C
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Vet att Delock har för montering på dinskena, kanske kan göra nåt med det.
Ja sådana hade jag redan hittat, men hade gärna sluppit skenan så den varianten du tipsade om hade varit perfekt.

Redigerat:
C cpalm skrev:
Ja sådana hade jag redan hittat, men hade gärna sluppit skenan så den varianten du tipsade om hade varit perfekt.
Funkr inte med en keystonebox?
Deltaco VR-224

Vit keystonebox från Deltaco VR-224 med fyra uttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Funkr inte med en keystonebox?
Nu skall jag inte krascha TS tråd här, men som i TS fall skall de sitta skyddat inuti en större befintlig låda. Så vad som helst funkar, inklusive att låta jacken dingla fritt, men idealet skulle vara något som på enklaste sätt håller dem på plats utan att ta så mycket utrymme.

Fast inser att de där panelerna för montage på DIN-skena ser ut att gå att montera på en plan yta också genom att skruva bort själva klorna som greppar skenan. Så dessa funkar nog faktiskt perfekt för ändamålet.

FlagganT FlagganT skrev:
Så här ser det ut nu.
[bild]
Nuvarande skåp är typ 40x60.

Jag tänkte en rad med nätverksuttag. Kanske 8-10 st.
En switch med 8 portar.
Poe tror jag inte jag behöver.
Nuvarande router är trådlös.
Till den vita lådan som jag håller handen på kommer det en fiber. Sen kopplar jag en Ethernet kabel mellan den och routern.
Så jag behöver ha plats för 3 lådor.

Det finns gott om väggyta. Bredden är begränsad av reglarna om den ska vara infälld. Har inte mätt det.
Är inte det du håller handen på en router?

A A-Man_08 skrev:
Är inte det du håller handen på en router?
Jag kallar den "fiberswitch" det går in en fiber till den och sen har jag ett gäng rj45 uttag på den där den en går till min wan-port på min router. Den stora lådan i högra hörnet är en asus bt8 router.

Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut att vara en Layer2 switch,
[länk]
Skulle tro det

Vissa fibernätsägare använder en router som CPE där fibern går in, medan andra använder en VLAN-switch som CPE där fibern går in.

Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut att vara en Layer2 switch,
[länk]
Ja det stämmer enligt den specifikationen.

Köp en router utan wifi som har allt du vill (sfp-portar mm), köp en (eller flera) AP (tex UniFi inwall där du har uttag idag) så får du en bättre lösning.
Så kan du fortsätta använda ditt skåp. Kanska placera sakerna mer strategiskt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.