Tittade lite några trådar men hittade inget svar på just min frågeställning.
Det verkar finnas Keystone, S-One, LexCom och DPM, vad ska man köra med och vad skiljer? Helt ny på detta men blir förhoppningsvis expert med lite hjälp! Vi har fiber in och sedan cat6 draget i hela huset. Om kompabilitet med PoE är en faktor så vill man ju ha det. Det är totalt 18 st uttag som ska upp centralen.
Ska tillägga att jag har lite olika kontakter liggandes sedan projektet bortprioriterades för typ 6 år sen
. Dags att slutföra! Vet någon vad jag har och vad jag ska tänka på? Kan jag köra på dessa eller borde jag uppdatera?
De med separat vit ram nedan kräver större hål än de andra helvita. Eftersom jag inte har 18st av samma sort är risken stor att jag åker på att köpa nya om de inte finns att få tag på mer, då blir det ännu mer aktuellt att veta vad jag ska köra på.
Jag har 15st såna här:
Och 7st såna här:
Det verkar finnas Keystone, S-One, LexCom och DPM, vad ska man köra med och vad skiljer? Helt ny på detta men blir förhoppningsvis expert med lite hjälp! Vi har fiber in och sedan cat6 draget i hela huset. Om kompabilitet med PoE är en faktor så vill man ju ha det. Det är totalt 18 st uttag som ska upp centralen.
Ska tillägga att jag har lite olika kontakter liggandes sedan projektet bortprioriterades för typ 6 år sen
De med separat vit ram nedan kräver större hål än de andra helvita. Eftersom jag inte har 18st av samma sort är risken stor att jag åker på att köpa nya om de inte finns att få tag på mer, då blir det ännu mer aktuellt att veta vad jag ska köra på.
Jag har 15st såna här:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Och 7st såna här:

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 285 inlägg
Båda är keystone, de svarta om du struntar i den vita ramen, så har du en sådan patchpanel så är det bara att smacka upp. Du kan ju använda avvikande färg på kontakten om du tex kör Poe till AP på vissa, eller liknande.
Har du en patchpanel som de passar i är det väl bara att köra, vill du att alla ska vara likadana får du komplettera. Bredden kan vara en faktor, min patchpanel klarar t ex bara smalare keystone. Toolless är trevligt. I vägguttagen kör jag uteslutande Schneider Exxakt. Blanda inte 568A och B, det måste vara samma i bägge ändarna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stroppar till mediacentral
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Färger på kablar till patchpanel
Min nätverkskarta till villa - Vilken patchpanel? F/FTP Cat 6a PoE+
Inkommande 50mm rör till Hager Volta mediacentral
Teknik -
Hänga om dörr till GARO elcentral + mediacentral