1 074 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Villa Hjälmby
Hej på er är det någon som har byggt eller frågat på villa hjälmby från Sävsjöträhus? 
Om ni vet något om det här huset så dela gärna med er av era erfarenheter för jag har fastnat för huset tycker det har en spännande utformning som jag gillar och med lite modifiering så skulle det kunna passa våra önskemål som vi har.
Om ni vet något om det här huset så dela gärna med er av era erfarenheter för jag har fastnat för huset tycker det har en spännande utformning som jag gillar och med lite modifiering så skulle det kunna passa våra önskemål som vi har.
Jo det var så att vi är just nu i Brasilien men vi skall bygga i Göteborg när vi kommer hem och det är ju mycket man kan kolla och ta reda på innan man kommer hem för då kan man ju snabba på processen för att komma igång med bygget. För man vill ju komma igång så fort det går när man kommer hem.
Även om man finns på plats i Sverige, är det inte säkert att man kan träffa en säljare. På mindre orter finns inte en enda husleverantör representerad och även i medelstora städer finns det ett mycket begränsat urval på kanske ett halvdussin. Många husleverantörer har säljare bara på huvudkontoret och möjligen i Stockholm.
Det är naturligtvis bäst att kontakta en säljare (även om det inte sker öga mot öga) för att få priser osv., men om man vill få andra privatpersoners omdömen om en firma, är ju detta forum ett bra ställe.
Det är naturligtvis bäst att kontakta en säljare (även om det inte sker öga mot öga) för att få priser osv., men om man vill få andra privatpersoners omdömen om en firma, är ju detta forum ett bra ställe.
Vi har varit i kontakt med Sävsjö Trähus och dom är jätte hjälp samma och vi har en bra dialog över mail och telefon så det fungerar bra. men man är ju alltid nyfiken på att få reda på om det finns någon på forumet som har mer information. Mail och hemsidor under lättar ju livet enormt mycket för oss just nu så min fråga var mer av ren nyfiken het. för vi kollar med olika hus firmor på olicka skiss förslag. Från början var dom ca 8 olika husleverantörer som vi skulle kunna tänka oss att bygga med. Nu har vi kommit ner till 4 intressanta förslag som finns kvar ljust nu.
Ett av dessa förslagen är att ändra på villa Hjälmby så att övervåningen blir lite större och att man glassar in utanför köket. Vidare så blir det nog att flytta på trappen upp till andra våningen. Så man är ju intresserad om någon hade byggt eller fått offert på standardhuset för att kunna se vad våra ändringar går på.
Ett av dessa förslagen är att ändra på villa Hjälmby så att övervåningen blir lite större och att man glassar in utanför köket. Vidare så blir det nog att flytta på trappen upp till andra våningen. Så man är ju intresserad om någon hade byggt eller fått offert på standardhuset för att kunna se vad våra ändringar går på.
Klicka här för att svara