L
Lopex: [citat] Tänkte skriva exakt alt det du redan skrivit
16 svar · 4,2k läst
·
Keiller
Keiller: [citat] Tack, jag får väl försöka räkna om bredden till ett 40-skåp. Om nu inte någon står med tumstocken i högsta hugg och mäter på ett 40-skåp just nu, så jag slipper tänka :D
2 svar · 3,4k läst
L
lordi: [citat] Mycket möjligt, fast den verkar funka nu iaf. TS kunde ju manövrera den.
13 svar · 3,8k läst
·
M
magnu: Eftersom det är en IM-kanal gäller lite andra regler för brandisolering. Men så länge du är i samma rum har jag för mig att det inte är så viktigt.
4 svar · 2,4k läst
H
Anonymiserad 122206: Jag älskar IKEA och skyr deras blandare som pesten, tycker ofta att de är dåliga och svåra att få tag på slitdelar till. Det kan dock vara förutfattade meningar i stor omfattning. Jag har dock valt bort dem varje gång.
6 svar · 3,7k läst
Jesper Kruse
Jesper Kruse: [citat] Ok tack! Och den lämnar det träet som inte svartnat intakt?
4 svar · 1,5k läst
·
O
Oskpet: [citat] Tack alla för alla förslag! Har börjat kika lite. Känns som att något av förslagen ska fungera.
7 svar · 6,3k läst
·
S
Siberia: Hej Stort tack för ditt svar! Lämna in på lack får det kanske bli då
2 svar · 6,0k läst
·
P
para: Har haft sån i 15 år fast Siemens. Bra lösning, vi behöver micro ibland och extraugn ibland. Vi har en vanlig varmluftsugn också. Tänk på att den är mindre än en vanlig ugn. Micron har ingen roterande tallrik så den värmer lite ojämnt.
2 svar · 2,1k läst
H
Håbbe01: Super
50 svar · 3,9k läst
·
H
50 svar · 3,9k läst
·
jarlh
jarlh: [citat] De har en filt för ljuddämpning. Längst ner är det sockel-plåten, ingen av mina maskiner är integrerade. Sedan kan man se lite svart gummifilt om man böjer sig ner. Därovan själva luckan.
18 svar · 4,0k läst
·
heisiandiishe
heisiandiishe: Life saver. Har valt mellan kvik och ikea. Tar Ikea då vi kan bygga själva och enkelt kan göra justeringar om det felar eller går sönder i bygget. Men man kan ju ge sig f*n på att det dyker upp minst ett par problem per timme när man håller på.. Så stort tack för denna guide Blev lite fel i monteringen av lådan till ugnen och svordomarna ledde Till googling och detta var första
4 svar · 75,4k läst
·
Saggitarius76
Saggitarius76: Åkte till Ikea idag och förklarade problemet , fick då en hålskruv M12x65mm gratis AB ikea! Så det löste monteringsproblemet. ;) Men nu kvarstår ett annat problem Nämligen med stopp i avloppet så jag har kört med rensmaskin från Biltema och propplösare från Bauhaus hela dagen...men proppen är inte loss än, och den sitter i en krök i ett hörn under ett hörn/snurrskåp... Typiskt
10 svar · 9,0k läst
·
Hep
Hep: Visst är det bekvämt med laminat, men vi kan/vill inte ha det i vårt kök. Köket byggdes om 1838 och då kom gjutjärnsbänken och bakugnen in. Vedspisen ungefär 100 är senare och led-belysningen efter ytterligare ett sekel. Golv- och takbrädor är förmodligen samtida med ugnen, ev äldre. Köket som används dagligen ligger som ett L runt det gamla, så de bör funka tillsammans. [bild]
14 svar · 5,2k läst
·
M
munge: [citat] Frågan är om kylskåpsdörren sitter på snickeriluckan eller om snickeriluckan sitter på kylskåpsdörren ...
