Jag behöver tips, min diskmaskin Electrolux ESF646 (gammal...) läcker efter ett tag, undertill på höger sida.
Jag misstänker de två o-ringarna för utkastarpumpen, så jag beställde dessa. Men när jag la ner maskinen för att byta o-ringar så får jag inte bort skyddsplattan undertill. Några förslag?
Jag misstänker de två o-ringarna för utkastarpumpen, så jag beställde dessa. Men när jag la ner maskinen för att byta o-ringar så får jag inte bort skyddsplattan undertill. Några förslag?
Jag tog bort sidoplåten, se bilden. Jag tror att det läcker från utkastarpumpen, som jag tror sitter nere till vänster i bilden. Men jag får inte loss eländet. Tror att man måste ta bort bottenplattan, men hur...?
Jag har köpt 2 o-ringar för detta jobb och de ligger ibpåsen som syns i bilden.
Tips?
Jag har köpt 2 o-ringar för detta jobb och de ligger ibpåsen som syns i bilden.
Tips?
frågan är om du inte skall ha slangen 89 9646 12 22-20/1
den har utgått på electrolux
o-ringen har jag aldrig varit med om att den läcker
avloppsslangen kan läcka i böjen men det ser inte ut så
pumpen lossar man från slangarna eller vrider ur huset moturs efter man tagit bort a-slangen den grå, du behöver inte ta bort eller lossa botten för detta
ej heller ta loss och dra fram maskinen för detta lätta jobbet
den har utgått på electrolux
o-ringen har jag aldrig varit med om att den läcker
avloppsslangen kan läcka i böjen men det ser inte ut så
pumpen lossar man från slangarna eller vrider ur huset moturs efter man tagit bort a-slangen den grå, du behöver inte ta bort eller lossa botten för detta
ej heller ta loss och dra fram maskinen för detta lätta jobbet
Klicka här för att svara