Hustillverkare
jalle99: Hej jojje jag undrar lite om deras kvalitet,priser,säljare,tider,mm ? Vad har du för erfarenhet ? Tacksam för tips Bygger dom åt dig efter dina egna ritningar ?
robbin: Fick en pris lista förraveckan vet inte om priset är samma i hela landet, detta gäller kronoberg. Sara 1,097500 Victoria 1,418750 Gloria 1,593750 Ebba 1,246250 Sofia 1,063750 Astrid 1,242500 Ida 1,393750 Åsa 1,093750 Mary 1,762500 Anna 1,213750 Emma 1,376250 Maria 1,277500 Hanna 1,448750 Pia 1,262500 Eva 1,331250 Alla priser gäller hus ovan grund i standardutförande. 1 1/2 planshus med
anette_jonas: Vi har varit i kontakt med Sävsjö Trähus och dom är jätte hjälp samma och vi har en bra dialog över mail och telefon så det fungerar bra. men man är ju alltid nyfiken på att få reda på om det finns någon på forumet som har mer information. Mail och hemsidor under lättar ju livet enormt mycket för oss just nu så min fråga var mer av ren nyfiken het. för vi kollar med olika hus
Fredrik.Aj: Dom verkar vara riktigt bra! Trist att dom bara håller till i Göteborgsregionen ???
Novis: Så olika det kan vara :o Jag har fått två kataloger utan att beställa.
Hammerhead: [citat] Det beror helt på hur du amorterar. Du kan ju ta det du skulle ha amorterat på bilen och amortera extra på huslånet så "betalar du av" bilen på samma tid som du annars skulle ha gjort, fast med lägre ränta. Mvh Mats
BUMBI: This topic has been moved to [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Juridik;action=display;num=1066113433;start=0]Juridik[/link] by Marlene Eskilsson.
Rodge68: Jag skulle inte vilja ha mitt blivande hus som visningshus. Jag tycker att om man lägger 2-2,5 miljoner på ett hus så känns det som en fis i rymden att de ska ge en så liten ersättning som 2 000 - 15 000 och med olika villkor. Ang. säljaren i u:a skulle jag bara säga nej. Om de sa att vi drar av 50 000:- på huspriset då tycker jag att man kan börja prata om visning. Tänk på att ett
ANE: Christina! Vår erfarenhet är en av säljarna i Sthlm. Så vitt som jag förstår ska standarden i T-hus och Eksjöhus vara likvärdig. Det enda vi ville ändra på i Söderåsen var att göra köket större och ändra placeringen av ö-spis. Inga somhelst problem. Vi pratade också om att ändra planlösningen på övervåningen, men vi behöll den som den är på ritningen. Det vi tycker är
mange_l: Hej på er! Vi funderar på att bygga ett enplans hus med källare i lösvirke,är det någon som vet var man kan få tag på bra planlösningar på sådanna hustyper.Skulle vara bra om man kunde få lite hjälp med ideer,som man kan ta med sig till arkitekten 8)
Doc: Hej Igen! Det är ett nytt designat hus som vi själva har önskat. Det är på 92 kvadrat nere och 58 kvadrat uppe. Vi skall bygga i Göteborgs regionen. Har ni kollat priser? /Doc
mariana: This topic has been moved to [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Juridik;action=display;num=1066113583;start=0]Juridik[/link] by Marlene Eskilsson.
Kajsa_m_gult_hus: This topic has been moved to [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=VVS;action=display;num=1066113515;start=0]Värme, vatten, ventilation[/link] by Marlene Eskilsson.
Nybyggare: Generellt sett tror jag inte att Älvsbyhus är den tillverkare som belönar eget arbete i någon större utsträckning. Det som man kan tjäna pengar på i eget arbete är bl.a. hantlangning som finns med som en egen post (15.000:- i besparing när jag byggde). Sedan kan man ju lägga golv själv om man väljer trägolv, mycket mera finns ju inte att göra eftersom huset byggs i moduler i
Jani: Se där ja, älvsbyhus har ju också säljare/kontor i finland, även en finsk hemsida med priser (http://www.alvsbytalo.fi). Jukka-talos priser jämför jag med svenska mellanklassen,typ modulent, trivselhus, a-hus mm.
rich710: Hej igen Bygg_bo och ni andra oxå givetvis Fönstren är pivothängda, har dock glömt att kolla ovanvåningen, skall göra det imorgon och takpannorna levereras nog inte förrän nästa vecka, men jag hoppas verkligen för säljarens egen skull att det är gråa pannor i paketen ;o)
arny: Är det någon som har erfarenhet av finska hustillverare? Priserna på byggmaterial verkar överlag vara lägre i Finland, så det skulle inte förvåna mig om även kompletta hus är det. Planerar att bygga i Norrbotten, så det är ju bara ett stenkast från gränsen.
Inger: Vi hade slutbesiktning igår och alla anmärkningar utom fyra stycken fixades under dagen. Innan vi kan flytta in så måste vi ha storrengöring. Allting är fruktansvärt skitigt så vi kan inte ställa in någonting i köksskåpen till exempel. Men vad annat kan man räkna med när huset varit en byggarbetsplats tills helt nyligen ;)
macke68: Byggde i Vagnhärad. Säljaren heter Olle Är i det stora hela nöjd.
BoByggarn: [citat] Kan så vara, men du är fortfarande begränsad till det modulsystem som husfirmorna använder, med tex begränsningar i husbredd. Planlösningarna följer oftast svensk standard 1a och 1b. Vill du ha det exklusivt så tar man bort en vägg i 1a och vips så ökar priset med 200000. Väljer du att bygga lösvirke så har du genast större handlingsfrihet än om du använder ett modulbyggt
chinna: Hej, Vi är ute efter en stomme för att bygga själva, köpa in allt material och entreprenad. Vi har varit i kontakt med Boro hus och fått ett pris på 1.000.000:- för deras hus södermanland 220 kvm. Nu är vi ute efter att prisvärdera detta. Finns det någon som har erfarenhet av köp av endast stomme. Vi var på Villa Expo och såg deras hus, det var ingen höjdare rent kvalitetsmässigt.
vonSassen: ;) Du kanske ska ställa frågan under Rubriken Grund och Markarbeten istället Helena