Hej!

Jag bygger nytt kök. Det gamla köket är redan utrivet och det nya kökets alla delar är ihopsatta och redo att börja monteras upp i köket.

I vilken ordning går man tillväga?

Ska jag börja sätta upp hyllorna på väggen redan nu?

När är det dag att kalla hantverkare som rörmokare för vatten och elektriker för spis m.m?
 
R
Kommer diskbänk och spis på samma plats som förut , då är det bara att sätta underskåpen
Kan du få till det med exakthet hur överskåp och ev. hyllor ska placeras är det lättast att göra det före underskåpen , tänk på att det ska vara 0,5 m mellan spis och fläkt
Tänk även på det med belysningar
 
BirgitS
Rörmokaren behöver väl att diskbänken finns på plats så att det går att sätta fast blandaren i något.
När det gäller elektriker beror det nog på vad hen ska göra, dra ny el, bara sätta dit uttag i väggarna, dra fram belysning i tak eller under överskåpen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.