Men ni har skruvat loss alla skruvar som håller fast diskmaskinen?

Det är inte så att ni har sänkt diskmaskinen i bakkant så pass mycket att den har vinklat sig uppåt . Prova höja diskmaskinen bak med centrumskruven så kanske spänningen släpper fram.
 
D DaDolly skrev:
Men ni har skruvat loss alla skruvar som håller fast diskmaskinen?

Det är inte så att ni har sänkt diskmaskinen i bakkant så pass mycket att den har vinklat sig uppåt . Prova höja diskmaskinen bak med centrumskruven så kanske spänningen släpper fram.
Smart!
Ska prova. Tack!
 
Maxizor Maxizor skrev:
Vet att det finns enkla sådana ben M6/M8 på Bauhaus Hornbach för ca 30-50kronor, så bara att såga av eller ge den en känga så den blir "rak" och sedan skruva in den innan du försöker dra ut den igen!
Ursäkta men okunskap men hittar inge när jag söker på Bauhaus.
Ska jag bara söka på M6/M8?
Hornbach är vi inte välsignade med i den här stan
 
Det bästa är att du tar med den avkapade och åker till butik så vet du att det blir rätt. Ibland kan man hitta lösningar man inte tänkt när man ser vad som finns. Kan ju finnas något som är bättre än en vanlig skruv och fungerar alldeles utmärkt.
 
Liknande denna:
651_00_092-HE_3309.jpg
 
Jag ska skriva en sista gång men sedan ger jag nog upp. Kapa inte benet, justera upp resterande delar av maskinen till samma höjd och försök sedan justera benet. Jag har monterat väldigt många diskmaskiner och de fastnar lätt då justeringen är fel. Har även varit hos kunder då det sett ut som hos dig, det är oerhört vanligt . Men att kapa benet är lite väl överilat.
 
P
Det stora problemet är att golvet inte går in under maskinen så att maskinen står i ett kar och vattenskydds mattan blir funktionslös
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Det stora problemet är att golvet inte går in under maskinen så att maskinen står i ett kar och vattenskydds mattan blir funktionslös
Jo jag vet.
Den står dock högre för det är klinkers. Jag gissar original från 1991. Bara klinkers där som jag antar är ett vattenskydd från början?
 
D DaDolly skrev:
Jag ska skriva en sista gång men sedan ger jag nog upp. Kapa inte benet, justera upp resterande delar av maskinen till samma höjd och försök sedan justera benet. Jag har monterat väldigt många diskmaskiner och de fastnar lätt då justeringen är fel. Har även varit hos kunder då det sett ut som hos dig, det är oerhört vanligt . Men att kapa benet är lite väl överilat.
Jag tror du hade klarat det lätt. Jag är tyvärr en tjej som gillar snabba lösningar och inte är logisk tänkare.
Tror dock inte det här gick snabbare men det hände nått iaf
 
  • Gilla
DaDolly
  • Laddar…
Maxizor Maxizor skrev:
Liknande denna:
[bild]
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.