16 svar · 2,8k läst
·
F
Forskaren: [bild] [bild] Hej! Vi planerar att renovera vårt kök inom någon månad och i samband med detta ta ner en del av väggen mellan vardagsrum och kök. Har några funderingar kring detta: 1) Hur återställer man tak samt vägg efter man rivit? Är det vanligt spackel som gäller eller någon sorts fix innan man kan måla? Eller finns det möjligen någon sorts "taklist" som löser problemet. 2)
0 svar · 1,6k läst
·
E
Espen81: [citat] Ja - precis, verkar inte som att man kan/får fästa något i skivan.
6 svar · 2,0k läst
·
Alti
Alti: [citat] Kanske med en handjagad slipkloss i fiberriktningen som sista åtgärd. På ek. Hellre du än jag!
2 svar · 2,7k läst
·
Mats-S
Mats-S: Har samma funktion, men Ballingslöv. Man trycker på varsin spärr på gejdrarna samtidigt som man lyfter på lådan, tar ca 5 sekunder, totalt problemfritt. Kvikk skryter ju i videon om att man inte har några spärrar ... kanske inte helt optimalt efter vad du beskriver. Jag föredrar nog att lådan är låst och inte kan hakas av av misstag eller något barn som leker ...
7 svar · 10,8k läst
·
Saggitarius76
Saggitarius76: [citat] Hej, haft våran i många år nu ( köpte precis när de var nya på Ikea ). Det blir lite svart i botten vid silen till slut ( slitningar i emaljen / glasyren). Man får var försiktigare än vid rostfri ho).
12 svar · 27,0k läst
·
TobiasEk
TobiasEk: Oklart med Bohusgranit men vi har fönsterbänkar, köksbänkskiva och bardisk från dem och tyckte de var jättebra. Enkla att ha o göra med och bra resultat.
1 svar · 2,0k läst
M
Mmhe71: Är det någon dom vet vad bifogad stängningsmekanism heter? Tillhör ett Kvikkök från 2011 och håller fast en låda. Efter avmontering av själva lådan verkar den helt kass. Behöver köpa nytt. Kvik har inga delar till kök från 2011 längre säger de. Tack på förhand.
0 svar · 909 läst
·
M
Meijah: [citat] Tack för tydlig bild! Jag hade nog inte tänkt på att placera spottarna längre in mot väggen, vilket ju blir glasklart tack vare din bild! Kanske hade elektrikern tänkt på detta men känns bättre att jag nu har "kollen" istället! :D
41 svar · 8,5k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Nej du kan laga mat direkt utifrån brandriskperspektivet. Utifrån "resultatperspektivet" bör ju oljan hinna "torka in". Tiden för det bör som sagt stå på burken. Det här med självantändning handlar om att "mycket" olja "instängt" i "trånga" trasor kan börja generera värme för att till slut självantända. På en öppen yta som en träbänk finns i praktiken inte denna risk.
2 svar · 2,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Inlägget är från 2018 och huset byggt 2012/13 så högst troligt är det ett s.k Forumkök från deras ordinariesortiment. Jag måste tillägga att detta fenomen har inte och göra med att det är ett kök från HTH, då detta kan uppstå i princip på vilka luckor som helst från vilken tillverkare som helst så jag tycker inte du ska hänga upp dig på detta. Ta istället det med dig
17 svar · 40,1k läst
·
S
Sackaros: Vi köpte en siemens kyl och det gick, men var inte helt perfekt att installera. Det ska vara bättre med kyl/frys kombination.
2 svar · 3,2k läst
nzsc
nzsc: Bilder...
3 svar · 2,4k läst
AndersRenovering2023
AndersRenovering2023: Vilket fint arbete! Hade jag fått fråga. Går det köpa en olja som innehåller en 'mörkare nyans', eller är det alltid helt beroende på trät man har? Jag är novis, som du märker.
14 svar · 8,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Men alla kök på marknaden har väl justerbara ben mig veterligen... Det har väl inte med kökens priser och göra. :thinking:;)
4 svar · 2,9k läst
A
aniarz: [citat] Härligt att höra! Jag har blivit bränt så många ggr förut att jag känner oro för att det görs quick-fixes.
8 svar · 6,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.