B
Bigfoot: Då ska jag kolla lite på Asus också. Jag kommer nog inte att använda så mycket "extra" funktioner, men jag vill gärna ha möjligheten.
4 svar · 1,3k läst
P
ptlf: [citat] Det har jag redan testat, ingen skillnad.
10 svar · 1,9k läst
J
Jocke Best: [citat] Precis, eller så gör du som i inlägget ovan med airties tex. Du behöver 3 enheter totalt av antingen ruckus, airties eller technicolor. Eller drar kabel.
6 svar · 2,2k läst
·
Bono_R
Bono_R: Ok tack för svar jag får ringa dataföretaget och höra med dem och se vad de säjer
6 svar · 1,6k läst
13th Marine
13th Marine: Den kan nog sluta lite var som helst. Enklast är att begära utstakning av ledningen, det gjorde jag med vår, de kommer ut med sökare och kan hitta ledningen. Ledningskollen.se brukar vara den man använder.
10 svar · 2,0k läst
·
M
merbanan: Vissa versioner av HomePlug använder jord, nolla och fas för kommunikation. Om jord eller nolla inte följer med hela vägen mellan de 2 punkterna för kommunikation så blir länkhastigheten försämrad, så har man flera jordfelsbrytare kan det hända att nollan in delas. Om något i den elektriska miljön förändras (man kopplar i en elektrisk apparat) så kan länken förändras. Detta
7 svar · 3,5k läst
A
AndersS: Utifrån att du verkar vara ganska ny med nätverk, gör det enkelt. Med Telias router får du en tydlig avlämning/konfiguration av Telias tjänster, t.ex. VLAN. Sedan bygger du ditt WLAN/wifi efter det med egna AP, dvs inget sådant i Telia routern. Mina AP har två eth-portar som jag kan nyttja bl.a. till IPTV-boxen.
90 svar · 14,5k läst
·
D
Daniel__s: Bytte router samt satte kabeln som går från källare till övervåningen till LAN som någon nämnde tidigare, nu fungerar det (y).
42 svar · 3,5k läst
·
stigen
stigen: [bild]
0 svar · 832 läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Har du kollat på Mina Sidor? https://app.wifog.com/mina-sidor/ Vad har du för nummer?
18 svar · 2,7k läst
·
F
Freddedan: Jo, jag hade kontakt men inte mycket bättre än vad telefonens egen 4G hade, dvs mellan 1-2 prickar och rätt usel bandbredd. Men routern som sådan är stabil och har bra remoteadminfunktioner då det ju är en router anpassad för mer industriellt bruk. Dock ger den medelmåttig Wi-Fi täckning.
3 svar · 1,2k läst
M
Mille 61: [citat] Jo, det blir väl så att jag investerar i en ny Blue-Ray/DVD.
7 svar · 4,9k läst
S
sjoelund: [citat] Börjar med? Har väl varit så i minst 10 års tid att man måste ringa dem och betala extra för ett publikt IP (ej statiskt)? Nu bor jag inte längre i ComHem-hus, men tidigare var jag tvungen att ringa dem iallafall. Det lustiga är väl all mobil till A fungerar... Isåfall borde ju IP vara publikt. Fungerar C till A? Isåfall kan det vara så att ComHem har någon rolig lösning som
10 svar · 2,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-betalar-ni-foer-internet-via-stadsnaet.398137
2 svar · 950 läst
J
Jocke Best: [citat] Men har du inte tillgång till det? Är du med i styrelsen?
6 svar · 1,4k läst
blackarrow
blackarrow: [citat] Bredband åt alla.... Är det inte något som fallit mellan stolarna som en långt gången konsekvens av att Televerket privatiserades? Det finns inget statligt verk (eller kommunal instans) som har ansvar för en kommunikationsförbindelse som alltid fungerar. Som alltid är öppen för nödsamtal även när strömmen gått? Ringa 112 , få en tag i ambulans, trygghetslarm för gamla
21 svar · 11,5k läst
Mackin
Mackin: [citat] Aha... ja jag läste nog lite för snabbt! men tror att jag har fått kläm på det hela! Ha, såg att rättstavningen i telefonen spelade ett litet spratt! Du förstod precis vad jag menade med bokstäverna och siffrorna i AC beräkningen! så det var så enkelt som färgen på produkten.
