975 läst ·
2 svar
975 läst
2 svar
Älvsbyhus priser
Har titttat lite på Älvsbyhus och har på deras hemsida sett priser. Vad ingår i dessa priser? Finns det möjlighet att sänka priset ytterligare vid mycket eget arbete?Verkar vara väldigt prisvärda hus. Någon som byggt ett Älvsbyhus kanske kan berätta lite mer..
Anna
Anna
Generellt sett tror jag inte att Älvsbyhus är den tillverkare som belönar eget arbete i någon större utsträckning.
Det som man kan tjäna pengar på i eget arbete är bl.a. hantlangning som finns med som en egen post (15.000:- i besparing när jag byggde). Sedan kan man ju lägga golv själv om man väljer trägolv, mycket mera finns ju inte att göra eftersom huset byggs i moduler i fabrik. Det kommer ju ganska färdigt.
Trädfällining och markarbeten kanske det finns mer pengar att tjäna på om man har egna möjligheter/kontakter.
Det som man kan tjäna pengar på i eget arbete är bl.a. hantlangning som finns med som en egen post (15.000:- i besparing när jag byggde). Sedan kan man ju lägga golv själv om man väljer trägolv, mycket mera finns ju inte att göra eftersom huset byggs i moduler i fabrik. Det kommer ju ganska färdigt.
Trädfällining och markarbeten kanske det finns mer pengar att tjäna på om man har egna möjligheter/kontakter.
Klicka här för att svara