5 824 läst ·
24 svar
6k läst
24 svar
Diskmaskin kilat fast under bänken
Men ni har skruvat loss alla skruvar som håller fast diskmaskinen?
Det är inte så att ni har sänkt diskmaskinen i bakkant så pass mycket att den har vinklat sig uppåt . Prova höja diskmaskinen bak med centrumskruven så kanske spänningen släpper fram.
Det är inte så att ni har sänkt diskmaskinen i bakkant så pass mycket att den har vinklat sig uppåt . Prova höja diskmaskinen bak med centrumskruven så kanske spänningen släpper fram.
Ursäkta men okunskap men hittar inge när jag söker på Bauhaus.Maxizor skrev:
Ska jag bara söka på M6/M8?
Hornbach är vi inte välsignade med i den här stan
Det bästa är att du tar med den avkapade och åker till butik så vet du att det blir rätt. Ibland kan man hitta lösningar man inte tänkt när man ser vad som finns. Kan ju finnas något som är bättre än en vanlig skruv och fungerar alldeles utmärkt.
Jag ska skriva en sista gång men sedan ger jag nog upp. Kapa inte benet, justera upp resterande delar av maskinen till samma höjd och försök sedan justera benet. Jag har monterat väldigt många diskmaskiner och de fastnar lätt då justeringen är fel. Har även varit hos kunder då det sett ut som hos dig, det är oerhört vanligt . Men att kapa benet är lite väl överilat.
Jo jag vet.electroluxaren skrev:
Den står dock högre för det är klinkers. Jag gissar original från 1991. Bara klinkers där som jag antar är ett vattenskydd från början?
Jag tror du hade klarat det lätt. Jag är tyvärr en tjej som gillar snabba lösningar och inte är logisk tänkare.D DaDolly skrev:Jag ska skriva en sista gång men sedan ger jag nog upp. Kapa inte benet, justera upp resterande delar av maskinen till samma höjd och försök sedan justera benet. Jag har monterat väldigt många diskmaskiner och de fastnar lätt då justeringen är fel. Har även varit hos kunder då det sett ut som hos dig, det är oerhört vanligt . Men att kapa benet är lite väl överilat.
Tror dock inte det här gick snabbare men det hände nått iaf
Klicka här för att svara