33 svar · 13,0k läst
MrJay
MrJay: [citat] Kräver el, mycket lättare med PoE ur administrativt och säkerhetssynpunkt :)
29 svar · 5,0k läst
·
T
TechChad: [citat] Precis, appen har kommit ut som publik beta. Så då ska du ju kunna köra Telia Play+ direkt i din Andoid TV. Så har/ skaffar du dig en smart TV som har Android TV så ska inget annat behövas. Har du inte en smart tv med Android TV så kan du nu också köra med den senaste chromecasten då den också kör Android TV som operativsystem.
18 svar · 12,4k läst
blackarrow
blackarrow: [citat] Du använder begrepp som förvirrar. Några bilder brukar reda ut missförstånd och ge bättre svar. Tex - Boxern eller boxer skulle jag översättavtill en du har en TV-box från Boxer. Då behöver du inte den svarta sladden utan kan köra trådlöst. - Telia-pucken skulle jag översätta till en Telia AirTies puck, då behöver du inte den svarta sladden, men du behöver två puckar.
25 svar · 4,7k läst
·
P
PochM: [citat] Tack för input. Skall testa skillnad mot utomhus. Flera faktorer här gör både med riktning och operatör osv. Har tyvärr ingen riktigt modern mobil heller som skulle kunna göra vettiga mätningar av möjliga hastigheter om jag fattat saken rätt.
7 svar · 2,3k läst
blackarrow
blackarrow: Det kan vara en kombination av sämre signal från den nya och bättre signal från APn i källaren, just där. Kan bero på att radiosignalerna reflekteras mot någon yta, kanske vitvaror etc så att reflektionerna förstärker signalen. Prova att flytta APn lite.
19 svar · 6,5k läst
N
nwin: Nu är det första uttaget på plats. Det blev dubbeluttaget, blindlock ingick till den port som inte används så det känns ok.
33 svar · 7,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Nej men det är ju tråkigt att köpa en managerad switch och sedan inte kunna göra just det.
16 svar · 5,3k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] Enklare att betala för 100/100 då;)
92 svar · 19,6k läst
·
omar8
omar8: [citat] Du har rätt.
6 svar · 2,0k läst
mexitegel
mexitegel: Nä, det vet jag men nytt är nytt och för en tusenlapp var det inte mycket att fundera på. Dessutom passade jag på att flytta den på den sidan som var hel. Liten baktanke dessutom att ha en i reserv. Ja, fattar inte varför det höll på att bråka. Sätta upp gen1 vill jag minnas gick smidigt. Tänkte kolla med supporten om de har någon aning.
35 svar · 9,1k läst
·
A
alfista: Beroende på hur man implementerar saken kan man använda dessa kablar. Man kan ansluta en adapter på lämpligt sätt till sin internetanslutning och ansluter sitt interna telefonnät till den adaptern. Sen använder man helt vanliga analoga telefoner i befintliga jack (med förbehåll för att adaptern ofta inte kommer överens med alla typer av telefoner)
12 svar · 1,2k läst
·
M
MikaelJacob: Jag kopplade in min switch till de tre kablarna nere i källaren. En av kablarna lyste direkt på switchen. De andra två lyste inte. Jag kopplade in min andra mesh-router i arbetsrum på nedervåningen med ethernet. I router-appen så ser jag nu att den andra mesh-routern får sitt internet/backbone via ethernet - succé! Jag misstänker att det kanske numer lyser två lampor på switchen, får
9 svar · 3,9k läst
G
gråsten: Det är 70 mm PEM-slang som slutar utomhus på fasad. Fiberkabeln 8 mm är armerad men inte med metall. Jag ska påminna maskiningenören vars installation det är om att slangen bör mustätas. Sådana praktiska detaljer behöver inte jag ägna tid åt. en av tankarna med att ha dubbel fiber var att AVM nätverkets programmerbara gästutgång på lanport 4 skulle få en egen fiber till det andra
42 svar · 9,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.