6 008 läst ·
38 svar
6k läst
38 svar
Trivselhus 300 / Green Line 101?
Jovisst de bygger kanske inte så många exakt likadana, men de har i alla fall ritat huset och satt ut det i en broschyr. I och med detta så har de alltså ritningar och kan ganska så väl veta vad materialet till det kostar så det vore inte så svårt att ange vad huset enligt bild kostar.
Många hustilverkare kallar sina kataloger idemagasin el. nåt liknade. Och att man ska utgå därifrån och hitta en lösning och komma fram till sitt hus.
Men jag håller med dig att det hade varit kanon med priser i kataloger. Dom måste ha något pris att utgå ifrån !!
Men jag håller med dig att det hade varit kanon med priser i kataloger. Dom måste ha något pris att utgå ifrån !!
Lite "off topic"
På Smålandsvillans hemsida kan man till och med räkna ut vad huset ink tillval kostar (de få som finns).
Fast det var inte däför jag läste denna tråd
Vi funderar också på att bygga med TH, och har fastnat för no 307. Är det någon som sitter med prisuppgift på det så är vi intresserade
Thomas A
På Smålandsvillans hemsida kan man till och med räkna ut vad huset ink tillval kostar (de få som finns).
Fast det var inte däför jag läste denna tråd
Vi funderar också på att bygga med TH, och har fastnat för no 307. Är det någon som sitter med prisuppgift på det så är vi intresserade
Thomas A
Hej igen Camilla!cams skrev:Hej Elisabeth
Värmesystemet har fungerat bra, det var lite svårt ibörjan och ställa in rätt värme, men det beror mest på att vi ändrade på pannan innan golvvärmesystemet hade fattat att vi ville ha mindre varmt inne. Man skall vänta ett dygn eller någonting sånt från det att man ändrat temperaturen.
camilla
Jag har en undrar, finns det nån möjlighet att kunna få se er planlösning? Det hade varit väldigt kul och se om det är nåt som vi inte tänkt på som man kanske skulle ändra på...
Mvh
Elisabet
Får man fråga vem som har ritat ert hus och hur ni gör med snickare et.cnybyggaren skrev:Hallå.
Jag var in på din (pinger) hemsida, och såg att ni köpt stomrest. Får man fråga vad det kostar?
Hur mycket ingår i en sån affär?
(har räknat minst 100 ggr på lösvirkeshus, och kommer inte ens i närheten av alla era summor. Kommer bygga ett lösvirkeshus, det är ju helt klart, men visst kommer det att ta längre tid. Jag tycker att det är värt det, om man kan betala hälften av vad många andra betalar.)
Adde
Åh, vad härligt det måste kännas!! Jag skulle stå och stirra på mitt underverk en hel dag i sträck om jag vore du! Måste verkligen vara en speciell känsla att från en idé via planering och ritningar äntligen se ett resultat!Pinger skrev:
Grattis!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden