1 364 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Telia bredband
Hej....Jag bor i en bostadsrättförening och vi skall dra in Telia fiber.
Det är ca 30 meter ifrån tomtgränsen till huset. Hela denna yta är plattsatt med betongplattor.
I arbetet skall ingå grävning. Till min fråga !
Tar Telia bort plattorna när de skall gräva ? Återställer Telia plattorna efter installationen ?
Gör de detta utan kostnad ?
Tacksam för svar.....Kanske någon av Er har gjort detta
Det är ca 30 meter ifrån tomtgränsen till huset. Hela denna yta är plattsatt med betongplattor.
I arbetet skall ingå grävning. Till min fråga !
Tar Telia bort plattorna när de skall gräva ? Återställer Telia plattorna efter installationen ?
Gör de detta utan kostnad ?
Tacksam för svar.....Kanske någon av Er har gjort detta
Telia lär anlita någon underentreprenör för grävarbete mm. Exakt hur det sedan görs lär entreprenören avgöra. Det går att skjuta ett rör under marken, då utan några större grävningar.
Återställning efter grävning ska ingå i installationskostnaden vill jag påstå. Att gräva ett dike och lämna det öppet utgör en fara för de boende.
Återställning efter grävning ska ingå i installationskostnaden vill jag påstå. Att gräva ett dike och lämna det öppet utgör en fara för de boende.
Hos mig va det grov återställning som gällde, gräs la man tillbaks men om det skulle va asfalt eller så skulle det inte återställas. Telia anlitar som sagt underentreprenörer som gör jobbet, det stod ganska tydligt i mitt avtal vad som gällde.
Vad står det i avtalet? Justera avtalet innan ni skriver på, och påtala att ni är nitiska för underentreprenören.
Klicka här för att svara