Vad jag har hört får man slå ut vägg + spegelvända men det verkar ändå vara lite upp till vilket kontor man valt till att sköta husbygget ::)

Jag har fått pris på det huset utan schakt och då kostade det mig 1,1 milj exakt. Jag valde dock bort det för säljare var ett STORT pucko och sen fick man ju inte göra några ändringar som sagt. Han sade bara att det kanske man kan göra upp med snickarna på plats men HALLÅ det vill man ju ha klart i så fall...
Trevlig hus iallafall! Ej ryggåstak i det priset, dock centraldammsugare, tillvalspaket 1 i vitvaror och ekkök HTH. Inga badrumsmöbler och sanitetsvaror heller. Ekparket i vardagsrum och hall, övriga rum pergo. Kakel och klinkers i tvättstuga, entré och badrummen...

så nu vet ni det. Har även ett pris på Sunnanvind tror jag det heter va...1,150.000, ingen schakt även här fast ek kök, badrumsmöbler, ek kök, tillvalspaket 1 i vitvaror och trappa upp. Oinredd vind ovanvåning fast mellanisolerat i vägg.

Väntat på tilläggspris för 30 cm isolering under grund istället för 20 men som sagt det har tagit cirka 1,5 månader...
Vi hade nog köpt det huset direkt om säljaren inte varit så disträ och puckad...

>:(

Optimist skrev:
Har även ett pris på Sunnanvind tror jag det heter va...1,150.000, ingen schakt även här fast ek kök, badrumsmöbler, ek kök, tillvalspaket 1 i vitvaror och trappa upp. Oinredd vind ovanvåning fast mellanisolerat i vägg.
Priset, är det inklusive grund?
/C 8)

Japp grunden kostar 115000 inkl 20 cm isolering under bottenplattan ( på lyckan)
på sunnanvind 95.000 enligt helt ny offert...

Från vilket kontor (var) kommer prisförslaget?
/C 8)

Pinger skrev:
Men det är ju det som är hela grejen med den husserien. Inga ändringar = lägre priser på husen...
Precis. Jag ringde på lyckan och då var erjudandet 635 kkr för husbyggsatsen om man gick på konceptet. Då ingick ingen golvbeklädnad. För 710 kkr fick man huset med "ordinarie anpassningsmöjligheter".

Som sagt: Lågt pris på grund av att de behöver bara en burk tipp-ex, så att de kan ändra köparens namn på alla ritningar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.