2 547 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Avtal med bank
Jag kontrar med en motfråga: Finns det någon som INTE har fått "specialrabatt" av banken? Oavsett om husföretaget har avtal med banken eller om ni förhandlat själv?
Skulle inte tro det. Den rabatt som husföretagen "förhandlar" sig till hos bankerna kan vem som helst förhandla sig till själv.
Skulle inte tro det. Den rabatt som husföretagen "förhandlar" sig till hos bankerna kan vem som helst förhandla sig till själv.
Jag kopierar ett tidigare inlägg jag skrivit;
Jämför med SBAB och IKANOs gällande dagskurs, de brukar ligga lägst i räntetabellen. Utgå därifrån, om din banks räntor ni fått är högre är det bara att deala!
Ett gott råd är att jämföra effektiva räntan, det är lätt att i stundens förhandlings hetta glömma trista avgifter såsom uppläggningskostnader och aviavgifter. Dessa kan du absolut förhandla bort. Det gjorde vi ;D
Sänkningen berättar bara hur mycket banken försöker luras. Det är den faktiska räntan man får betala som är intressant att veta.gusper skrev:
Jag tycker bankernas rabattsystem är störtlöjligt. "Special price only for you" säger de men jag kan slå vad om att alla kunder som kommer till samma bankkontor får exakt samma ränta i slutändan. Även om man är så dum att man inte försöker förhandla får man ju rabatt.
Det har du väl rätt i. Våran bank sa faktiskt att om man var typ VD på SAS eller liknande så fick man något bättre villkor. Jag tror ändå att för alla medelinkomsttagare och de flesta höginkomsttagare så skiljer det max en tiondels procent.Marlene Eskilsson skrev:
Klicka här för att svara