, åkte ned till Himle Kök och gick igenom allt. Väl värt priset när vi köpte för drygt 10 år sedan. Allt är fortfarande felfritt.
Hedens: De kan ta ta hem både furu och björkplywood till ditt byggvaruhus om du ber om det. Kanske inte bauhaus. Men XL Woody krauta och Beijer grejar det om du ska ha typ 5 skivor och det lär det gå åt. Vill du bara titta kan du säker få komma in på Fredrikssons trä men du köpa det via din bygghandlare eller snickare/snickeri Lycka till
DejvidK: Har förstått att spånskiva inte är optimalt, men det har ju funkat innan? Men det kanske ändå är mindre jobb att smacka på ett lager gips ovanpå spånskivan. Men känns som att då växer projektet ytterligare. Och det är redan bökigt då det bara blir tid lite ströhelger då och då.
BirgitS: [citat] Rund är betydligt enklare att hålla ren.
Derbyboy: Tommib, Jag förstår precis hur du menar! Tack som fan, du räddade nattsömnen :))
bope: Jag får sadla på salningen och efter att kaklet är satt 50 cm upp så kommer jag få lägga en smyglist under fodret, det kommer se ok ut.
Derbyboy: Ju mer jag tänker på det lutar det åt ert alternativ. Tack!
Österlenskan: Vill bara tacka gör hjälpen. Det blev ren extra muff för spiro så nu fungerar fläkten!
ricebridge: Det är helt normalt! Det är så de monteras. Man skjuter bara på dem. Kan till och med rekommendera att man drar bort dem emellanåt och rengör, för det brukar bli väldigt mycket klägg, gegg och gojs där...
Liteavvarje: Då är det bara att byta när dom böjar låta illa , om det inte är en massa skit i den , klart trevligare att byte den ,än att försöka få till det med rengörning , mycket smetigt smack blir det . Den är med stickpropp , bara få ihop det rören , den slangen ska du dumpa , troligtvis torr och skit i Samt lite förnyelse på fläktsidan är estetiskt för ögat bra :)
embeoo: Kardborreband är det för trägallret ovan kylen, men det sitter oändlig mycket sämre. Tack för tipset om att värma på!
Mixistar: Hej o Takk för svar Va bra då kan jag välja en vanlig fläkt och slippa skåpen
henke_benke: [citat] det man kan göra är att ta hem en mögelhund. men då kan det bli mycke jobb
Peter_K: Så här såg vår lucka ut efter 2,5 år, fick dock en ny utan problem. Kanske mitt eget fel som låtit luckan stå på glänt med varm/fuktig maskin. [bild]
GoForIt: Har skåpet indragen bakrygg då, eller hur skulle det fungera?? Eller har han tänkt sätt en dosa inne i skåpet kanske?
Anna_H: För några hundra får man ju en rejäl servis på en större loppis. Spela roll om dekoren inte tål maskindisk då.
arneri68: [citat] Och samma test visar att utblåsfläktarna har bättre fettuppsugning och avlägsnar ånga. Jag tror att många struntar att byta kolfilter och enligt den nämnda testen försämras kolfiltrernas effekt redan efter några användningar. Fettfilter och bra belysning är dock inte helt fel ovan en spishäll.
OlofÅkesson: [citat] Ahh!! Jag skickar dig ett personligt meddelande så får vi se
lösningsorienterad: Suveränt snyggt Pagno! Tack! Nej, trä är livsfarligt. Bifogar bild med öppna spisen på andra sidan väggen. Kan man få till s-kurvan? Blir ju andra mått men jag gillar stilen. [bild]