H
Hippi: Tjenixen! I vårt fall har Willa Nordic byggt flera hus på ett område och på det sättet både pressat priser och kunnat göra e upphandling med ett fåtal entreprenörer. På det viset har vi alltid haft en enda person att tala med som skött ALLT. Det enda papper vi behövde skriva under var entreprenadkontraktet. Vi byggde ett villa Sandsbro. Det är inte ett av deras exklusivaste hus
3 svar · 1,1k läst
W
Willan: Snoppy, är grunden och, markarbete osv medräknat i deitt pris?
5 svar · 856 läst
Jesca_j
Jesca_j: Älvsbyhus i Umeå har då inte ens parkett i vardagsrummet som standard........ (Detta enligt en kompis som beställde ett Älvsbyhus i förra veckan, han fick betala extra för att få parkett i vardagsrummet......helt sjukt.......helt sjuk är även leveranstiden....15månader!!!!! >:( )
6 svar · 2,6k läst
L
Lind: Du måste i princip anlita det säljkontor som finns i ditt distrikt/län. Det kan gå att få undantag, ifall du har ett annat säljkontor mycket närmare dig, om än i angränsande distrikt. Då kan det kanske gå... Annars har du nog inget val. Däremot kanske kontoret har flera olika säljare.
1 svar · 662 läst
N
Ninni: [citat] När det gäller Älvsbyhus och grund så ingår inte grovplanering och förarbete såsom singel och makadam,åldersbeständig plast, osv, detta gjorde vi på egen hand och vi har sån tur att vi har ett grustag ganska nära och de sponsrade med all singel och makadam och grävningen hade vi en bekant som gjorde så vi har inte lagt ut mer än ca: 15000:- med trekammarbrunnen. Men jag
9 svar · 1,1k läst
N
Ninni: När det gäller Älvsbyhus och säljarna så får man hålla sig till den säljaren som har det området alltså kan man inte ta en säljare från gävle om man bor i uppsala :-/, knäppt tycker jag för en del säljare är inte kloka. Jag har frågat om detta då vi byggde med Älvsbyhus och det var bara att hålla sig till den säljaren som hade hand om vårat område. Lycka till med val av
5 svar · 2,1k läst
A
Anpett: :)Är det någon som har erfarenhet av varbergshus.Tänkte bygga med som men vill gärna ha synpunkter från ALLA!!
0 svar · 3,2k läst
H
Hammerhead: NL, Har ni fått någon offert än? Var ska ni bygga? Jag fick en prisuppgift på vad det kostar att "förlänga" Edsviken: Mellan 26 000 och 27 000 per segment om 0.6 meter. Varje segment ger då (0,6*7,7) 4.6kvm extra golvyta per plan, men sluttningstaket gör ju att inte hela den ytterligare golvytan räknas som "bostadsyta" på övervåningen. Om vi bygger Edsviken skulle jag vilja ha ca 2
4 svar · 1,3k läst
KarlXII
KarlXII: Stefan, jag förstår att du är ivrig att få svar - men det räcker med att posta frågorna på ett ställe. Välkommen till den rätta sidan sundet förresten! ;)
1 svar · 2,1k läst
S
Sundman9902: Hejsan Aja! Vi bygger ett Höner just nu och vi va inte heller nöjda med vårat kök. Vi skulle få 13000 i avdrag om vi valde bort köket.....men då fick vi inga vitvaror alltså ingen tvättmaskin,spis,kyl,frys,torkskåp,fläkt. Det vi har gjot är vi tog standard luckor och alla standrad vitvaror, spisen sålde vi till svärmor 3000:-, köket monterar vi ner och säljer till våra kompisar.
3 svar · 1,3k läst
A
AAA: Vi ska bygga med öppet upp. Vi räknade också på att lämna övervåningen oinredd men det gjorde inte tillräcklig skillnad i pris, så vi slopade garaget istället. En nackdel med öppet upp är kanske att hela det öppna utrymmet går på samma termostat, man kan inte värmereglera enbart övervåningen. Vi har inte börjat bygget ännu så det här är inte av erfarenhet... Berit
5 svar · 3,3k läst
H
Henke: Jag beställde info från LB via mail. Sedan fick jag flera mail från säljaren, men när jag svarade att jag hittat ett annat hus slutade det. Husmarkanden är nog lite trögare nu än för ett år sedan. Detta är nog bara bra för kunderna och sämre för säljarna ;-))
7 svar · 729 läst
I
Inger: Vi bygger med Älvsbyhus och de tar betalt i samband med att huset levereras så vi måste ha ett byggnadskreditiv. Dessutom har vi innan husleverans betalat tomten, markarbeten, bygglov, anslutningsavgift för VA och el osv. Man måste nog ha ganska mycket på banken för att kunna bygga hus utan kreditiv även om leverantören inte tar betalt förrän man har flyttat in.
