Hej,

Kan någon hjälpa mig att reda ut vad som gäller Ikeas låddämpare till kökslådor en gång för alla. Vi flyttade nyligen in i en lägenhet med Ikeakök som saknar låddämpare. Enkelt fixat tänkte vi och åkte ut till Ikea där vi fick oss en avhyvling för att var fem månader sena. Kompletteringstiden för Ikeas äldre kök gick tydligen ut i september 2015.

Nu har jag lyckas köpa ett gäng "rationell" låddämpare. Tyvärr verkar jag ha fått tag i en modell som inte är kompatibel med mina lådor. Se bilder på skenorna och dämparna nedan.

1. Vad har jag för skenor/lådor? Modellnamn och ungefärligt årtal.
2. Till vilka modeller passar dämparna?
3. Om dessa inte är kompatibla - vet ni var jag kan få tag i dämpare som passar?

Tack!

Köksskensystem utan låddämpare, möjligen äldre Ikea-modell, monterade inuti köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Metallskensystem i ett Ikeakök som saknar låddämpare, med frågor om kompatibilitet med köpta dämpare.
Skapa konto

Ikea RATIONELL låddämpare i förpackning och demonterad del vid sidan.
Skapa konto

Kolla lite närmare på skenorna, vi har i vårt kök från 2001-ich heller inga dämpare. Men på våra skenor står det "Blum Tandembox plus" så jag hoppas att det går att få tag i dämpare direkt från blum, eller i värsta fall byta ut skenorna om det går.

hsd
Maila IKEA, berätta Ert problem så fixar det sig

Tack för svaren. Nu har jag skickat ett mejl till IKEA och hoppas att det löser sig.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Du får jättegärna posta deras svar här!

hej, hittade ditt inlägg om Rationell låddämpare, de på din bild är precis vad jag behöver, så om de finns kvar är jag villig att köpa ?

A Advalund skrev:
Tack för svaren. Nu har jag skickat ett mejl till IKEA och hoppas att det löser sig.
Löste det sig? Vad svarade de? :)

Är väldigt nyfiken, eftersom vi har likartat behov här hemma.

A Advalund skrev:
Hej,

Kan någon hjälpa mig att reda ut vad som gäller Ikeas låddämpare till kökslådor en gång för alla. Vi flyttade nyligen in i en lägenhet med Ikeakök som saknar låddämpare. Enkelt fixat tänkte vi och åkte ut till Ikea där vi fick oss en avhyvling för att var fem månader sena. Kompletteringstiden för Ikeas äldre kök gick tydligen ut i september 2015.

Nu har jag lyckas köpa ett gäng "rationell" låddämpare. Tyvärr verkar jag ha fått tag i en modell som inte är kompatibel med mina lådor. Se bilder på skenorna och dämparna nedan.

1. Vad har jag för skenor/lådor? Modellnamn och ungefärligt årtal.
2. Till vilka modeller passar dämparna?
3. Om dessa inte är kompatibla - vet ni var jag kan få tag i dämpare som passar?

Tack!

[bild]
[bild]
[bild]

Hej! Har exakt samma av ena lådan som du lagt upp och har samma problem av att hitta dämpare. Löste det sig för dig och har du såfall tips att ge oss övriga? Tacksam

ebay löste det för mig

K kgus skrev:
ebay löste det för mig
Vad sökte du på då? Är ju en röra på den sidan om man inte har exakt vad man söker efter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.