Hej!Har best tvilling abb,,mellan router och 1 a TV har jag två Ruccus ,den gamla lösningen.Nu fått leverans från Telia för tvilling abonnemang men bara en Arris jag undrar om det inte behövs två Arris för att slippa nätverkskabel mellan Arrris och router?Frågar innan jag börjar installera..självklart vill jag INTE ha en nätverkskabel genom halva huset och över våningar.

J
Förstår inte riktigt. Menar du två ruckus kanske? Eftersom du har en arris redan behövs väl bara en till? Telia kanske inte vet hur du kopplat? Kan du förklara lite mer i detalj?

Jag har till min tv i vardrum två ruccus en kopplad till routern på övervåningen den andra kopplad mellan tv box och tv på nedervåningen.Till mitt tvilling abb kom bara en Arris och en fjärrkontroll,räcker det för trådlös överföring via routern ner till 2 a tv n?Jag misstänker att två Arris behövs precis som två ruccus på 1 a tv n.

J
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Tack!Så Du menar att det kan räcka med den befintliga ruccus vid routern på övervåningen att sända till arris på min andra tv?Vore ju bra om Du har rätt..jag förklarade noga till Telia att jag såklart inte vill dra kabel utan ha samma trådlösa lsning som på 1 a tv.Får väl vänta till imorgon om jag går bet.

De två ruckus burkarna är en trådlös brygga mellan mediafördelare/router för den gamla ip-TVn.
Nya Arris-burken är en ip-tv-box.

Du behöver en ruckus box till om du ska koppla in en ip-tv-box till, utan kabel till router/media-box.

Eller så slår du till på Telias nya lösning, AirTies i 3-pack. En produkt många är mycket nöjda med.
Den löser både problemet med IP-TV och ger dig ett jättebra WiFi Mesh nät också, så man behöver inte se extrakostnaden som en extra kostnad enbart för TV lösningen.
Man behöver dock en ”Telia Smart router” jag tror man kan byta upp sig gratis.

Sen gör Arris även nätverksbyggor för IP-TV. Tar med bilden för att visa principen.
Diagram som visar trådlös nätverksbrygga med Arris set-top-box och access gateway för IP-TV.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J
S sagan1 skrev:
Tack!Så Du menar att det kan räcka med den befintliga ruccus vid routern på övervåningen att sända till arris på min andra tv?Vore ju bra om Du har rätt..jag förklarade noga till Telia att jag såklart inte vill dra kabel utan ha samma trådlösa lsning som på 1 a tv.Får väl vänta till imorgon om jag går bet.
Precis, eller så gör du som i inlägget ovan med airties tex. Du behöver 3 enheter totalt av antingen ruckus, airties eller technicolor. Eller drar kabel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.