6 svar · 1,9k läst
E
Evka: Ja, det stämmer tyvärr med 1 års väntetid. För vår del var det helt ok eftersom min sambo avslutade sina studier nu i våras. När vi skrev kontrakt förra året var det till och med mer än ett års väntetid, men ledtiden blev lite kortare som tur var.
18 svar · 8,2k läst
B
BUMBI: Håller helt klart med Jani :)
8 svar · 907 läst
A
Annas: Daniel234, Var bor du? Kanske har trivselhus en husvisning i närheten- Då kan du åka dit och kika på kvaliteten samt prata med en säljare. Såg att de har visningar i Gbg, malmö, Växjö, karlstad, Falun samt Stockholm - oftast funkar det på helgerna. Om du inte får svar på e-mailen så prova att maila direkt till någon som ser pålitlig ut - deras adresser står på hemsidan. Kan för
8 svar · 1,8k läst
R
Rosella: Hej! Har fått ett nyckelfärdigt- pris på 1,598,000:- för Tornugglan. Mvh
1 svar · 914 läst
M
MHelin: Hejsan, Jag lovade att jag skulle återkomma med information om Sidensjöhus när jag fått deras offert på det hus jag ritat. Nu, en dryg månad senare har jag ännu inte fått någon offert. Det sista jag hörde av Sidensjöhus var att man trots allt inte var särskilt intresserade att leverera ett stomrest hus till mig. Till saken hör att jag fick hem informationsmaterial om tomtområdet
0 svar · 977 läst
H
Hammerhead: Någon som vet om det går att få Edsviken från A-hus med mansardtak? Mvh Mats
0 svar · 1,4k läst
N
Netaria: En granne till oss bygger med Team Boro, han verkar hur nöjd som helst, så här långt. Han bygger souterräng (stavas det så?..) och gör mycket av arbetet själv. Vi har själv träffat en säljare, men jag känner mig lite osäker än. Fick inga bra vibbar av säljaren, men jag har inte uteslutit dem än. Det jag tyckte verkar bra är att de verkade mycket flexibla på "hur mycket man ville
7 svar · 2,4k läst
C
cat_stevens: Hej Det nya huset Tylösand från A-hus verkar va nån slags minivariant av Edsviken. Tycker det verkar vara spännande. Är det någon som har en kommentar ang. huset, planlösningen och a-hus i allmänhet. Gärna tips om liknande hus.
0 svar · 1,4k läst
X
xrister: [citat] Har aldrig haft mailkontakt med dem utan endast direktkontakt samt telefonkontakt och då har de varit mycket bemötesgående. Första kontakten var på HusExpo i Stockholm och det mötet gav mersmak. Dock så var en säljare,av de tre som finns där, som vi inte gillade. Han var alldeles för mycket säljare, det blev alldeles för genomskinligt. Han ville bara kränga på oss mer
5 svar · 889 läst
N
niklasl: Det finns en hel del. Jag har snöat in lite på Willa Nordics Kardborren (http://www.willanordic.se/Design.htm). Angående prislappen så kan de flesta bygga nästan vad som helst, så det lönar sig nog att ge samma skiss/ritning till flera företag (och göra klart för företagen att man gör det, så de får kämpa lite...).
1 svar · 2,9k läst
J
Jo: Tack för svar!! Nu har jag helt klart kommit en liten bit in i djungeln... Vi ska kolla vidare. Och tack för tipset om de baltiska byggarna, men vi är inte intresserade (Tack iallafall :))
2 svar · 1,2k läst
F
Finis: Någon med erfarenheter/åsikter? /Lena
0 svar · 1,3k läst
L
LenaPena: This topic has been moved to [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1066114136;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] by Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,4k läst
L
LenaPena: Hej Priset är inkl. platta på mark med golvvärme. Något som vi tycker är jättebra är att varje rum har egen golvvärme..dvs man har en reglator per rum och inte en för hela huset. Vi var och tittade på Lyckan för någon timme sedan...och vi blev kära!!! Ett jättefint hus som känns stort trots att det "bara" är 130 kvm. Jättefin planlösning som känns helt rätt för oss. Det fanns
5 svar · 4,5k läst
B
BUMBI: Ja, jag håller absolut med dig. Det är helt sjuka priser i Stockholms-området. En kompis till mig har värderat sitt hus i Björklinge (utanför uppsala) till ca 1,3 skulle samma hus stå i Knivsta trakten (mot Arlanda hållet) så skulle det vara MINST 1 miljon till.
10 svar · 3,1k läst
V
vonSassen: ;) Flytta över "strängen" till ekonomi istället, om ni vill att flera ska delta i debatten. Helena
2 svar · 2,0k läst
M
Marachinos: Åter igen: GRATTIS 8) Jag är sååå nyfiken på bilder.... Du har ingen hemsida? Besök gärna min så ser du hur vårat Mimer ser ut idag... *Sandra*
7 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.