Vet att jag har sett det någonstans här i forumet men kan nu inte hitta det när man behöver........
Hustillverkarna höjer sina priser varje år eller?
Med hur många procent?
 
Medan vi tittade på olika hustillverkare var det mer eller mindre standard med att de hotade med prishöjningar nästa vecka om vi inte beställde genast. Ta det lugnt och välj en annan hustillverkare.
 
Pratade med A-hus i helgen, de sa att de skulle höja med 2,5%.

Håller med föregående talare, låt dig inte stressas att skriva på, för att de hotar med höjningar.

Att bygga hus är en sådan stor sak, att man måste låta det ta tid. Stressas man in i något är det lätt att man ångrar sig i efterhand.
 
Annika skrev:
Medan vi tittade på olika hustillverkare var det mer eller mindre standard med att de hotade med prishöjningar nästa vecka om vi inte beställde genast. Ta det lugnt och välj en annan hustillverkare.
Samma sak upplevde vi. På samma sätt när vi frågade några om man kunde rita själv och de skulle bygga efter vår ritning. Oj! det skulle bli sååå dyrt jämfört med deras kataloghus.
Det är precis vad vi gjorde och det blev inte dyrare än många kataloghus i samma storlek ;D

Lita inte på säljare, ta allt med en nypa salt.


 
Det där med prishöjningar kan husförsäljaren använda på flera sätt. Efter vi hade skrivit på sa försäljaren "Nu hade ni tur för på måndag höjer de med 3%". Vi kände oss givetvis mycket nöjda, men det kanske var det som var meningen...

 
Ta det lugnt! Det gjorde inte vi, utan vi skrev på. Vi klarade då stundande prishöjning, men vi åker ju på prisindex-höjningar pga att det går för lång tid mellan avtalsskrivande och husleverans.

Sen kan man ju undra över byggbranschens inflationstakt...

8)
 
Ewa skrev:
Ta det lugnt! Det gjorde inte vi, utan vi skrev på. Vi klarade då stundande prishöjning, men vi åker ju på prisindex-höjningar pga att det går för lång tid mellan avtalsskrivande och husleverans.

Sen kan man ju undra över byggbranschens inflationstakt...

Ewa 8)
Hur mycket slår det med prisindex-höjningen för dig tror du? Med Eksjöhus så gäller priset i 8 mån, sedan indexhöjning. Jag ränkar med att slippa nån höjning... ;D


 
Visst höjer dom, men jag tror att det ofta går att avtala bort dessa.

Jag dealade bort höjningar under resans gång innan vi skrivit på och kör fortfarande på en gammal prislista från hösten -02.

Lycka till! :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.