F
fusion: VoLTE blev lösningen på mitt bekymmer 👍
10 svar · 1,0k läst
F
fusion: [citat] Jisses... tryckluft...🤩 Ta en luddfri kompress (30kr för 150 st hos Apoteket, bra att ha till allt möjligt) och lite IPA, lita inte på att kontakter alltid är rena från fabrik, men rengör ifall det inte startar upp efter byte.
15 svar · 2,3k läst
·
P
ptlf: [citat] Jag har mailat så får se om jag får något svar.
5 svar · 744 läst
·
A
A-Man_08: [citat] Ja det ska fungera utmärkt med tv kopplad till huben. Det ska inte frysa felet ligger nog hos Telenor.
11 svar · 1,7k läst
X
xLnT: Köp en router utan wifi som har allt du vill (sfp-portar mm), köp en (eller flera) AP (tex UniFi inwall där du har uttag idag) så får du en bättre lösning. Så kan du fortsätta använda ditt skåp. Kanska placera sakerna mer strategiskt.
24 svar · 2,6k läst
·
F
fusion: För oss räcker det om vi (3 st fnv) i huset samtidigt kan titta på Netflix, Boxer, YT och liknande, utan nåt lagg öht. Om några år kanske yngste sonen flyttat ut. Då går vi förmodligen över på enbart Telia 5G där vi inte har samma behov av latency som sonen har för sitt spelande via fiber.
247 svar · 36,2k läst
·
J
JohanLun: Kan inflika att jag också har liknande problem och haft både WIFI-> kabel och powerplugs och båda varianterna har en viss instabilitet som jag antar beror på väder, vind och grannar med emitterande utrustning (eller helt enkelt egna grejor som stör) så kvaliten och stabiliteten lämnar lite att önska. Är det inget som lider av att då och då tappa kontakten eller ha väldigt låg
12 svar · 907 läst
P
paralun: [citat] Jo men Viasat Inc har även det funkat, iaf för mig men är nog betydligt dyrare. https://www.sas.se/hjalp-och-kontakt/fragor-och-svar/wifi/vem-ar-internetleverantoren-for-sas-wifi/
2,1k svar · 213,5k läst
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Är det 2 helt olika lägenheter är skåpen antagligen inte förbundna, men om det bara är en uthyrningsdel 'borde' det finnas förbindelse. Kan du lägga upp bild på de olika patchpanelerna?
2 svar · 473 läst
Tom Bombardil
Tom Bombardil: Avdrag med 216 kr. Betalar för 500/500.
37 svar · 9,1k läst
·
omar8
omar8: Någon som har erfarenhet av Arkaden bredband som bredbandsleverantör? Vad skiljer dem från Bredband2 och Mediateknik och Ownit ? Tack!
0 svar · 469 läst
DenGode
DenGode: Som alfista skriver så ligger ducten förmodligen ett par cm under varningsbandet. Du skulle försiktigt kunna gräva fram och frilägga ducten (så att du inte oavsiktligt gräver av den).
3 svar · 692 läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Misstänker att "trådarna" hamnar på rätt position med hjälp av ledningsbanorna på kretskortet. Jag har monterat några sådana uttag för många år sedan.
8 svar · 1,2k läst
·
A
A-Man_08: [citat] Vad är det som hindrar att föreningen tar ett extra abonnemang, månadskostnaden lär ju inte vara allt för hög? Har ni kollektiv internet eller betalar alla för sitt abonnemang separat via leverantör?
12 svar · 1,4k läst
D
Daniel 109: Där ser man, jag trodde att det var en standard. Så kan det mycket väl vara.
4 svar · 1,0k läst
·
P
ptlf: [citat] Tack 👍
2 svar · 505 läst
·
Roga1337
Roga1337: Nej..högst troligt inte som jag skrev. Så i detta fall torde ju Homepluggs via Elnätet fungera bättre på det avståndet😉
20 svar · 924 läst
·
HasseTeknik
HasseTeknik: [citat] Kanske för att jag inte kollat det, för vid min stuga fungerar Telias nät bra och andra operatörer dåligt eller inte alls. Täckningen för olika operatörer, är då ytterligare något för TS att kolla upp och inte bara kostnaden.
16 svar · 3,7k läst
·
E
enoch85: [citat] Det mesta står i README. Men basically, så har den en innbyggd parser som automatiskt hittar alla enteties som skickas från OVMS modulen, under vissa förutsättningar som finns beskrivna i README. :) Bifogad bild visar status på min just nu.
113 svar · 20,9k läst
·
S
sjoelund: [citat] MoCA 2.5 ger 2.5 Gbit/s. Snabbt, men dyra är enheterna... MoCA 3.0 är på gång också (10 Gbit/s)
35 svar · 10,5k läst
Hannuse
Hannuse: Jag har numera en Teltonika RUTX50. Det blev grym skillnad både jämfört med den tidigare, gamla, 4G routern, men även stor skillnad jämfört med bara mobilen. https://www.dustin.se/product/5011303075/rutx50-industrial-5g-router Finns även ectern antenn till den, men det har jag inte behövt, gick från 15mb/s till 50mb/s med denna, så jag har inte laborerat med någon extern antenn, jag
15 svar · 17,7k läst
B
bubban71: [citat] [citat] Tack, bra att veta. Nu är det så att jag hällde inte diskmedel i själva rören, duttade lite på de första 50 cm av kabeln som gick ändå inte genom. Men nu vet jag, glidmedel blir det tills nästa gång.
30 svar · 4,1k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jag satte en keystone box rakt över en aparatdosa. Blev bra. [bild]
19 svar · 2,2k läst
·
F
fredrik.johansson: Eftersom den heter installationskabel hade jag förutsatt att det är solida ledare, precis som du ska ha till uttag. Jag använde den här för några månader sedan med bra resultat (och pris!)
1 svar · 516 läst
K
Kane: [citat] Vad menar du? [citat]
70 svar · 4,2k läst
·
W
WDR: [citat] Hur gick det fick du igång wifi?
21 svar · 2,7k läst
·
MathiasS
MathiasS: Tack för tipset! Maskinen är igång nu och verkar fungera bra.
18 svar · 1,3k läst
·
J
Jernhand: Av samma anledning bytte jag till Tele2 mobilt bredband från fiber i GlobalConnects nät. 249 kr i månaden. Visst, 100 / 20 Mbps är det på 4g, men det räcker för mig.
23 svar · 4,6k läst
B
bergquist: Ok, ja det är en ip klassad för utvändig bruk, med stängt lock och massa träflis över, jag trycker i lite i röret, skadar inte.
6 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.