Det finns ju Reserouters 230v som agerar både Accespunt, Router etc. Jag har en 10år gammal Dir-link Reserouter trådlöst kopplad mot min Asus-router men med kabel till Bergvärmepumpen….för att kommunicera med den.
(Men då är det ca: 5m och 20cm betong+träbjälklag i mellan).
Jag tror inte att en wifi-signal klarar 80m mellan byggnader och stabil täckning med vind påverkan mm.
WiFi-repeater inkopplad i ett vägguttag med en grön lysdiod på, bredvid en kopparrör och elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förslag: https://www.kjell.com/se/produkter/...ipX6K7WssxQs37FiSlbPNa1_UEZis-MYaAh4bEALw_wcB

Men extenders kör ju internet via koppartrådarna i eluttaget.

Ja om du menar Homeplugg’s per definition. Men Inte om det är en Wifi-repeater+AP.
Har även Homeplugs Asus 1300 inkl wifi som använder Elnätet…men använder i dagsläget bara Trådat samt Wifi-nätverk….då detta fungerar bättre för mig.

Ja de måste ju gå via elnätet, en wifi extender klarar väl inte en sträcka på 80m annars..

ClasseClas
useless useless skrev:
Jag har kollat på bl TP-link WPA7517 men blir inte klok på om den måste anlutas trådat till routern eller inte?
Jag har en sån mellan hus och garage och den ansluts trådat till routern.

Nej..högst troligt inte som jag skrev.
Så i detta fall torde ju Homepluggs via Elnätet fungera bättre på det avståndet😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.