I
Ingela: Hallå! ??? Finns det verkligen ingen på detta forum som vet ngt om Forsgrens? Till skillnad ifrån mig som är novis på det här området så verkar ju de flesta här veta massor. Skulle verkligen bli jätteglad vid svar. Är lika nervös och förväntansfull som alla andra som är i startgroparna till att bygga hus. Massor med frågor och tankar!! Ska bli jättekul och säkert också
1 svar · 2,8k läst
B
BassMan: .....intressant. Är också intresserad av detta hus. Stort och fint till en rimlig peng. ( Älvsbyhus sa till mig att alla tillval för huset skulle bli ca 130 tkr, + 50tkr för kaklat badrum... ) Skulle gärna också få lite mer precisa siffror. \\ jocke
5 svar · 2,4k läst
N
Netaria: Jag håller definitivt med om att företaget skall punga ut med dryga pengar för "offentlig visning" (+besikning, städning och rubbet). Om det däremot är visning för en potentiell kund skulle jag nog tacka ja till 1500:-/visning. Varför inte, jag skulle gärna visa upp mitt (blivande) hus och det finns massor jag kan göra för 1500:-. Tycker dock att det är ytterst relevant huruvida man
15 svar · 2,0k läst
N
Netaria: Vad som ytterligare komplicerar saken är att vissa företag presenterar hus med mansardtak som1,5plan och vissa som 2plan. Finns det någon anledning att det skiljs åt. De som är presenterade som 1,5 plan lär ju knappast vara 70 cm i övre plan? ???
2 svar · 874 läst
E
ebtrope: Vi är inne på att bygga Norrhaga med ungefär samma ändringar, t.ex. integrerat garage, flytta tvättstugan etc. Vi har dock inte bestämt om Eksjöhus eller Örementhus ska bygga. Eksjöhus verkar nästan bli dyrare!!!! Trots att Örementhus bygger i lättbetong och verkar ha en högre standardnivå. Stämmer det med era erfarenheter?
2 svar · 1,8k läst
N
Netaria: Tack för svaret! Enligt säljaren skulle det ligga på 1,9 (har inte exakta prisuppgiften framför mig). Huset känns jättebra, förutom att utbyggnaden bara har 2,4 (mot 2,6 i övrig entréplan) i höjd. Men sådana detaljer ser jag bara som en utmaning att lösa!
2 svar · 2,3k läst
N
Netaria: Hej, Tack för alla svar och kommentarer. Måste bara få berätta vad som hände vid mötet med säljare för Eksjöhus. Han var extremt väl förberedd, med kataloger in i minsta detalj på inredning. Han föreslog att vi skulle titta på hus de byggt i området, vilket vi sedan gjorde tillsammans. Han var jätteengagerad och ska komma tillbaka med offert på tre olika hus till oss. Han kommer
15 svar · 4,1k läst
M
mondeon: Hej ! Rörisarna som vi hade var kanon , jag kommer ej ihåg namnet nu men dom kom ifrån Saltsjöbadstrakten. ( Jag torr att dom heter BJ rör eller något liknande).Undvik att anlita Runö el om han finns kvar ideras stall. Han svarar aldrig på telefon & gör ett slarvigt jobb. Jag gick via deras Stockholm syd kontor. Bygglédaren på det kontoret var det väl si & så med när man
5 svar · 2,1k läst
M
mondeon: Kolla upp Arlnda snickerifabrik. Dom har många fina lösningar som dom reser på plats på en dag eller två. Du kan välja om du vill göra issolering mm själv.
9 svar · 3,2k läst
G
gusper: Eksjöhus Lyckan
3 svar · 2,6k läst
H
HEDIN: Hejsan! Nån som vet hur lång leveranstid Fiskarhedenvillan har på sina hus? // Erik
0 svar · 3,5k läst
L
lysekil: Har försökt få offert på några av deras hus utan att lyckas. Bl.a. på Solvik208. Säljaren sa något fåordigt att det kanske skulle kunna bli under 2 mille. Annars fått intrycket att dom ligger på den övre halvan även om deras standardnivå kanske oxå verkar vara på samma halva. ???
5 svar · 2,0k läst
L
Lycke: Det spelar väl ingen roll om ni är 21, 32, 43 eller 54? Det intressanta är ju om NI verkligen tror på en framtid tillsammans och om NI tror er ha råd med ett sprillans nytt hus. Håller med Bumbi; det är nog en vettig grej att spendera en liiiiiten del av budgeten på att gå till en advokat om ni inte är gifta. Hus är en så otroligt stor investering! Hur kära ni än är NU så vet man
10 svar · 3,2k läst
M
Misse_o_Mojje: Ska'ru ha skafferiet i tvättstugan? :o Kan du inte försöka rita ihop din planlösning själv, du verkar ha god koll på vad du vill ha. Börja med väderstäcken på tomten, vilka rum ska ligga åt söder, hur ska rummen anslutas till varandra, etc.? Tex kan du nyttja utrymme under en trappa till skafferi. Sedan får husleverantören visa vad den går för och hjälpa dej att justera och
1 svar · 872 läst
F
Fru_Lind: Frågan är egentligen: Vad är kvalitet för dig och vad får det kosta? Det går inte att svara på frågan "vem är bäst" om man inte först definierat vad man vill ha. Vet du vad som är viktigt för eran familj så är det lättare att visa vilka husleverantörer som kan uppfylla det. När det gäller hus så sitter pris och kvalitet ihop mycket tydligt. Då gäller det att dra en gräns
7 svar · 2,4k läst
L
Lill: LB-hus har ett som heter Staren med möjlighet att inreda vinden.
