catherineb
catherineb: [citat] ja. När vi byggde nytt 2017 så drog vi inga antennkablar.
14 svar · 3,0k läst
·
S
Segge: [citat] Hmmm hur kunde jag missa den tråden, var ju som klipps och skuren för mig. Får nog bli 3st vinklade keystone då. Bra info gällande plats bakom och vinklat uttag, tänkte mer på att kontakten som ska i inte sticker ut lika mycket och bryter mindre i kabeln, när jag valde vinklade på dom vanliga RJ45 uttagen. Men fanns fördelar bakom också. Började fundera på val av kabel. Hade
5 svar · 2,3k läst
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Har du en åtkomlig vind?
23 svar · 12,9k läst
·
Hubbe73
Hubbe73: [citat] Du behöver inte pilla ut kortet. Är den fast på din operatör så stäng bara av och sätt på telefonen igen och skit i pinkod. 112 ska funka ändå
15 svar · 5,1k läst
harry73
harry73: Vi har också bredband2 och priserna för nytt abonnemang varierar mycket Men eftersom man inte har bindningstid, ska man regelbundet kolla priserna och begära det lägsta priset. Vi betalade 355kr för 100/100 nu betalar vi 328kr för 250/100 Vi har IP-Only
4 svar · 1,6k läst
Dracula
Dracula: [citat] Visste inte sådant fanns. tack. Nya datorn kommer ha thunerbolt 3 via usb-c(?)
7 svar · 1,6k läst
A
AndersS: [citat] Stämmer bra, tänkte inte på det, och för Telia Öppen fiber är det då placering av medieomvandlare som kräver längre patchkabel/dragning i samma rum (är det 5 m som är ingår) eller i annat rum än inkommande fiber. Men inom samma rum brukar det troligtvis bara fixas om det inte är någon specialare.
12 svar · 8,2k läst
pacman42
pacman42: [citat] På västkusten skulle inte patchkabel överleva särskilt länge.
8 svar · 7,2k läst
A
AndersS: Och är det ett "smart" system du köpt så blir den första burken du installerar automatiskt konfigurerad som en router, den andra blir sedan med automatik AP vid installation.
8 svar · 2,3k läst
P
pjop: Jag ska fixa bilder.
10 svar · 1,2k läst
P
10 svar · 1,2k läst
C
cpalm: [citat] En keystone-panel är flexiblare och potentiellt enklare att terminera beroende på vilka keystone-moduler du använder. Men lite beroende på hur många portar du skall bestycka är den också rejält mycket dyrare.
12 svar · 3,1k läst
·
A
AndersS: [citat] Se också inlägg 78 om midspan som förklarar.
88 svar · 16,0k läst
·
C
cpalm: [citat] Tror inte det är så vanligt att man drar HDMI någon längre sträcka. Det normala är att man har en egen signalkälla i rummet istället. De där uttagen du länkade till är nog främst till för om man vill dra ett snyggt dolt kablage inom rummet till en TV eller till en projektor i taket. Vad hade du tänkt använda den till?
16 svar · 5,3k läst
S
skaraborgsfakir: [citat] I IBM världen kan man säga att 370 serien implementerade VM i hårdvara.
67 svar · 19,1k läst
·
blackarrow
blackarrow: [citat] Vill man installera en till så hamnar man på beskrivningen hur man konfigurerar en extender för Mesh...men letar man lite till så hittar man Setting up AirTies Ethernet Mesh, länk Ethernet mesh gives you the best of both worlds — the ability to combine multiple access points connected wirelessly or by Ethernet cable. Here's how to set it up. Men de rekommenderar Max 4 st över
7 svar · 1,9k läst
A
A-Man_08: Här har ni en länk om ni vill prova lite https://meet.google.com/
10 svar · 1,2k läst
kristofer12345
kristofer12345: [citat] har fixat det problemet nu har kag ett annat problem när jag försöker dra hem mac os x lion har kollat youutbe fungerar ej
4 svar · 2,3k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Givetvis är trådat bra men det kan du ju fixa utan att ha en AP på varje ställe där du behöver lan-portar. Tycker det verkar vettigare att ha en AP centralt i taket (vid behov en per våningsplan) och sedan tråd till antennuttagen och en liten switch om du behöver fler uttag.
13 svar · 2,0k läst
M
mattoys: [citat] Prova att begränsa hastigheten på nerladdningarna. Hade liknande problem med Tele2 ibland. Det var som att när man maxade hastigheten i någon minut så var det något som inte hann med och det blev en missmatch i uppkopplingen och man förlorade kontakten med internet.
61 svar · 8,8k läst
Jim Martin
Jim Martin: Kanon! Tack för all hjälp! :D
20 svar · 12,9k läst
K
Kane: Jag har Ubiquiti i huset och satte upp Powerlines i huset och garaget. I garaget satte jag sedan en gammal ASUS router som AP så jag får WiFi där. Funkar bra!
17 svar · 6,2k läst
·
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: [citat] ja det är småpengar med tanke på livet det blir när tv, paddor, telefoner, belysning Mm försvinner från uppkoppling. https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/stromforsorjning/natadaptrar/acdc-natadaptrar/fast-utspanning/luxorparts-switchad-natadapter-12-v-dc-18-w-p45196
19 svar · 12,3k läst
·
Demmpa
Demmpa: Satsa på trådbundna accesspunkter istället. Alltså dra tråd från routern till en/flera accesspunkter som är utplacerade på lämpligt/lämpliga ställe(n).
1 svar · 2,0k läst
Mats-S
Mats-S: [citat] Njae :thinking: För några år sedan, Ja, Idag stort utbud. Tex "dom flesta" ASUS har idag stöd för 4G USB-dongel, dessutom finns det ett antal routrar med inbyggda antenner för 4G-datakort. Notera att om man väljer en 4G-dongel (modem) så måste routern stödja den specifika modellen. Huawei har en dongel som funkar bra med ASUS
14 svar · 5,8k läst
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Gjorde precis den operationen åt en kund som ska bygga tak över källartrappan, då var fasadboxen ivägen. Före: [bild] Efter: [bild]
7 svar · 4,3k läst
·
blackarrow
blackarrow: Det kan kanske vara bra att ha ett fungerande alternativt nät rent förhandlingsmässigt när avtal ska förnyas.
9 svar · 6,4k läst
E
Emil_L: [citat] Har inget med lotto att göra, hört talas om en metafor? Att det är billigare för dig tillhör ovanligheten därav jag nämnde lotto.
585 svar · 66,7k läst
·
R
rolfino: Tack för svar, eller rättare sagt kloka frågor. Är inte på arbetsplatsen idag så jag kan kolla. Återkommer efter helgen.
3 svar · 792 läst
Bjurran
Bjurran: Dyckertpistol?
7 svar · 3,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.