K
Anonymiserad 137805: är den så gammal finns det nog inga reservdelar kvar det tråkiga är att du redan har fått en brottanvisning som gör att det när som helst blir en jättespricka rätt över hällen
10 svar · 2,7k läst
·
Silver78
Silver78: [citat] Ibland är det lätt.
32 svar · 4,2k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Vet inte om jag uppfattat allt korrekt, men går inte bänkskivan över vinkylen också? I så fall kan du fästa den med vinkel mot väggen samt mot undersidan på bänkskivan, och ev en vinkel på golvet. "Möbelvinklar" ska räcka om det inte är risk för stora påfrestningar på täcksidan. Eller ska du ha täcksidan under bänken innan vinkylen? Samma lösning typ då. Du kanske har
1 svar · 854 läst
Fontin
Fontin: Monterade täckskivor upp mot taket, fäst med regel bakom.
4 svar · 4,6k läst
·
G
goatcat: Jag är tacksam för inputen men det känns inte riktigt görbart (iaf om jag gör det själv). Röret skulle i så fall behöva föras upp genom hela övervåningen, så dels blir det ett rejält långt rör, och dessutom tror jag att andra kanaler ansluter till eternitröret längre upp, så det skulle påverkas. Vad är nackdelen med eternitröret? Varför skulle det vara så svårt att få
11 svar · 7,0k läst
·
Affaf
Affaf: Tack så mycket alla. Den fungerar utmärkt.Jag har parkerade o använt fas på plint 3 därför att jag hade gjutna propp. Men jag har tre seperat säkring för varje fas till hällen. Så säkring för oanvänt fas till häll är av nu.
23 svar · 4,5k läst
·
C
CarpenterDave3317: Ett tips kan vara att bygga en liten hylla att ställa kokböcker och vinflaskor i. Har själv gjort så, samt gjort plats för en liten trappstege då jag har ganska höga skåp,
2 svar · 1,8k läst
·
L
Lopex: [citat] Är inte silikon utan ett speciellt lim med så lik färgkod som möjligt, har själv gjort en Ikeakopia, väldigt bökigt att få riktigt bra! Men får man silstoneskivot för typ 3k m2 så är det helt okej, med tanke på att silstone 20mm går på typ 5 till 9k m2
4 svar · 3,0k läst
·
S
skogstomten: Tror väldigt få lär märka ett par mm skillnad i längden. Så gör det som känns enklast.
50 svar · 11,4k läst
·
Tofsen123
Tofsen123: Halloj någon som vet vart man får tag på filter till aqualock Ikea? Har tappat bort mitt och hittar ingenstans när jag söker på nätet... Tack på förhand mvh
0 svar · 787 läst
Björn dramsvik
Björn dramsvik: Jag renoverar kök med begagnad inredning behåller sockeln. Lägger sedan nytt klickgolv som går fram till sockeln. Är ute efter något laminat typ 6 mm som jag kan limma på sockeln för att slippa måla sockeln och för att göra snygg avslutning på golvet, någon som har en ide om mtrl ?
0 svar · 1,0k läst
Rabbithole
Rabbithole: Man behöver minst 60cm i bredd per person för att sitta bekvämt. Och är en plats mot en vägg så lägg på 10cm på den platsen
8 svar · 4,9k läst
·
Freddeaug72
Freddeaug72: Ska kakla vägg i köket men väggen är lite svängd(inom normen). Hur gör jag för att få väggen rak? Lägger mer fix eller spackla? Skillnad största stället typ 10 mm
0 svar · 1,1k läst
B
Brightside: Hej Tomas! Yes, de finns och de har förbättrat delarna för att problemet inte ska uppstå igen.
5 svar · 8,0k läst
·
J
jocke31: Yes! Det var min tanke också, att de övre är lämpligare
4 svar · 1,5k läst
·
M
Marijairena: [citat] Då ska jag ägna mig åt det i kväll
6 svar · 1,8k läst
·
F
falkn: [citat] Då bör du inte lägga parkett under, men du lägger in i utrymmet under kyl, frys och DM.
5 svar · 4,0k läst
J
Janne82: [citat] Tack för tips! Men dom hade tyvärr bara 233cm som längst.
12 svar · 3,6k läst
·
M
Marijairena: Vi håller på med väggarna i köket har nästan gjort en vägg klar med spackel. Nu till väggen diskbänksdelen/spisen där putsen lossnat och gipsväggen som ska fixas Det finns en elkabel som varit inmurad där med putsen. Törs vi nu laga där med Husfix? Eller ska någon elektriker komma först och se hur de ska göra med eldragningarna till fläkten som ska hängas upp, microvågsugnen
0 svar · 754 läst
A
A-Man_08: Här har du något liknande https://www.bauhaus.se/mobelhandtag-70x42mm-silver?gclid=Cj0KCQjwoJX8BRCZARIsAEWBFMLNZPb95qIHnw4BR7LihIr5bk2ZiWiT2TvE0oCs1UukljHpyR6iiMEaAtALEALw_wcB
6 svar · 1,7k läst
·
K
klimt: [citat] Om det är den ordning som det bör vara så har den tidigare ombyggnaden dokumenterats och finns tillgänglig i gamla protokoll och andra underlag. Försök bedöma när den gjordes, enklare om det finns någon styrelsemedlem som minns. Be sedan styrelsen ta fram det underlag som finns.
6 svar · 2,6k läst
H
Hispaniola: Kolla byggnadsvårdbutiker, nätauktioner osv! Jag klurar själv på samma men vet ännu inte exakt vad jag ska leta efter då förarbetet bara är planerat än så länge!
1 svar · 1,5k läst
M
Markus.J: [citat] Tack
2 svar · 3,7k läst
·
M
2 svar · 3,7k läst
·
P
Anonymiserad 263386: [citat] Tack för detta. Mvh Eric
4 svar · 2,2k läst
torbeno
torbeno: Ok, då är det ”nya” plattformen. Det finns en ventil som skall öppna och släppa in vatten, kan vara att den kärvar. Om du drar ut maskinen och lossar vänster sida skall du se den. Pos 404
5 svar · 1,2k läst
·
L
Lucaskarlsson1: Nu är det förmodligen redan för sent, men mitt kök kommer om cirka en vecka och jag har samma som du 10mm board,massonit. Jag kommer feina bort borden där överskåpen ska sättas och sätta upp en ordentlig planka där jag fräst bort borden för att vara 100% den kommer dra
10 svar · 9,8k läst
9
9fingers: [citat] Då kör jag på det. Får återkomma med resultat. Pluttar nog dit några nedknackade kakel som stöd också då o sen fyller rikligt med lim.
4 svar · 3,2k läst
·
V
Vedhuggare: Jag har helt enkelt utgått från att det kommer bli ganska mycket dyrare om en snickare ska bygga hela köket när vi ändå har ett som är nerplockat. Men det kan va värt att kolla detta med en snickare också så klart, vi kanske blir överraskade.
6 svar · 2,0k läst
E
etompau: Det är avhängigt hur installationen kan göras. Är det bara ett enkeluttag som ska bytas till ett dubbel, så kanske 1000-1500 kr. Sedan kan man ju diskutera kravet på ett eget uttag. Kyl/frys drar inte så väldigt mycket, cirka 50-100 W. Det är inga problem för ett bra grenuttag.
1 svar · 879 läst
Demmpa
Demmpa: Sök i forumet efter ”Spisbibel” och läs den så får du veta allt och lite till om spismatning.
2 svar · 1,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.