1 svar · 5,9k läst
L
legolas: Kolla Trivselhus Greenline
2 svar · 3,4k läst
M
Marachinos: Man kanske har olika namn på veranda... :D Tittar jag i pappret står det "Sadeltak över entré". Det står oxå zon 3-4. Nu byggde vi ju för 2 år sedan så vem vet dem har kanske ändrat? *Sandra*
3 svar · 2,9k läst
M
Marachinos: Ett tips till alla som har byggt eller ska bygga: Gör 2-års besiktingen! Vem vet vad som kan dyka upp? Visst en del tar betalt för att göra den... Men i längden tror jag att det kan vara värt varenda krona (vi har betalt 2000:-). Just nu väntar vi på att dem ska komma hit och göra den...... *Sandra*
0 svar · 4,7k läst
M
Marachinos: Det var listpris vi fick. Tror att det kan vara svårt att göra så mycket åt priset... Möjligen om du väljer att göra lite själv... Det kan påverka prisbilden.... Kommer inte ihåg så mycket... Vi tyckte det var rätt så skönt att inte behöva göra så mycket själva... Vi ska göra övervåningen själva och vi tyckte att det räckte ;D Till Daniel234: Nej, jag tror inte att golvet
5 svar · 7,4k läst
S
Svard: Hej Vi håller på att bygga ett LB-Hus som vi köpt genom Stockholmskontoret. Har nog ganska bra koll på vad deras standard innebär så hör av dig om vad det är du undrar om. Se även vår hemsida. Mvh Fredrik
2 svar · 844 läst
A
AndersG: Där elementleverantören och hans montörer gjort fel. Typ bortglömd fönsteröppning. Sned vägg, felmonterad pelare har snickarna specat dessa timmar separat och så har vi dragit av det. Sådant som snickarna gjort fel, typ fel-lagd panel som måste göras om har vi diskuterat fram kreditering med dem.
3 svar · 1,5k läst
S
Sussgirl: Hej finns det någon här som har byggt med Villa Varm. Skulle gärna vilja få höra några omdömen om Villa Varm och deras hus från någon eller några som har byggt med dem. Dom verkar ha ett mycket intressant koncept i alla fall.
0 svar · 2,6k läst
E
Erika: Hejsan! Undrar om det är någon som hört något om VärsåsVillan och deras sluttningshus Backabo S78? Priser, allmän kvalitetsnivå och bra eller dåliga erfarenheter av företaget? Vi har precis börjat kika lite på sluttningshus efter att ha hittat en passande tomt som vi funderar lite på. Lite klurigt att ställa om sig när man redan "bestämt sig" för en hustyp och sen hittar en helt
0 svar · 829 läst
KarlXII
KarlXII: Under gruppen Övrigt finns en tråd som heter Hemsidessträngen. Där finns länkar till folks hemsidor. Gå dit och kika och uppdatera istf fylla på den här tråden... ;)
2 svar · 2,9k läst
M
markus: hej igår träffade vi en snubbe från fiskar heden. själva huset i sig är nog bra, ds stommen mm. men det ingår inte några golv , inte heller tapeter, samt ingen som helst utrustnig i bad & wc !! deras standard spis har inte varm lufts ugn & är inte inbyggnads spis utan en vanlig fristående spis. el & vvs rítningar ingår ej. cental dammsugare ingår ej som standard. vist
5 svar · 5,9k läst
H
HEDIN: Hej igen! Jag har tittat lite närmare på Fiskarhedenvillan och deras model Domherren. Den passar oss perfekt. Någon som har byggt med dem och som vet lite mer om vad som man får med och vad man får ordna själv? De håller till här i Borlänge och det ser jag som en fördel. // Erik
6 svar · 1,0k läst
J
joakim_p: Håller med om det mesta i föregående inlägg! Tex får man ju reda på hur mycket en bil drar per mil, men inte hur mycket en villa i genomsnitt drar per år i kw/h. Man kunde ju ha en genomsnitts-svensk års förbrukning att jämföra med eller nåt. Tex 20grader varmt, gör åt så mycket varmvatten per år på antal personer = kw/h. På nåt sätt vet de ju månadskostnaderna till
14 svar · 707 läst
G
Gp: Jag har funderat på att bygga ett Styrsöhus från A-hus i Vingåkers kommun. Det är ett fritidshus på 70m2. Är det någon som har erfarehet från denna husleverantör. ??? Gp
0 svar · 653 läst
K
kubicon: Liet pris info på Björkenäs. Hus/Material sats 1 402 000:- ( offert ) Montering 1 072 500:- inkl grund (Offert) Puts 170 000:- (uppskattat) Plåtarbeten 120 000:- ( uppskattat) Grovplanerin 70 000:- ( uppskattat ) Sen till kommer , lagfart,pantbrev,bygglov,Kvalitetsansvarig,räntorbyggtid för ca 110 000 :- Men vi bytte säljare och här kommer hans siffror. Dock mer uppdelat ;D och upskattat
0 svar · 9,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.